• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Tramsfia: välkommen! :)

Arba: har bestämt mig för att inte köpa en. Tänk om jag inte hittar hjärtljudet? Då kommer jag få fullständig panik! Nä ska bara försöka lita på att allt är bra där inne!

AnnaSv: kul att du fått dille på ananas, mannen öppnade en burk konserverade igår och jag trodde jag skulle spy rakt ut! :S Klarar inte av så söta saker.

Jag har börjat få känslan av att det är en pojk jag väntar. Helt ogrundat, men så känns det. Fast kanske lite tidigt att säga i v 9...

Visst är det så att vissa hormoner gör att man blir mer illamående med flickor men det är inget givet mönster. Allt det där är individuellt så jag ger inte mycket för såna teorier.

• AnnaSv

Bullen: haha! Skulle nog inte vara så förtjust i konserverade, måste vara den där friska och lite sura smaken som bara de färska har! Attans så kräsen man är nuförtiden!

• sommar83
    Ellenbmt skrev 2012-01-05 19:40:15 följande:
    Naimisen- jag har jobbigt med magen. När jag mår illa blir jag samtidigt väldigt dålig i magen!? Som om dry vore magsjuka.
    Precis samma här! Har varit bombsäker på att jag åkt på magsjuka, men är bara illamående så jag kräks på mornarna, sen är illamåendet som det varit hittills, närvarande som tusan men utan att kräkas, och då på mornarna har jag nästan ont i magen och känner lite av magsjukekänsla. Knepigt!
  • Randiga Rut

På tal om ananas... jag åt mängder med färsk ananas när jag väntade min dotter, suget kom de sista två mån. Jag gick över 11 dagar!!

• Augustimamman

Jag förundras över att ingen skrev nåt på 4,5 timme i denna tråden! Rekord? :D

• Gadget

Jag också! Vi kanske äntligen börjar vänja oss vid detta tillstånd som kallas gravid.

• babyhummingbird

Hej allihopa! Jag undrar om jag börjar få början till foglossning... När jag ansträngt mig mycket.. Som idag när jag kom hem efter en långpromenad med hunden så gör det jätteont i rumpan.. Eller typ vid skinkorna.. Känns alldeles hårt och spänt... Kan även hugga till om jag vrider mig för mycket eller lutar mig framåt. Hjälper med värmekuddar lite.. Kan detta vara tecken på foglossning?

• Augustimamman

Har samma problem som du LundinEk, fast mer ömt än smärtsamt kanske.

• Saaajmon
    babyhummingbird skrev 2012-01-06 17:29:54 följande:
    Hej allihopa! Jag undrar om jag börjar få början till foglossning... När jag ansträngt mig mycket.. Som idag när jag kom hem efter en långpromenad med hunden så gör det jätteont i rumpan.. Eller typ vid skinkorna.. Känns alldeles hårt och spänt... Kan även hugga till om jag vrider mig för mycket eller lutar mig framåt. Hjälper med värmekuddar lite.. Kan detta vara tecken på foglossning?
    Känns likadant för mig. har så fruktansvärt ont i ländryggen :/ 
    7 Augusti <3
  • HannaL89

Hej Hej!
    Jag väntar också en lite augustibebis!..Ni runt v7-8, Har ni redan nu börjat märka av någon mage? 

Svar på tråden Augustibebis 2012