• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977
    babyhummingbird skrev 2012-01-07 15:22:00 följande:
    Då har man gjort det mest pinsamma hittills.. På väg hem från jobbet nu vid 15,00.. Har cirka 7min hem.. Halvvägs så börjar jag må riktigt illa.. Försöker hålla emot.. Men gick inte.. Kräktes upp hela lunchen mitt på gatan.. Detta hände för cirka 15min sen.. Fy fansiken vad pinsamt!! Drog upp huvan och småjoggade hem i hopp om att ingen sett mig.. nu får det vara nog med illamåendet.. Vecka 12 snart.. Håller tummarna för att det försvinner snart!
    Inget att skämmas för, men stackars dig. Det är så otroligt jobbigt. Jag har nu haft två otroligt jobbiga dagar och undrar hur det kommer att vara på måndag, när jag sätter igång och jobbar igen. I torsdags var det riktigt illa.

jag liksom andas lugn för att inte kräkas!

Jag önskar oxå att allt lugnar ner sig...
  • Augustimamman

Jag känner för dig LundinEk! En gång för många år sen när jag led av migrän kräktes jag ner hela lampavdelningen på IKEA, kom nog sex st kaskader innan det var över och idiotfolket tittade på mig med avsky...

Förresten, var är länken till din blogg. Följde den lite men har inte kvar adressen. :)

• iframtiden

Tiden går faktiskt ganska fort ändå. Är nu i vecka 12 och på måndag ska jag ge mig ut på en 19-timmarsresa för att göra moderkaksprov. Orkar inte oroa mig över det och missfallsrisken det innebär. Om tre veckor vet jag om det blir bebis eller abort...

• Augustimamman

iframtiden: det kommer att gå bra ska du se! :)

• iframtiden
    Augustimamman skrev 2012-01-07 17:16:23 följande:
    iframtiden: det kommer att gå bra ska du se! :)
    Ja, det känns så, men man vet ju inte. Att inte veta i 15 veckor om barnet har en svår missbildning är förskräckligt!

Chansen nu, sä här långt fram är iaf 85-90% att det är friskt :)
  • Naimisen

Fru Foxy- Jag vill ju få känna de som en fin upplevelse, och jag hoppas verkligen att jag kommer få de.
    Tycker den hjälpen jag fick var sådär sist.
    I journalen skrev barnmorskorna på fl in att jag hade ammat mer än 10 min och att han hade fått rätt grepp, men så va de inte. Sen på bb trodde dom ju att de funkade..när ja sa att de inte gjorde de blev de istället lite panik att få i honom mat..så då skulle de handmjölkas och skedmatas, så fick jag amningsnapp och ersättning.
    Men denna gång ska jag verkligen be om hjälp från början.

• Naimisen

Har sedan jag var gravid med sonen bloggat. Nu har jag skaffat en lösenordsskyddad blogg där jag outat min nya graviditet idag för att jag inte vill att alla ska få reda på att jag är gravid än, kommer nog låsa upp den sen.
    Men de känns kul att kunna gå tillbaka senare och se hur man tänkte i början av graviditeten

• FruFoxy

Bullen:
    Men gud vad pinsamt! Vad hände sen? Blev något förstört på Ikea?

Naimisen:
    Mina erfarenheter är att de är knappt kunniga alls på fl/bb (på ks iaf) när det kommer till amning utan vänd dig till amningmottagningen istället. De ser exakt vad som är fel! Och det är bara i början man behöver trixa lite med tipsen man får ( jag fick t.ex tips om att lägga trean bakvänt med fötterna i armhålan ut mot ryggen om du förstår min beskrivning ) för sen när barnet fått kläm på det hela kan du amma upp och ner om du så vill
    Men denna gång går jag inte därifrån förrän allt går bra. Amma med sår och panik är inget att lajja med.

• FruFoxy

Iframtiden:
    Jobbigt att inte veta! Vad är det för missbildning som barnet kan drabbas av?

• babyhummingbird

Vore kul om vi kunde skrivs ut adressen till våra bloggar (de som har

Svar på tråden Augustibebis 2012