• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • SälenCia

Samma här! Växtvärken avtog i vecka 9. Nu i vecka 10 har det dragit lite, men det är det lilla det. Jag antar att detta kommer gå i vågor likt annat. Mina bröst är inte alls lika ilskt ömma längre, men de känns lite fort. Nu hoppas jag att illamåendet försvinner innan vecka 13!

• Randiga Rut

Jag har haft hyperemesis vid båda mina tidigare graviditeter (den första ledde till abort). Den här gången sviktar det mer, jag har fler bra stunder än tidigare men vissa dagar är det full styrka. Jag tycker verkligen att det här är så j-a jobbigt å hoppas verkligen att det ska försvinna tidigare än sist. Jag börjar bli svag nu å emellanåt blir jag väldigt skakig. Idag skulle vi ta en kort promenad för att få lite friskluft men jag kom inte långt innan jag kräktes galla i buskarna bredvid lekplatsen... Har någon här också haft hyperemesis och hur har ni isf. fått hjälp?

• babyhummingbird

Idag stramar även huden på brösten ordentligt... Kliar som tusan... Kletar på body butter en gång i halvtimmen (för att minska kliet)... nu tycker jag mina bröst kan sluta växa.. Gjorde silikonimplantat i mars så de var redan välfyllda.. Ska bli spännande och se om man blir någon Pamela Andersson nu, haha..

• Naimisen

Sist gick jag från en b-kupa till en dd-kupa, och ännu större när mjölken runnit till. Denna gång har jag än så länge snart vuxit ur min c-kupa, är glad att jag inte hade större bröst innan.
    De får bli inplantat sen när denna bebis är färdig ammad.

• O Hanna O

japp Jag har också  hyperemesis, mår piss dygnet runt...orkar inget alls...är i vecka 11 hoppas få tillbaka mitt liv snart!

Hoppas att det ska bli bra inom det närmsta veckorna! känner mig som en värdelös mamma...och fru!

• villnu

Har 70D i vanliga fall och skitsvårt att hitta BH (de flesta finns bara från 75D). Har ångest för att gå och köpa ny nu när de blir större. 70 DD lär ju inte bli lättare direkt.

• FruFoxy

Hej i stugan. Idag har vi haft fullt upp! Och jag kom på nyss att jag inte mått illa idag, och heller inte varit sådär extremt hungrig. Usch, nu börjar jag nojja upp mig och få för mig en massa saker som t.ex tomt därinne eller så. Men samtidigt vet jag att de sk. spökveckorna lurar ju runt hörnet. Alltid ska man vara orolig över något va?

Har iaf bestämt mig att göra ul på onsdag och till min stora glädje kunde maken faktiskt följa med, hurra! Nu hoppas jag bara på att alla barn håller sig friska tills onsdag eftermiddag!

Vad har ni haft för er för roligt idag annars?
    Vi har varit hos svärmor på fika och träffade svågern som vi inte sett röken av på 2,5 år! Sist var det på lilltjejens dop och då var hon bara nån månad gammal. Snacka barnen stod bakom benen på oss lääänge innan de vågade sig fram. Sen fick våra barn ett infall och skulle byta rum (?) så ja, så fick det bli. Och det blev SÅ bra! Nu återstår det bara att se hur natten blir med deras förvirring till toaletter och in till oss m.m. haha! 
    Har stora planer för renoveringar av deras rum + babyrummet till våren/sommaren. Kommer bli så kul  

• Ellenbmt

Gått från b till e redan! Samma sist, då fick jag mjölk v. 21! Galet sån ko man kan va :)

• Tesdy

Snacka om hormoner grinade när kompisens lillasyster sjöng i The Voice och lite till när Carola valde henne. Annars så har jag varit yr och illamående under dagen vilket var jobbigt när man gick runt i affärer. :( Men det gick över precis innan jag höll mitt Indoor pass men vad jobbigt det var att träna! Flåsade som en gris och hade spagettikropp efteråt... Fick lite växtvärk i magen nu efter passet.

• villnu

Jag grinade också (om det var hon blonda?!). Och jag känner henne inte :)

Svar på tråden Augustibebis 2012