• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

14 mars: jag lyssnade extremt långt ner. satte dopplern nästan som på kanten på blygdbenet, tryckte hårt genom fettet och vinklade neråt hålet till ;) 9+0 idag.

Jag kommer fasen inte ihåg vart jag beställde min angelsound, men den kostade 350 kr då iaf :D 

• Hanna8808

Hej alla!

Tänkte jag hoppar in här med, jag är nu i v. 10 på tisdag och än sålänge går det bra Glad
    Började må illa för två veckor sen, men de har börjat avta igen... Däremot har jag börjat få så jävligt ont i från svanskotan och ner i rumpan och ner i höger ben... Vet ej om det är foglossning men misstänker det efter surfat runt lite på internet. Annars har jag bara det vanliga ont och öm i brösten och mörkare vårtgårdar, lite molandvärk med jämna mellanrum, illamående till och från och trötthet..

Men de säger ju att illamåendet och tröttheten ska gå över efter vecka 12 eller ialla fall bli bättre... Men jag hoppas dock att mitt andra onda i ryggen och rumpan ska ge med sig eller i alla fall bli bättre... För det känns något...

Men annars är jag bara lycklig! Hjärta

Åh Lycka till alla er här med er graviditet! {#emotions_dlg.flower}Gravid

• Saaajmon
    Hanna8808 skrev 2012-01-08 19:06:16 följande:
    Hej alla!

Tänkte jag hoppar in här med, jag är nu i v. 10 på tisdag och än sålänge går det bra Glad
    Började må illa för två veckor sen, men de har börjat avta igen... Däremot har jag börjat få så jävligt ont i från svanskotan och ner i rumpan och ner i höger ben... Vet ej om det är foglossning men misstänker det efter surfat runt lite på internet. Annars har jag bara det vanliga ont och öm i brösten och mörkare vårtgårdar, lite molandvärk med jämna mellanrum, illamående till och från och trötthet..

Men de säger ju att illamåendet och tröttheten ska gå över efter vecka 12 eller ialla fall bli bättre... Men jag hoppas dock att mitt andra onda i ryggen och rumpan ska ge med sig eller i alla fall bli bättre... För det känns något...

Men annars är jag bara lycklig! Hjärta

Åh Lycka till alla er här med er graviditet! {#emotions_dlg.flower}Gravid
    Jag byter också vecka på tisdag, men går in i vecka 11 då :) 
    7 Augusti ♥
  • villnu

Välkommen godisbit! Du kan ta det lugnt. Finns fortfarande tid för att må illa ;) Mitt har börjat typ nu i v 9.

• novaunique

Mitt illamående började i veckan, jag som inte mådde illa särskilt mkt alls med dottern! Men nu minsann kräks jag var och varannan morgon/förmiddag. Vecka 10+4 idag. Har inte hittat rätt bland "knepen mot illamående" ännu...

• 05091112

Åh förkylning OCH maginfluensa
    Tänker sno med mig minstingen upp om en timme och sova sova sova.  

• SälenCia
    05091112 skrev 2012-01-08 19:46:52 följande:
    Åh förkylning OCH maginfluensa
    Tänker sno med mig minstingen upp om en timme och sova sova sova.  
    usch va hemskt med sådana sjukdomar! stackare. Men sömn löser det mesta!!!

Själv ska jag jobba första dagen imorgon. Lite nervös över hur det skall funka med illamåendet. Vi får se och hoppas att det funkar
  • Ari Gold

Jag börjar också jobba imorgon. Heltid dessutom, huvvaligen. Jag har nog aldrig jobbat heltid i mitt liv utom någon sommar när jag var ung kanske.

Hoppas det kommer funka ok med illamåendet, jag ska ta med mig lergiganen om det kniper. De funkar rätt bra på mig.  

• godisbit
    Ellenbmt skrev 2012-01-08 17:55:13 följande:
    Godisbit- jag har länge funderat över lchf men gett upp då min sambo är motsträvig och dottern äter petigt. Är det lättare ön vad man tror att få ihop det? Eller är det mkt tidskrävande plannering? Vet du någon bra hemsida?
    Jag tycker inte det varit svårt alls. I början följde jag Atkins och då fanns det menyer och recept i boken och med tiden har jag hittat låg-kolhydratsvarianter på den mat jag saknat. Det som kan vara svårt i början är väl att få i sig tillräckligt med fett eftersom de flesta av oss har blivit itutade att fett är livsfarligt. Själv tycker jag det är enklare att vara strikt i början (eller omstarter t.ex. efter jul) för då försvinner sötsuget snabbast. Jag brukar utgå ifrån protein i ngn form och sen fylla på med sallad eller andra grönsaker m lågt/lägre kolhydratinnehåll och slutligen lägga till fett (en gräddig sås, fullfet ost, kryddsmör eller kanske ringla över olivolja). Mer planering än så brukar jag inte göra för att LCHF-anpassa mat, i övrigt är det ju bara att variera bland det man tycker om. Min sambo äter inte LCHF, han brukar lägga till ris/pasta/potatis och anpassa portionerna. 

http://www.kostdoktorn.se/ har massor av bra tips och länkar och sammanfattar forskning kring denna typ av kost.
    http://airamsmat.webblogg.se/ har en blogg med tips och recept och har även skrivit ett par kokböcker med LCHF-recept

Det finns hur mkt som helst om du googlar! LCHF är stort i Sverige/Norden, annars kan du söka på low carb så får du upp mycket annat som bygger på samma tänkesätt. Hör av dig igen om du vill ha fler/mer specifika tips =)

Svar på tråden Augustibebis 2012