• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Juliette

Vad häftigt Kampis! Jag har varken hört nåt hjärta eller varit på VUL. Så jag vet egentligen ingenting. Får vänta på RUL, men det känns helt ok.

Köpte ett paket mammakläder på blocket igår så de håller jag på att tvätta nu samtidigt som jag bakar bröd :).

Och så har vi bokat en resa!! Åker till Kanarieöarna i februari. Ska bli underbart!

• Ellenbmt

Juliette- åh vad gött det lät med utlandsresa! Vi kikar också lite på resor men de kortare sträckorna är det inte så varmt ännu, och man vill inte gärna flyga 14 timmar med illamående och tvååring...

• babyhummingbird

Här funderar vi lite på en resa till New York över påsk.. Hade varit underbart att kunna köpa billiga barnkläder! Skillnaden på till exempel Ralph Lauren här hemma och i USA är jättestor! Annars får det väl bli en beställning på internet istället ;) Men håller tummarna för en resa i påsk!

• Juliette

Ellen: Ni ratar Kanarieöarna då eller? Inte vårt drömresemål direkt men hittade att Puerto Rico på G C är mest solsäkert så fick bli det. Hade varit underbart med lite sommarvärme i feb.

LundinEk: var i NY i påskas. Väääldigt mycket folk. Stor skillnad mot när vi var där sist i juni. Man kunde knapp gå på gatorna. Alla amerikanare har tydligen också ledigt vid påsk så där var extra mkt turister. Men shoppingen är fantastisk så det var värt det! :)

• godisbit

Hej!
    Är helt ny på det här med att vänta barn och fick tips om den här tråden, så här är jag!

Jag har i perioder haft oregelbunden mens, men när vi insåg att mensen var nästan 14 dagar sen så tänkte vi att det nog var lika bra att kolla. Så graviditetstest införskaffades och på nyårsaftons morgon konstaterade vi att vi väntar barn. Det känns overkligt och nästan oväntat (vi har varken försökt eller förhindrat någon graviditet, och efter några månader utan preventivmedel har man ju vant sig vid att mensen ändå kommit och blev ordentligt överraskad  när den nu inte gjorde det). Så efter ännu ett test, en massa googlande och läsande så börjar vi så sakta begripa det här... idag är det vecka 7+0 och om allt går som det ska så blir det bebis 26e augusti!!!

Jag märker inte mycket av graviditeten så här långt. Inget illamående, mest bara en känsla av att jag när som helst ska få mens och ett himla springande på toa för att kissa. På något sätt känns det hela mer overkligt av att jag inte har de där klassiska kännetecknen med illamående och knasiga cravings a la Hollywoodfilmer, ni vet... inlagda gurkor med chokladsås och sånt =)  

Vi har inte berättat nyheten officiellt ännu, det är bara vi själva, barnmorskan och sambons bror med fru som vet så här långt. Det är första graviditeten och det känns som att det är mycket nog att drömma och fundera på och prata om så här. Det känns så stort som det är liksom, utan att berätta för hela världen redan. Tids nog får världen veta men just nu behåller vi den här godisbiten för oss själva. 

• FruFoxy

Godisbit:
    Välkommen till tråden, och grattis!
    Skrev precis ett litet inlägg till dig i din gästbok  

• Augustimamman
    babyhummingbird skrev 2012-01-08 15:36:31 följande:
    Här funderar vi lite på en resa till New York över påsk.. Hade varit underbart att kunna köpa billiga barnkläder! Skillnaden på till exempel Ralph Lauren här hemma och i USA är jättestor! Annars får det väl bli en beställning på internet istället ;) Men håller tummarna för en resa i påsk!
    Vi funderar också på att åka till NY i maj. Bilade tre veckor i USA i augusti och köpte då barnkläder till mitt gudbarn. Köpte bland annat en Ralph Lauren body för 70 kr :D
  • Ari Gold

Vi var i Jordanien i februari förra året.... de har sommarvärme från ca feb. I september var vi på Sicilien, det är också generellt varmare och funkar vår/höst men inte såhär tidigt.

I vår blir det inga resor, jag tänker jobba på och spara alla pengar till föräldraledigheten.

• Hejåhå

Kampis, vilken vecka är du i?
    Jag har ett Angelsound hemma, men vill inte prova i onödan, är bara i v 8.

Svar på tråden Augustibebis 2012