• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ari Gold
    Augustimamman skrev 2012-01-08 22:39:37 följande:
    Ari Gold: har du glass på mackorna eller läste jag meningen fel nu? :D alla möjliga cravings är väl normalt nu när man är preggo! ;)

Min man sa idag att "vi inte kan fortsätta äta så här" å då mest syftat på mig. Hoppla! :S men jag instämmer, senaste veckan har det blivit pizza två gånger plus lite smågodis å chips. Dock bara två 40g påsar till mitt försvar. Å godiset var tio bitar. Men det är verkligen olikt mig. Skärpning! Har iaf hittills hållt mitt nyårslöfte och powerwalkat minst 30 min varje dag! Mannen har följt med några gånger han också. :)

Hehe... nej DÄR är jag inte riktigt än. Jag mer växlar mellan dessa livsmedel
  • TheMaraja

Segt med måndag morgon... Jag har mått rätt illa i helgen, hoppas man slipper det på jobbet. Hur går det för er andra som är tillbaka på jobbet efter julhelgen?

• AnnaSv

Glukosbelastning pågår! 1 timme och 55 min kvar.. Blev lite purken över att jag inte skulle få svaret direkt utan måste kontakta bm sen..

• villnu

MariaOstling: jepp. Nu börjar allvaret igen. Jobbade iofs halvdag i torsdags, men då blev det mest till att rensa mailen.
    Idag ska vi först ha möte om vår nya organisation. Facket är inne och bråkar för vår sida. Riktigt jobbig sits. Och sen är det stormöte med hela vårt affärsområde. Då förväntas det också komma nyheter.

Hoppas att illamåendet håller sig i schack. Försöker få i mig en rejäl frukost nu i hopp om att det ska hjälpa.

• Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2012-01-08 23:17:59 följande:
    Men Gud!! Sitter och läser min kurslitteratur och stöter på följande uttalande! Känns förlegat även för 90-talet!

Ja, hon är ju inte den enda som resonerar så, tyvärr. Och någonstans kan jag tycka att det är mer förlåtligt än att de som väntar barn NU håller sig med såna argument. "Min mamma rökte och drack, och jag mådde inte det minsta dåligt av det" ...
  • TheMaraja
    Stövelkatten skrev 2012-01-09 08:45:33 följande:
    Ja, hon är ju inte den enda som resonerar så, tyvärr. Och någonstans kan jag tycka att det är mer förlåtligt än att de som väntar barn NU håller sig med såna argument. "Min mamma rökte och drack, och jag mådde inte det minsta dåligt av det" ...
    Men hur kan folk chansa liksom. Bara för att det går bra ena gången så behöver det ju inte gå bra nästa. Och man vet ju aldrig vilken skada barnet faktiskt tar. Kan inte fatta hur man ens vågar utsätta sig för något som eventuellt skulle kunna vara dåligt för barnet. Helt galet!!! Inför min förra graviditet så snusade jag, hade snusat en dosa om dagen hur länge som helst, direkt när jag plussade så åkte snusen ut och det var inte det minsta svårt att avstå efter det. Har aldrig varit lättare att sluta, jag hade ju världens bästa anledning ju!
  • TheMaraja
    05091112 skrev 2012-01-06 23:13:19 följande:
    är det någon av er som bor i Stockholm?

Vi hade ändrat oss, vågar inte flyga ändå med tanke på att äldsta kom i 31+. Känns bättre att hålla sig i Svärje

Menmen, Stockholm ja. Tänkte ta två-tre nätter där helt enkelt, mysigt och så dessutom har min man aldrig varit där

Så, om någon vet något som är barnvänligt? Hittade www.barnistan.se men där är vintergrejer. :/ 
    Jag kan tipsa om Rum för barn som ligger i Kulturhuset vil Sergels torg. Det är lite av ett bibliotek bara för barn med laburinter, kuddrum, kojor, tält och massa annat mitt bland böckerna. Dom har också ett rum med filmvisning och ett rum som är en skapar/målarverkstad. Min brorsdotter som är fem älskar att vara där och jag tror det passar barn i alla åldrar.

kolla mer info här: kulturhuset.stockholm.se/Rum-for-Barn/
  • minstörstalycka

Vaknat med en släng av halsbränna, det var visst inge bra att äta pepparkakor igår. Men det är ju gudomligt gott! förövrigt bör jag sluta äta för 2!!
    Men ja, är man sugen så är man! ;;)

• Stövelkatten

Blä, jag mår riktigt ruttet idag! Haft huvudvärk i ca en vecka, och idag känns balanssinnet helt ur spel. Raglar fram som jag vore redigt på örat. Otäckt. Är det någon annan som varit med om något sånt?

känns mest jobbigt att det är så halt ute och jag är rädd att halka.

(jag är för övrigt ett hormonmonster. Känner mig inte så himla trevlig alls.)

Svar på tråden Augustibebis 2012