• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • babyhummingbird

Nu var min inskrivning hos BM klar.. Herregud med frågor! Blodtryck var lågt och järnvärderna bra! Det enda var att hon sa att
    smärtan i ryggen ut i skinkan var tecken på ischias.. Så får nog försöka börja träna ryggen lite hemma.. Tips?

• lills

Känns som om jag äter hela tiden, och inga nyttiga saker heller.. Men har inte gått upp i vikt! Jag som i normala fall går upp jättelätt!

• minstörstalycka
    lills skrev 2012-01-09 09:22:32 följande:
    Känns som om jag äter hela tiden, och inga nyttiga saker heller.. Men har inte gått upp i vikt! Jag som i normala fall går upp jättelätt!
    Jag  åt massor då jag väntade sonen och gick inte upp i vikt, denna gång har jag redan gått upp 3 kg. 3 kg hade jag gått upp då jag var i vecka 33 med sonen.
    Så jag hade tur sist, nu måste jag tänka om ;)
  • Lullaby

Jag vet inte fall jag lagt på mig än eller inte. Tänkte ta vikten för inskrivningen som startvikt, och det är på torsdag. Har tränat som förut (utom att jag lagt bort coren) så jag har tillåtit mig att falla för sugen. Men det har mest varit nyttiga saker ändå. Jag mår inget illa men förra veckan var jag riktgit yrslig! Kände mig så där "full och odräglig" som du skrev katten! Det är nog det närmaste illamående jag varit också. Det enda andra jag har är gigantiska bröst för att vara mig. Om det är något som skulle avslöja mig nu är det dom xD

Jag jobbade hela jul och nyår så jag hade halvdag i fredags ledig helg och ledig idag. Så jag bara vilar och pluggar. Det höll jag på att glömma! Det är som någon jagar mig med en stekpanna eller så har john blund lagt 75% av sin arbetstid på bara mig. Jag kan vara jättepigg och rätt va det är så vaknar jag. VIlket innebär att jag stendäckat haha. Sambon bara skrattar åt mig.. men det är väl gulligt det med han tycker i alla fall att jag är det när jag blir arg på honom så det är väl bra haha.

Igår var jag på sjukhuset och hälsar på min morfar. Han kanske kommer hem igen, det vet vi inte men hoppas det. Han ramlar så och svimmar/yrslar emellanåt :( det värsta är att han är så pigg och med i huvudet men kroppen sviker :( Men han är vid gott mod ändå. Så jag funderade först på om det skulle vara plumt att berätta för honom. Han är världsbäst på att hålla hemligheter, men jag visste inte fall han skulle bli ledsen som till exempel att han skulle tro att han är borta själv till augusti. Men efter en timmes övervägande och "diagnostiserande" av hans tillstånd så berättade jag och han blev så glad så glad =) men han lovade att inget säga till mormor när det är så tidigt för hon annonserar nog in lokaltidningen trodde han haha =) Lille morfar..

Idag ska jag nog åka till mormor och bara vara där. Tarvisserligen med mig plugget men hon är nog nöjd över att bara ha nån annan levande i huset än att vara själv.

Hoppas ni har en bra dag! 

• FruFoxy

Äldsta tjejen är hemma från skolan idag och för första gången någonsin fick hon vara hemma själv när jag lämnade på förskolan. Tror aldrig jag haft så mycket fjärilar i magen som imorse! Ringde på vägen hem och hon hade det bra hemma, satt och spelade. "Jag tänkte precis ringa dig för jag tyckte det tog sån tid! Vart är du?!", frågade hon mig  
    Maken vaknade imorse med samma svullna halsmandlar som äldsta tjejen och även feber, så det dröjer väl inte länge förrän nån av småttingarna får det eller jag. Ursäkta mitt nästa ord, men faaan! Vill vill vill vara frisk tills på onsdag! Håll tummarna please!

bullen:
    Skrämmande text, och skrämmande att det fortfarande finns dem blivande som utsätter sina ofödda för det där

mästerkatten:
    Jag brukar få yrselattacker även som ogravid, och fått förklarat för mig att det har nått med kristaller i ögat (?), vette tusan, men min pappa har likadant. Nu som gravid känns det dock lite annorlunda med yrseln och kommer helt oväntat. Lite vila och mycket vatten brukar oftast lindra. 

lills:
    Sådär var jag med alla graviditeter och börjat gå upp runt mitten av graviditeten. I vanliga fall har jag har verkligen superlätt att gå upp i vikt! Tacksam dock!
    I denna graviditet är det lite annorlunda och jag "redan" gått upp 1,5-2 kg men åt andra sidan har det varit jul och vi haft godis och chips som vi tryckt i oss under 3 veckors tid *skäms*.

• Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-01-09 09:53:54 följande:
    mästerkatten:
    Jag brukar få yrselattacker även som ogravid, och fått förklarat för mig att det har nått med kristaller i ögat (?), vette tusan, men min pappa har likadant. Nu som gravid känns det dock lite annorlunda med yrseln och kommer helt oväntat. Lite vila och mycket vatten brukar oftast lindra. 

Jag brukar också drabbas av yrsel, men det är lite mer övergående. Idag har jag bara ingen balans alls. Känns som om jag sitter och gungar, som när man är riktigt full. Obehagligt. men det har nog lättat lite grann nu. :) (måste googla detta med kristaller i ögat! :D)

I övrigt började jag fundera efter jag kollat i bildtråden; känner alla sin livmoder? Jag går in i vecka 12 idag och jag har då inte märkt av någon kant. (känner den dock som en bulle när jag ligger på mage. Det går oftast inte, blir för obekvämt.) Men någon kant känner jag inte, och nu ska väl livmodern "komma upp" ur bäckenet?
  • FruFoxy

mästerkatten:
    Jag känner inte livmodern jämt, men på morgonkvisten om jag inte kissat under natten har jag en bula längst ner. Jag har för mig att jag kunde känna kanten runt v. 14 med de andra. 

Hoppas du får ordning på yrseln idag, sånt är riktigt jobbigt! 

• 05091112
    TheMaraja skrev 2012-01-09 09:01:42 följande:
    Jag kan tipsa om Rum för barn som ligger i Kulturhuset vil Sergels torg. Det är lite av ett bibliotek bara för barn med laburinter, kuddrum, kojor, tält och massa annat mitt bland böckerna. Dom har också ett rum med filmvisning och ett rum som är en skapar/målarverkstad. Min brorsdotter som är fem älskar att vara där och jag tror det passar barn i alla åldrar.

kolla mer info här: kulturhuset.stockholm.se/Rum-for-Barn/
    Oh detta ska jag kolla in! Tack!

• natlup

Jag har en lite fråga. Jag hittar ingen info om bläckfiskringar.. Får man äta de under graviditeten? 

• Tesdy

Det här med yrsel det får jag titt som tätt, men igår efter att vi hade haft det lite mysigt mannen och jag så skulle jag sätta mig upp i sängen och shit helt enkelt. Allt bara snurrade och jag trodde nästan att jag skulle svimma.

Sen på kvällen när jag skulle laga mat efter mitt Indoor pass så lutade jag mig mot köksbänken och det kändes som om hela bänken flyttade sig. Otrevligt...

I övrigt har jag börjat få ont i halsen och fått lite hosta. :( Vill inte vara sjuk... Men nu har jag i och för sig uppehåll i träningen och har mitt nästa pass först den 22 januari så det känns som om jag har nästan två veckor på mig att kurera mig. :)

Jag vill också veta angående bläckfiskringar, det är ju bara sååå gott.

Svar på tråden Augustibebis 2012