• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • lills

Anneh: jag mår oxå som mest illa precis när jag lagt mig för kvällen. Så illa att jag inte vet var jag ska ta vägen, bara ligger och vrider mig i sängen :(

• TheMaraja

Jag slutade nattamma min dotter när hon var 11 månader, då skulle jag börja jobba. Hon vaknade konstant natten igenom och letade efter tutten. Vi båda höll nog på att bli galna till slut. Till och börja med så fick hon gröt precis innan också för hon inte tog flaskan. Nu får hon välling i lugn och ro i hennes rum innan vi lägger henne.

För oss tog det fyra nättar att få till sovningen. Första två nätterna, var jättejobbiga, men jag ville verkligen sluta nattamma för bådas skull. Nu är hon 15 månader och sover 12,5 timmar per natt utan att vakna. När hon väl vaknar eller inte kan sova får hon komma in till oss, då fattar jag inte hur bortskämd jag blivit med att hon sover i egen säng och eget rum. För oss var det bara att bestämma sig och vara tydlig så blev det bra. Men det är inget lätt steg.

• Tesdy
    Augustimamman skrev 2012-01-09 14:13:07 följande:
    Är det nån som har rest (flygit) långt de sista veckorna i graviditeten? Vi funderar på att boka en resa till NY i början av maj (då är jag i v 26-27). Känns som det inte borde vara nåt problem men vad vet jag? Bebisen kanske blir orolig av lufttrycket eller så kanske man inte orkar med nån resa just då. Nån med erfarenheter? Mannen är eld och lågor och vill boka redan ikväll...
    Inte så sent, men det skall inte vara några problem med flygningen i vecka 26-27.
    Jag var i vecka 18 när jag flög med sonen.
    Med denna graviditet har jag än så länge bara varit i vecka 5+3 ;) Får se om det blir fler flygningar mellan GBG-STHLM innan BF.
  • Augustimamman

Min chef gick in i väggen. Vaknade en dag och kunde inte ta sig upp ur sängen. Ramlade ur och kröp sig fram till telefonen och ringde 112. När han kom till sjukan sa dom att det var kristallerna i hans ena öra som fått stryk av stressen.

Vet inte alls om det kan ha med det att göra men ni vet om man är ute och går/cyklar och det blåser bitande kallt kan man ju få sådär riktigt ont i öronen. Då brukar jag bli helt yr och snurrig. Undrar om det också har med kristaller att göra? Kanske långsökt... Men det där med öron och balanssinne verkar hänga ihop lite.

• Ellenbmt

Bullen- bara flygbolaget är okej med det så är det i ha problem. Man behöver stödstrumpor!

• Bellatrixx

Jag har alltid haft problem med mina öron ett sk "öronbarn" och jag vet ingenting om kristaller men jag vet att om man t.ex. får vatten in i trumhinnan så kan det påverka balansen vilket gör att man känner sig (jag gjorde iaf) som man är onykter och mår riktigt konstigt, som man inte kan ha fokus utan att det är yrsligt och lite otäckt t,om. så det kan nog vara bra att kolla upp det. Det där med kristaller lät riktigt otäckt också, men jag menar bara att det BEHÖVER ju inte vara så allvarligt, jag minns inte riktigt vad de gjorde åt saken men jag tror jag fick order om att vila och örondroppar utskrivna men dropparna var nog för att vattnet kunde bilda bakterier i örat som inte var bra, om jag nu minns rätt. Hihi! Men hoppas det blir bättre iaf och det är alltid bra att kolla upp saker Skrattande

Påtal om öron, jag fick idag tid för operation av ena mitt öra, har som sagt enda sedan jag var liten haft problem med öronen och har nu möjligtvis tre viktiga operationer framför mig då jag annars har risk för att bli döv (stigbygeln verkar ha "stelnat" och inte längre fångar upp ljudvågor) och jag har redan nedsatt hörsel.

Då operationen/operationerna är väldigt viktiga undrar jag, får man sövas när man är gravid?
    Eller bör jag skjuta upp operationerna? Kommer dessutom bli sjukskriven i ca 2 månader och det kanske inte är så jättebra när man är gravid? Med tanke på att man kanske tar starka mediciner osv?  

• mammsen
    Sandrina skrev 2012-01-09 12:30:14 följande:
    Hjälp vad ni skriver! Har inte varit här sen innan jul, känner att det nog inte ens är någon idé att försöka gå igenom allt! :)

Hoppas ni haft en mysig jul och ett trevligt nyår.

Själv är jag trött på allt vad julen innebär och förknippar det mesta med trötthet och illamående.
    Ikväll blir det att slänga ut alla julsaker, så skönt!

Jag är i vecka 10+3 nu, mitt illamåendet blivit värre, första dagen på jobbet idag, inte roligt men det måste gå. Vill bara åka hem och sova!
    Känner även av yrsel ibland, ingen trevlig känsla det heller.

Hoppas på att det snart går över!

Hur mår ni andra?
    Håller med! Har inte varit här på jättelänge känns det som!
    Bara ligger hemma och mår illa och är trött!!
    Fick lite överskottsenergi så jag kikar in och försöker hänga med litegrand =)
  • Tesdy
    Augustimamman skrev 2012-01-09 14:48:04 följande:
    Min chef gick in i väggen. Vaknade en dag och kunde inte ta sig upp ur sängen. Ramlade ur och kröp sig fram till telefonen och ringde 112. När han kom till sjukan sa dom att det var kristallerna i hans ena öra som fått stryk av stressen.

Vet inte alls om det kan ha med det att göra men ni vet om man är ute och går/cyklar och det blåser bitande kallt kan man ju få sådär riktigt ont i öronen. Då brukar jag bli helt yr och snurrig. Undrar om det också har med kristaller att göra? Kanske långsökt... Men det där med öron och balanssinne verkar hänga ihop lite.
    Oj då var det kanske det som drabbade mig då jag blev åksjuk när jag själv körde bilen, samt kunde sitta på en utbildning och rätt som det var så gungade hela världen för mig.
    Jag bytte jobb och tog på mig en stor utmaning i mitt egna företag... Var sjukt stressad fast jag självklart vägrade inse det själv.
    Nu har jag ifrånsagt mig den stora utmaningen och fokuserar "bara" på mitt 100% jobb samt min träning.
  • lills

Ska på inskrivning nu. Vet ni om de gör gyn undersökning då???!

• Augustimamman

Corinnel: låter som att det kanske kan va problematiskt att sövas som gravid. Hade ringt och kollat.

Ellenbmt: har kollat flygbolaget, SAS, och de var förvånande generösa med hur länge man fick flyga. Tror till och med v 36 med intyg! Innan v 28 behöver man inget. Stödstrumpor ja! Minns att min kompis hade det när vi flög och hon var gravid. Varför? Löper man högre risk för blodproppar som gravid? Hade inga när jag flög till England nu i jul... :S

Svar på tråden Augustibebis 2012