• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Kristallerna är i örat. Där balansen sitter. En ovanlig sjukdom. Min vän hade den precis nyss!!

• sommar83

Halloj allihopa, och grattis till nya som hittat hit!

Här är en till som har problem med den jäklarns ischiassmärtan :( Blä Hade riktigt jobbigt med det när jag väntade dottern, men Inte så här tidigt!

Och illamåendet, som jag inte trodde kunde bli värre har absolut blivit mkt värre :( Kräks för fullt nu. Hoppas det går över fort.

Tycker stundom mkt synd om min sambo, jag kan explodera i känslor. Antingen arg som ett bi eller bara superirriterad, eller så sitter jag och gråter över Ingenting.
    Jag vill bara lägga ut en liten varning. Finns nog några av er som sätt den då det är en omtalad film och bok, men satt och sappade på tvn och såg att en film gick som heter En blomma i Afrikas öken. Jag tyckte den lät intressant och började titta. Jag visste vad handlingen handlade om i det stora, men det var läänge sen jag mått så Otroligt dåligt efter en film. Jag grät och grät. Det jobbiga med filmen var nog inte scenerna, eftersom jag vet att det bara var skådespeleri och inget barn kom till skada, men vetskapen om att det pågår. över 6000 flickor blir varje dag (!) omskurna. Jag vill bara kräkas.

Bullen - Ang ditt foto från kurslitteraturen så kan jag säga att när vi skulle bli utskrivna från bb så stod vi och plockade ihop våra saker och in i rummet (hade en "4-sal") kommer en nybliven mamma i 20-25 års åldern med sitt lilla barn. Hon var ensam och barnmorskan gick inte därifrån utan gjorde väldigt mkt med barnet. Sen la hon barnet på skötbordet, vi delade på ett i rummet och det stod precis bredvid mitt sängbord. Vi hade skynke, men eftersom vi höll på att packa så såg vi barnet ändå. Det låg och skakade och vi förstod inte varför tills BM frågade hur mkt hon rökt, och hon hade "bara" rökt 1-2 paket om dagen. Bebisen hade sån abstinens. Min sambo tog väldigt illa vid sig och tar upp det till o från än idag om hur ledsen han blev. Jag fann inga ord. Och lika förstummad har jag blivit då jag på mitt tidigare jobb på förlossningen på DS såg hur placentan hos en mamma som rökt mkt var alldeles mörkgul av all nikotin. Den som ska vara röd som en färsk köttbit. Vidrigt.

• FruFoxy

ellenbmt:
    Ja i örat kanske det var ja
    Läste lite om kristallsjukan nu och den verkar inte vara speciellt ovanlig. Har din vän fått någon behandling? 

• FruFoxy

sommar83:
    Usch vad ledsen jag blev nu när jag läste det sista du skrev! Stackars lilla barn!

• 05091112
    sommar83 skrev 2012-01-09 11:16:31 följande:
    Bullen - Ang ditt foto från kurslitteraturen så kan jag säga att när vi skulle bli utskrivna från bb så stod vi och plockade ihop våra saker och in i rummet (hade en "4-sal") kommer en nybliven mamma i 20-25 års åldern med sitt lilla barn. Hon var ensam och barnmorskan gick inte därifrån utan gjorde väldigt mkt med barnet. Sen la hon barnet på skötbordet, vi delade på ett i rummet och det stod precis bredvid mitt sängbord. Vi hade skynke, men eftersom vi höll på att packa så såg vi barnet ändå. Det låg och skakade och vi förstod inte varför tills BM frågade hur mkt hon rökt, och hon hade "bara" rökt 1-2 paket om dagen. Bebisen hade sån abstinens. Min sambo tog väldigt illa vid sig och tar upp det till o från än idag om hur ledsen han blev. Jag fann inga ord. Och lika förstummad har jag blivit då jag på mitt tidigare jobb på förlossningen på DS såg hur placentan hos en mamma som rökt mkt var alldeles mörkgul av all nikotin. Den som ska vara röd som en färsk köttbit. Vidrigt.
    Men fyyyyyyyyyyyy stackars lille bebis
  • Tesdy
    sommar83 skrev 2012-01-09 11:16:31 följande:
    Hur kan man göra så mot sitt barn?? Snacka om egoistiskt...
  • Stövelkatten

Hua! Min mamma rökte också när hon var gravid, och jag mådde INTE bra när jag föddes. Efter full tid vägde jag 2,3 kilo, och var 51cm lång. Med andra ord smal som en räka. Obestämd

MEn, jag vill ändå lägga till att jag förstår dem som har svårt att sluta röka helt. Det är något man är beroende av, både psykiskt och fysiskt, och man får i princip ingen hjälp alls. Man borde kanske ägna lite tid åt hjälpen istället för att fördöma dem som inte pallar själva.

jag rökte åtminstone ett paket om dagen innan det blev bebis, och trots att jag nu tycker det STINKER om rökare så hindrar det inte mig från att vara sjukt röksugen ibland. Speciellt när hormonrusningarna slår till.

Svar på tråden Augustibebis 2012