• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sommar83
    Stövelkatten skrev 2012-01-09 11:48:32 följande:
    Hua! Min mamma rökte också när hon var gravid, och jag mådde INTE bra när jag föddes. Efter full tid vägde jag 2,3 kilo, och var 51cm lång. Med andra ord smal som en räka. Obestämd

MEn, jag vill ändå lägga till att jag förstår dem som har svårt att sluta röka helt. Det är något man är beroende av, både psykiskt och fysiskt, och man får i princip ingen hjälp alls. Man borde kanske ägna lite tid åt hjälpen istället för att fördöma dem som inte pallar själva.

jag rökte åtminstone ett paket om dagen innan det blev bebis, och trots att jag nu tycker det STINKER om rökare så hindrar det inte mig från att vara sjukt röksugen ibland. Speciellt när hormonrusningarna slår till.
    Håller verkligen med!!
    Mamma rökte även hon innan hon fick mig och min bror men det var tvärstopp under graviditeterna.
    Jag beundrar dom som verkligen har det svårt att sluta men klarar det ändå. Ett beroende är ett beroende, oavsett vad det är. Har aldrig rökt själv så vet inte vilken hjälp som finns att tillgå i sådana sittuationer. Sen finns det ju dom som vill ha hjälp, och andra som inte tycker det gör ngt.
  • 05091112

Nej förlåt jag har noll tolerans, jag slutade tvärt när jag plussat med nr 2 och 3 och efter trean började jag aldrig igen (sitter ju nu rökfri i väntan på 4an )

Och så, på tal om annat, så har jag insett att lillebror använder endast min tutte på natten som napp.
    Han tar tre tag, pluttesmå o sen somnar han en ha nhåller ett sånt djävulskt hårt tag. Så efter 20 minuter så kommer mjölken ändå.

Provar ikväll med TVÅ flaskor välling. En vid 20 och en vid 21.30.  

• 05091112

Ringde mvc idag, inskrivning sker den 27 januari. Vecka 9 nåt, känns tidigt. Hon frågad eom jag ville ha hälsosamtalet men vi kom överrens om att det var rätt onödigt

• Sandrina

Hjälp vad ni skriver! Har inte varit här sen innan jul, känner att det nog inte ens är någon idé att försöka gå igenom allt! :)

Hoppas ni haft en mysig jul och ett trevligt nyår.

Själv är jag trött på allt vad julen innebär och förknippar det mesta med trötthet och illamående.
    Ikväll blir det att slänga ut alla julsaker, så skönt!

Jag är i vecka 10+3 nu, mitt illamåendet blivit värre, första dagen på jobbet idag, inte roligt men det måste gå. Vill bara åka hem och sova!
    Känner även av yrsel ibland, ingen trevlig känsla det heller.

Hoppas på att det snart går över!

Hur mår ni andra?

• Tesdy
    05091112 skrev 2012-01-09 12:24:01 följande:
    Nej förlåt jag har noll tolerans, jag slutade tvärt när jag plussat med nr 2 och 3 och efter trean började jag aldrig igen (sitter ju nu rökfri i väntan på 4an )

Och så, på tal om annat, så har jag insett att lillebror använder endast min tutte på natten som napp.
    Han tar tre tag, pluttesmå o sen somnar han en ha nhåller ett sånt djävulskt hårt tag. Så efter 20 minuter så kommer mjölken ändå.

Min son hade mig som napp också och han vägrade flaskan, vilket inte var en hit alls vill jag lova. Så vi hade två rent ut sagt jävulska nätter då jag inte fick vara i närheten av sonen för att han skulle ta flaskan. Sen blev det mycket bättre. Skrattande
  • Stövelkatten
    05091112 skrev 2012-01-09 12:24:01 följande:

Bra jobbat att fortsätta vara rökfri! Solig
  • Augustimamman

Är det nån som har rest (flygit) långt de sista veckorna i graviditeten? Vi funderar på att boka en resa till NY i början av maj (då är jag i v 26-27). Känns som det inte borde vara nåt problem men vad vet jag? Bebisen kanske blir orolig av lufttrycket eller så kanske man inte orkar med nån resa just då. Nån med erfarenheter? Mannen är eld och lågor och vill boka redan ikväll...

• Ellenbmt

Ja min vän fick hjälp. Men läkaren sa att det var ovanligt? Jaha hur som hellst så kan man ju kolla upp det om man känner sådana symptom.

Nu ska jag dra med mig min tv-älskande dotter till Ica. Jobbigt. Vill sova.... Hehe

• Hejåhå

050911: Isabelle snuttade precis på samma sätt hela nätterna, men sedan i torsdags slutade jag helt. Hon får gröt precis innan läggdags, hon tar inte flaskan, och det funkar. Utan nattamningen sover hon mycket bättre, eftersom hon inte behöver leta efter bröstet. Först natten var jobbigast, sedan gick det bättre och bättre. I natt sov hon sex timmar i sträck, tidigare vaknade hon en gång i timmen. Det är rekord på fem månader.

Hon har fått gröt precis innan läggning sedan hon var 6 månader, men det är att vi brutit snuttvanan som gett oss bättre nattsömn.

• anneh

Har precis tagit en liten powernap, så himla skönt! Jobbade extra idag, dock bara fram till 11, skönt att sluta tidigt!

Mitt morgonillamående har gått över, MEN nu mår jag illa på kvällen istället, speciellt när jag lagt mig i sängen. Normalt?

Ang kristaller i öronen, alla har kristaller i öronen, det är när dom flyttar lite på sig som det kan bli lite galet. Jag hade så för ett år sen, och det kändes som att jag var jättefull och inte kunde kontrollera min kropp, ramlade i trappen t.o.m.. Finns speciella övningar på internet man kan göra, eller så kan man få ett sånt papper på vårdcentralen..

Svar på tråden Augustibebis 2012