• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sommar83

Jag har senaste veckan haft en jätteångest över att jag inte längre skulle vara gravid. Fånigt, men en känsla som sprider obehag. Inatt kunde jag ligga på mage för första gången utan att det var obehagligt, så då var jag säker :D Jag skulle absolut ringa till gyn på morgonen och kräva att få komma in :) Jag laddade och laddade för vad jag skulle säga, och givetvis hade jag en hel ramsa jag skulle ta upp för självklart skulle hon göra allt för att få mig lugn och säga att dom inte kunde hjälpa mig.
    Sagt och gjort så ringde jag och väntade på att dom skulle ringa upp. Och till min enorma förvåning så behövde ja knappt säga hej innan hon hade bokat in mig till 13.30. Dagens chock :) Blev iaf jätteglad att jag äntligen skulle få se vad och OM det var ngt i magen. Och blev hypernervös innan jag gick dit. Det var en kvinnlig läkare med sin student (oxå kvinnlig) Don frågade en massa och var väldigt ödmjuk och förstående. Hon gjorde en undersökning med ultraljud och sa att "jag tittar först och berättar sen". Den tiden som hon tittade var som timmar. Jag ser ett levande foster säger hon till slut. Då kom en liten tår av lättnad. Allt såg ju jättebra ut och jag blev framflyttad 6 dagar. Den lille var 5 cm och rörde sig för fullt. Hjärta Men väntar med att flytta mina egna datum till RUL. Men en lite lustig sak var att jag frågade läkaren om det var så att gravtest kunde bli svagare efter en tid, då frågade hon om jag menade vid missfall, och nä sa ja, menar i en graviditet, men det sa hon att det ska inte gå. Jag som frågade här på "fråga barnmorskan" om just detta och hon sa att hormonerna har en topp och sen vänder, det kan ju vara en anl, men att man ska alltid testa pos under en grav, oavsett styrka.
    Men min eftermiddag blev som på rosa moln. Har varit jättegravid hela jag ;) Tänk va fånig man kan vara, jag har ju verkligen såå många symtom, ändå har jag varit så orolig. Men en jättestor ros till kvinnoklin som tog mig på allvar och verkligen hjälpte mig.

Såg att ni skriver vart ni bor, den här bor i Falun

• 05091112
    FruFoxy skrev 2012-01-10 19:00:47 följande:
    Men fy vad nervös jag blev helt plötsligt! Dagen som jag väntat efter i en månad är ju snart här. TÄNK om jag inbillat mig alltihopa, tänk om det är tomt eller en sån där ofostrig graviditet, eller tänk om det faktiskt är en go prick därinne och då ska man ju faktiskt bli fyrbarnsmamma, holycrap!
    Vill bara få ul gjort nu... innan alla naglar blir sönderbitna! 

Fler som ska på vul/ul imorgon? 
    På torrsdag ska jag, 8.30. Tog så tidigt som möjligt!
    När ska du?

• FruFoxy

sommar83:
    Vad roligt! Vilken vecka är du i? Och har du nån bild? 

• eleanoresmamma

Nordöstra Uppland.
    Skriver inte så ofta här men jag läser här varje dag. Själv har jag nästan inget illamående, istället är jag väldigt trött ocg har ganska ont av foglossningarna. Med första barnet avtog smärtan runt v12-14 och jag mådde relativt bra tills i slutet av graviditeten då foglossningen kom tillbaka, hoppas att det blir lika den här gången oxå...

• FruFoxy

05091112:
    Jag ska dit imorgon 11.30, hinner ju bli gråhårig innan dess av all nervositet.

• sommar83
    FruFoxy skrev 2012-01-10 19:14:39 följande:
    sommar83:
    Vad roligt! Vilken vecka är du i? Och har du nån bild? 
    är i 11+5
    tyvärr fick jag ingen bild eftersom den UL-apparaten som dom hade där på läkarmottagningen var en äldre och av varianten enkel så det gick inte att skriva ut bild. Men det roliga var att jag gjorde UL med dottern ungefär samma tid i grav och den maskinen var oxå äldre så hennes bild därifrån var exakt som det jag såg idag :)
  • oxle bo

angående det där med mammapening så ska dom gå på det man har idag,
    fick lönehöjning när jag var mamma ledig o då ändrade försäkringskassan min pening.
    en kompis hade ett jobb på ett industriområde typ,(farligt för henne o jobba) hon jobba 2-3 veckor sen blev hon sjukskriven o hade pengar utifrån den lönen o mamma pening, en stor summa.
    livet är oretvist ibland..

jag ska bada med barnen i morgon, undrar om folk ser att jag är gravid, el om dom tror att jag e fet. är jätte stor.
    v 13 i morgon

• lills

Jag är från Helsingborg. Berättade för min chef och två kollegor idag eftersom jag mår väldigt dåligt.

• Marmite

Jag bor i Göteborg!

Imorgon är jag 9+0, vecka 10, wihoooo! Då är det precis en vecka kvar tills ultraljudet (utanpå magen som jag förstod det...). Så himla spännande!

Svar på tråden Augustibebis 2012