• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro
    zemer skrev 2012-01-11 00:23:14 följande:
    Hur kommer det sig att vissa får göra vul i tidiga veckor och visa inte?
    Är det någonting man kan be om/kräva?
    Du kan prata med din BM men det är olika i olika landsting. I mitt gör man inget UL före RUL om det inte är en riskgraviditet på något sätt. Om ens då.
  • olgaisback

Mammsen: när har du BF? Plussade också på juldagen! Idag är jag på 7+2 så jag är också i v.8 vi kan väl följas :) jag har BF den 26/8:)

• Naimisen

Inatt drömde jag första gången om bebis. Drömde att vi var på rul och BM berätta att det var en liten kille.
    Nu är jag ju ännu mer nyfiken att se va de är..om drömmen stämde eller ej.

• babyhummingbird

Menade att jag går in i vecka 12 (11+0)

• Sandrina
    babyhummingbird skrev 2012-01-11 08:35:51 följande:
    Menade att jag går in i vecka 12 (11+0)
    Okej, då är jag med! :)
    Snart har vi i alla fall passerat 12 veckor, ska bli så skönt!!
  • 3apåGång

Mammsen: Vad taskigt av din chef, hon kunde ju åtminstone ha ringt och pratat med dig. Är ju faktiskt inte säkert man kollar mail!! Förstår verkligen att det känns jobbigt. Jag har mått jätte illa i några veckor jag också men jag är ju hemma ändå då jag är mammaledig. Känner att det är rätt jobbigt att ta hand om 2 barn då man är jätte trött och mår illa, problem med jobbet gör ju inte det hela bättre.

Kiwifröet: Vad kul för er!! Känner verkligen igen mig. Då jag blev gravid med första barnet så var det helt overkligt!!! Vi hade precis varit och lämnat prover för utredning och trodde inte heller vi kunde få barn men nu är ju 3:an på G!!

• Juliette

Ha! Då var jag oxå avslöjad! En kollega sa att hon hade en känsla av att jag är gravid om undrade om det stämmer. Ja, vad säger man? Hon är en av dem som jag har bäst kontakt med så ingen idé att neka, kände jag.

Men man ska kanske fundera på att berätta för familjen?

• lills

Lite konstigt att maila det till jobbmailen när du är sjukskriven.... Du har väl ingen skyldighet att kolla den mallen då?!

• 3apåGång

Vad jobbigt för er som blivit avslöjade! Då jag var gravid första och andra gången var det några som sa då jag berättade att de hade misstänkt men ingen som sa något innan. Då hade jag ändå en gång gått till en kollega och sagt att jag hade gått upp i vikt lite och frågade om hon hade en gummisnodd (som jag kunde sätta i jeansen eftersom de satt åt så hårt). Efteråt sa hon att hon borde ha fattat men det gjorde hon inte...

Svar på tråden Augustibebis 2012