• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    Strossel skrev 2012-01-10 18:35:25 följande:
    Anneh- nä du får inkomstbaserat på den lönen du har oavsett om du arbetar 75%, det måste inte vara heltid! Däremot ska du ha arbetet sammanhängande i 6 månader för att det ska räknas!
    Eller ha en anställning.. om man får en provanställning två månader innan man blir mammaledig räknar de med den lönen man "har och skulle ha" om man inte var mammaledig =) Så man måste inte ha jobbat i sex månader =)
  • mammsen
    Randiga Rut skrev 2012-01-10 18:52:30 följande:
    Jag är lite lättad nu, det syns inte mer blod å jag kräks! Hoppas bara att vul ser bra ut också!! Går in i 9+0 imorgon, blir det vul då?

Jag bor också i Malmö, Möllan. :)
    Om du kräks blod måste du söka hjälp akut!
    Jag blev inlagd pga det i min första graviditet, jag fick inte äta eller ens dricka vatten innan jag var läkt i magen, 16 kilo förlorade jag! och låg med dropp och kräktes hela tiden! Vill inte skrämmas! men har du sökt hjälp? Det kan vara farligt för dig!
  • Augustimamman

Mammsen: tror randiga menade att det inte kommit mer blod och nu kräks hon. ;)

Nu har vi bokat resa till NY!

• babyhummingbird

Har jag nu räknat rätt så innebär det att den där omtalade 12veckors-gränsen kommer imorgon! BF 1/8. Mina kräkattacker har blivit värre senaste veckan.. Men det kan jag leva med, så länge pyret mår bra! Funderar på när man ska gå ut offentligt med graviditeten.. Tänkte nog vänta 2-3 veckor till.. Fast vet inte riktigt vad jag väntar på, men kan nog suga på karamellen ett litet tag till :)

• mammsen
    Augustimamman skrev 2012-01-10 21:19:11 följande:
    Mammsen: tror randiga menade att det inte kommit mer blod och nu kräks hon. ;)

Nu har vi bokat resa till NY!
    Aha, fy vad pinsamt!! Förlåt!!
    Jag har inte fått riktigt bra koll på historiken än ;) Är smått förvirrad haha

Men vad skönt, att kräkas efter en blödning måste ju vara jättebefriande =)

Haha, tack för hjälpen Bullen85, tur att vissa har koll =)
  • Gadget

LundinEk: Tyvärr tror jag att tolvveckors gränsen är passerad efter vecka 12+6, dvs efter tolv tillgångna veckor. Men det börjar närma sig för oss med BF i början av augusti.

• Augustimamman

Haha mamsen! Du läste lite snabbt ;) men va hemskt det du var med om och så orolig du måste varit! :(

LundinEk: jag tänker vänta tills det inte går att dölja längre. Min kompis å jag jobbade på samma ställe förut. När hon gick in i v 13 så släppte hon bomben på jobbet. Nästa dag fick hon missfall. Men ryktet fortsatte sprida sig så folk gratulerade fortfarande när hon kom tillbaka... :/ man kan ju iofs aldrig veta om sånt kommer hända eller inte men med det i bagaget kommer jag hålla på det så länge det går. Familjen får dock veta lite tidigare.

• babyhummingbird

Jaha! Då hade jag fattat det fel ändå :) Ja, men det börjar närma sig absolut.. Härligt!
    Den där rädslan för att berätta pga missfall är ju otroligt jobbigt kan jag också känna.. Men får göra som alla säger och tänka att man väntar barn

• TheMaraja

Jag ska också vänta så länge det går på jobbet. Tänkte berätta för min chef runt v 12, men vi umgås privat så henne hade jag ändå berättat för om det gått åt skogen. Längtar efter vul på torsdag i nästa vecka nu så man kan få se att någon är där (förhoppningsvis)

Svar på tråden Augustibebis 2012