• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Hej! Jag hoppar gärna in här om jag får.
    Har BF 5/8 och är nu i vecka 11. Detta blir vårt tredje barn, har en tjej född -06 och en kille född -08.
    Mår illa från och till, hungrig heeela tiden och trött (speciellt på eftermiddagarna). Men i övrigt mår jag bra! När jag väntade dottern så mådde jag illa i 9 månader så nu hoppas jag att det ska ge med sig snart.
    Bor förresten uppe i Norrbotten. Ja, det var kort om mig...

• Augustimamman

Jag fattar inte riktigt folk som frågar om man är gravid bara för att de misstänker det! Kan ju va jättekänsligt! Att man inte bara väntar tills det är uppenbart eller den gravida själv berättar. Förra året hade jag jättemycket problem med tarmarna, magen blev rätt svullen men inte extremt, en på jobbet frågade om jag var gravid. Vet inte om det var mest pinsamt för henne eller för mig när när jag svarade nej på den. Kan bli så trött på otaktiska människor! Grrr... Okej om det åtminstone är ens närmsta familj/vänner men kollegor går bort tycker jag. Nyfikna jävlar!

...ursäkta, vaknar skitsur idag av ingen anledning (hormoner?). Första gången idag som magen känns helt bra, inte svullen eller gasig alls. Och vet ni, jag har ändå en liten kula där nere. :) plus lite fett kanske men definitivt bebismage! Men tror ingen kan se skillnaden mer än jag.

• Randiga Rut

mammsen: bullen85 har alldeles rätt! Jag var lite otydlig. Å, ja det är skitsvårt att hänga med i alla berättelser! Men usch vad hemskt att kräkas blod!! Mår du bättre den här ggn? Jag har dock börjat kräkas galla, kan det vara dåligt?

tesked83: Jag ska in till kk imorgon på ul hos blödningsmott. Om jag förstått det rätt så gör de en grundlig undersökning för att se om det går att spåra var blödningen kom från. Å för att se om den lilla lever... Funderar du på att gå till emmaultraljud?

• Naimisen

Går förresten i vecka 12 idag (11+0)! De går åt rätt håll

• Grisefia
    Augustimamman skrev 2012-01-11 10:20:57 följande:
    Jag fattar inte riktigt folk som frågar om man är gravid bara för att de misstänker det! Kan ju va jättekänsligt! Att man inte bara väntar tills det är uppenbart eller den gravida själv berättar. Förra året hade jag jättemycket problem med tarmarna, magen blev rätt svullen men inte extremt, en på jobbet frågade om jag var gravid. Vet inte om det var mest pinsamt för henne eller för mig när när jag svarade nej på den. Kan bli så trött på otaktiska människor! Grrr... Okej om det åtminstone är ens närmsta familj/vänner men kollegor går bort tycker jag. Nyfikna jävlar!

...ursäkta, vaknar skitsur idag av ingen anledning (hormoner?). Första gången idag som magen känns helt bra, inte svullen eller gasig alls. Och vet ni, jag har ändå en liten kula där nere. :) plus lite fett kanske men definitivt bebismage! Men tror ingen kan se skillnaden mer än jag.
    Fikade med mamma i måndags och då berättade hon att en på hennes jobb hade frågat när hon var i typ 7 månaden om hon var gravid haha. Han hade tydligen trampat i klaveret en gång tidigare och tänkte absolut inte göra det igen.

Det är förresten sjukt skönt att ha berättat för mamma så man har någon att prata med. Hon har lovat mig vaggan vi hade när vi var små (måste först slipa bort klottret min bror stod för). Och hon sa att morfar blev glad för då blir han av med en massa grejor på vinden haha. Men på jobb och mindre nära vänner har jag inte berättat något för än.
  • FruFoxy

Sitter och väntar på min tur nu, snart ul! Iih. Pirrig som tusan..! Hoppas allt är står rätt till.

• SälenCia
    Naimisen skrev 2012-01-11 11:05:03 följande:
    Går förresten i vecka 12 idag (11+0)! De går åt rätt håll
    Va roligt! När är ditt bf? Grattis till framgången! Jag försöker fortf fatta om jag är i vecka 10 eller snart 11. Lite förvirrande.
  • Gadget
    Sandrina skrev 2012-01-10 22:39:51 följande:
    Gadget: Men, har jag fattat helt fel? 12+6 låter som 13 veckor för mig?! Med 12+6 menar man väl 12 hela veckor + 6 dagar!? Eller?

LundinEk: Du säger att du gått 12 veckor i morgon och har BF 1/8. Jag har BF 2/8 och har gått 11 veckor imorgon! Hur går det ihop?! Eller menade du att du går in i vecka 12 imorgon?

Blir alldeles snurrig av alla siffror! :)
    Äsch det är jag som har snurrat till det. Jag la på en vecka för mycket. Det jag menade var precis det som LundinEk skrev senare att man ska ha gått 11+6 d.v.s. 12 fulla veckor och att det inte räcker med att vara i vecka 12 (11+0).
    Gravidhjärna som inte ens stimuleras av att arbeta är lite sisådär har jag märkt..... Sorry om jag rörde till det ännu mer.
    Men jag går också in i vecka 12 idag eller vilken dag jag nu ska räkna ifrån så snart har vi passerat de magiska 12 i alla fall. Jag har för övrigt min nästa läkartid den 20/1 och då har jag precis klarat av de 12 veckorna, känns skönt. Undrar om han gör UL då eller om han "bara" lyssnar på hjärtat. Jag är glad över alla livstecken.

Nu ska jag luncha med några gamla kollegor och det känns omöjligt att dölja magen. Funderar vad som är bäst, inte berätta det vilket riskerar att de spekulerar högt inför alla, eller berätta det och be om att de håller tyst och hoppas att de gör det också. Även om jag berättat för alla nära känns det lite för tidigt för att alla 200 gamla kollegor ska veta om det. Obestämd 
  • Marmite

Jag skulle ALDRIG NÅGONSIN fråga någon om den var gravid, om personen är det och vill berätta så får jag reda på det tänker jag...

Lite roligt egentligen det där med att folk säger "att det syns i ansiktet". Det kan ju vara olika mellan personer, men det känns lite som att det är mer att personen är i rätt ålder och barnlös då har folk hur mycket misstankar som helst. Eftersom jag är singel så tror jag inte att någon på jobbet kommer börja misstänka graviditet  i första taget. Det finns helt enkelt inte i tankarna då... Det ska bli skoj att höra vad de säger när jag berättar om det (vilket nog blir i samband med semesterplaneringen "jo, jag tänkte ta fyra veckor här och sen komma tillbaka hösten 2013..." :)

Chefen ska få reda på det efter ultraljudet om en vecka.

Grattis alla till framsteg, ul och annat roligt!

• godisbit
    FruFoxy skrev 2012-01-11 11:15:35 följande:
    Sitter och väntar på min tur nu, snart ul! Iih. Pirrig som tusan..! Hoppas allt är står rätt till.
    Håller tummarna!!
Svar på tråden Augustibebis 2012