• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2012-01-12 11:29:57 följande:
    Yep som sagt helt ok om den är pastöriserad vilket de flesta är. Har nog lite cravings på det.
    Jag har lagat mat med fetaoströra flera ggr denna vecka, det är SÅ gott just nu! Ska äta det strax igen till lunch.
  • LillaMy85
    Augustimamman skrev 2012-01-12 11:29:57 följande:
    Yep som sagt helt ok om den är pastöriserad vilket de flesta är. Har nog lite cravings på det.
    Och tack och lov för det Flört..... är ju så många ostar man inte får äta så det är ju trevligt att det finns några som är ok. 

När det gäller mat så måste jag säga att jag tycker det är lite tråkigt att vara gravid. Jag är en sån som älskar allt vad ostar, parmaskinka och salami heter, det tillsammans med ett glas rött är liksom mitt lördagsgodis. Jag tycker inte om läsk och är inte så förtjust i sötsaker som godis eller kakor och bullar så nu känns det inte som att det finns så mycket jag kan njuta av när jag är sugen på något gott. MEN ska inte klaga...är ju så glad över att vara gravid. 
  • Augustimamman

Mmm hur gör du fetaoströran? :)

• Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2012-01-12 11:37:44 följande:
    Mmm hur gör du fetaoströran? :)
    Värsta goda: creme fraich, feta ost, lite olivolja, salt, peppar och lite basilika. jag brukar smula ner torkad basilika, men färsk är såklart ännu godare. Superbt gott till ugnsrostad potatis och morötter.
  • FruFoxy

Mina tankar är på rullning idag, satt nyss och tänkte på dop...? Herregud. Kan väl få klämma ut barnet innan jag börjar fundera på sånt? Men är man planeringsmänniska så är man!
    Ska ni döpa? Vi har gjort det med de andra tre men denna gång tror vi nog att vi faktiskt skippa det och kör på namnfest istället. Dopklänningen kan ju ändå tas på och brodera in namnet på.

mästerkatten:
    Lät gott! Har bara testat med samma röra fast med gräddfil istället för creme fraich, men antar att det smakar nästan likadant?

• Gadget
    Stövelkatten skrev 2012-01-12 11:39:57 följande:
    Värsta goda: creme fraich, feta ost, lite olivolja, salt, peppar och lite basilika. jag brukar smula ner torkad basilika, men färsk är såklart ännu godare. Superbt gott till ugnsrostad potatis och morötter.
    Åh vad sugen jag blev på det nu. Är ensam hemma ikväll så då blir det nog något sånt som lite kvällssnacks framför tvn.

Är det bara jag som drömmer om sex var och varannan natt? I natt hade jag sex med Owen Hunt i Grey's Anathomy. Skäms Jag har aldrig tyckt något speciellt om honom att han skulle vara särskilt sexig eller så, så jag vet inte vad det kom ifrån. Men de visar alla gamla avsnitt i repris här i Tyskland så jag tittar på det nästan varje dag.  
  • Naimisen

Urge- Är så olika, känner folk som har gått upp 40 och andra som gått upp 9. Sist hittade jag någon sida där man kunde kolla vad en bra viktuppgång under graviditeten är beroende på ens ursprungliga BMI. 11-16 kg fick jag, men man ska nog inte stirra sig blind på de då vissa samlar på sig massa vatten och andra inte.
    Men några hamburgare dör man inte av

• Naimisen

Gadget- Haha nej du är inte den enda! De gör jag med.

Mästerkatten- Jag som inte ens gillar fetaost blev sugen. Har vart sugen på röbetsallad med chèvrekräm men de går jag vänta med.

• Marmite
    Gadget skrev 2012-01-12 11:46:12 följande:
    Är det bara jag som drömmer om sex var och varannan natt? I natt hade jag sex med Owen Hunt i Grey's Anathomy. Skäms Jag har aldrig tyckt något speciellt om honom att han skulle vara särskilt sexig eller så, så jag vet inte vad det kom ifrån. Men de visar alla gamla avsnitt i repris här i Tyskland så jag tittar på det nästan varje dag.  
    Jag drömmer sjukt mycket konstigt, men inte att jag har sex med kändisar :). Inatt födde jag till exempel fyra barn som såg ut som plastdockor. En gul, en grön, en blå och en röd. Jag vidade in dem i aluminiumfolie och la dem på elementet precis som jag läst (i drömmen då...) att man ska göra med små barn! Jag undrar vad mitt undermedvetna vill säga mig.... Häromnatten var det istället att det stack ut ett fullvuxet babyben ur min mage, som inte var större än vad den är nu. Sjukt svårt att gömma ett sparkande ben under kläderna så att ingen på jobbet skulle misstänka något.

(som sagt... vad vill mitt undermedvetna säga mig..?)
  • Marmite
    Naimisen skrev 2012-01-12 12:00:17 följande:
    Mästerkatten- Jag som inte ens gillar fetaost blev sugen. Har vart sugen på röbetsallad med chèvrekräm men de går jag vänta med.
    Jag har sådana chevrecravings att jag nästan dör... men jag tänkte att ost som upphettats till bubblande het går ju bra enligt livsmedelsverket. så jag ska nog gratinera något  (typ rödbetor) med chèvre... :)
Svar på tråden Augustibebis 2012