• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-01-12 09:31:33 följande:
    Ja vi får ha en - tappa alla kilon- tråd i höst!

Idag spöregnar det ute och jag ska på ett skämt till arbetsintervju. Water system- PRO Aqua. Är ju kock egentligen men tillfälligt arbetslös då min restaurang har vårterminsstängt. Måste åka 14 mil i em för ett jobb jag knappt kan ta! Så arg. Och dessutom bör jag inte köra bil på lergigan. Och som grädde på det sura moset så mår jag som mest illa runt två tiden, såklart just då som intervjun är....
    Ja! Jag är jättepeppad på träning nu, trots att jag aldrig varit det innan.

Vi får köra promenadgrupper i respektive städer!

Fick just reda på att jag ska ut på uppdraget på måndag, och att jag ska jobba i 3-4 veckor med att beställa in nya datorer och 3G abonnemang och annat till ett företag. Skitspännande!

Och inte nog med det; en kollega sa i morse att om vi nu ska få spjälsängen av en annan kollega får vi madrass, spjälskydd och sängkläder av henne! Fantastiskt!
  • FruFoxy

Ellenbmt:
    Varför måste du gå på den intervjun? 14 mil är ju ingen dröm att åka varje dag om man ska till jobbet! Finns det inga andra kockjobb (usch, vad jag tänkte på nått snuskigt nu) i närheten?
    Håller tummarna att du inte mår illa under intervjun! 

• Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-01-12 09:41:02 följande:
    Ellenbmt:
    Varför måste du gå på den intervjun? 14 mil är ju ingen dröm att åka varje dag om man ska till jobbet! Finns det inga andra kockjobb (usch, vad jag tänkte på nått snuskigt nu) i närheten?
    Håller tummarna att du inte mår illa under intervjun! 
    HAHAHAHAHAHHAAAAA! Du gjorde min dag, FruFoxy!
  • FruFoxy

mästerkatten:
    Låter som ett jobb där huvudet måste vara på skaft
    Roligt att du får säng och hela rubbet! Snälla kolleger du har

• Ellenbmt

Frufoxy- finns inga kockjobb på våren, lågsäsong. Svårt att få i allafall. Dessutom går jag ju tillbaka till mitt jobb i mars.

Nej jag har kollat med arbetsförmedlingen och akassan, trots att företaget verkar bluffigt så måste jag ta jobbet om jag får det. Hoppas jag i te får det!!!

Jag tränar i vanliga fall tre gånger i veckan på gym men sen i höstas har jag tvärt slutat. Nu går jag 20 min på morgonen med dottern till dagis. Thats it. Promenadgrupper låter kanon! :)

• Helenaa

hah, jo jg vet att vi är lite knäppa :)
    jag har dock ingen riidhäst just nu...sålde honom då vi bestämde oss för att nu ska vi ha en bäbis :)
    Äve om jag  ridit i 18 år så vill jag absolut inte riskera att nånting skulle hända magen...och jag vet att t.o.m världens snällaste häst kan få sina ryck :) (som jag egentligen älskar att de får)....
    Sen kan tydlligen "skumpet" inte helelr vara bäst enligt BM.
    Så nu har vi en 1½ årig islänning (blir perfekt att ridain om 2-3 år), en "vildhäst" på 5 år som ja köpte osedd från skåne av en hästhandare...lång historia men blir finare och finare för varje dag. 3 shetisar har vi också...en jag kö både vagn och rissla med,  och barnen rider. Världens snällaste häst. Sen hennes doter som föddes i somras och en 1½ årig isabellhingst som är det sötaste man sett.
    Åsnan Ior är ju också en charmboll, och sen  lamorna Loska, Celsius oc Ester samt minigrisarna Pumba och Kerstin :)
    Hahaha....jase....knäpp måste ju vara förnamnet ;)
    Vi bor i Piteå med alla våra 4-benta :)
    Jag själv blir 27 nu och barnen är 4 (i februari) och 6 (i juli)

• FruFoxy

ellenbmt:
    Du får peta dig i näsan och vara allmänt oförskämd under intervjun så får du säkert inte jobbet  

• capy

Usch ja. Har redan gått upp 3 kg (vecka 11). Så är livrädd för hur det här ska sluta. 

Svar på tråden Augustibebis 2012