• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Jag gick ner två kilo lagom till pluset. Fuskigt, för de kilona gick jag ju upp första veckan typ. Om man inte räknar dem ligger jag på +2 ungefär och med dem +4, men nu har min hetshunger lagt sig lite och jag kan äta normalt med kanske ett extra mellanmål. Men mellanmålet gör att jag inte blir godissugen så kalorimässigt tror jag nästan att jag äter bättre än innan. Kan till och från vara en riktig godisgris.
    Läste i någon av mina gravidappar att förbränningen nu ökat 25% men det kan väl inte stämma? Tycker man brukar läsa att man INTE behöver äta mer än typ ett äpple extra i början och senare en smörgås eller så.
    Nåväl, jag försöker äta hyfsat ok så får kroppen styra vilken mängd den behöver. Allt för bebisen.

• Ellenbmt

Jag ska fisa, kräkas och rapa med kan du ge dig på foxy!
    Haha. Lovar ni att ni köper damsugare av mig om jag måste ta jobbet?! :)

• FruFoxy

Ellenbmt:
    Det låter som du förbrett dig väl! Toppen! Hoppas du mår riktigt illa också så du inte behöver fejka nått, tala gärna om att du är gravid också!
    Och skulle det vara så bedrövligt att du får jobbet så kommer jag självklart köpa en dammsugare! Eller varför inte två? Skulle behövas då vi har tre våningar och orka släpa dammsugaren upp och ner hela tiden! 

• Augustimamman

Haha va söta ni är! Helt flamsiga idag! Skrattande
    Jag sällar mig till choklad- och mackklubben. Fast här är det till lunch; Massa kall o'boy och varma mackor! Glad

• Augustimamman

och... jag "råkade" äta kebabtallrik igår med massa sås och fetaost.... Tyst

• FruFoxy

Bullen:
    Åh, det är jag så sugen på! Var det gott??
    Har inte ätit det på säkert 6 år, och hamburgare från donken var det 3 år sen jag åt och även det är jag så sjukt sugen på. Men vet att jag kommer ångra mig så fort jag sättet tänderna i det. Har en släng av matfobi och inte kan äta mat som jag inte vet vad det egentligen är. Folk hatar att bjuda mig på middag

• Albasmamma

Ellenbmt: Hoppas att du inte får jobbet (inte ofta man säger så, men förstår dig)

FruFoxy: Bor uppe i Norrbotten och här har vi ca ½ m snö. Jättefint!

Helenaa: Dina barn är nästan exakt lika gamla som mina; min pojke blir 4 i februari och flickan 6 i april. Kul! Glad Har ni berättat för era barn? Vi sa det på julafton och de blev jätteglada. De "pratar" redan med magen, "hej bebisen"

JA -för en "tappa-kilon-tråd" i höst!

• LillaMy85

Har tjuvläst lite i tråden men inte blivit medlem förrän nu så passar på att slänga in min fråga här Glad. Är gravid i vecka 11 och hoppas att allt går som det ska så att jag och maken får vårt första barn i början av augusti. 

Har fått tid för UL nästa fredag då vi valt att göra KUB-test och jag undrar bara om det är något speciellt man ska tänka på inför ett ultraljud? Står ingenting på kallelsen men funderar ändå, har aldrig varit gravid innan så har ingen koll på sådana här saker.

Kan tillägga att jag är så sjukt nervös inför detta, kommer gå som på nålar i två veckor innan det är dags. Är så rädd för att allt inte är som det ska, tänk om jag bara inbillat mig och inte alls är gravid egentligen, tänk om fostret inte lever.....så många tankar som snurrar...Har absolut ingenting som tyder på att något skulle vara fel men kan inte sluta oroa mig ändå...

• FruFoxy

FruA85:
    Grattis och välkommen!

Vet inte om det är så viktigt under just kub-testet, men oftast vill de att man ska vara lite kissnödig innan för då puttar urinblåsan upp livmodern och det blir lättare att se. Men vid kub-testet är barnet ganska stort och borde inte vara svårt att se ändå.

Dina tankar är så vanliga. Tror varenda kotte går runt och har samma tankar som du även om de inte skyltar med det. Det kommer säkert gå jättebra!

Svar på tråden Augustibebis 2012