• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    Helenaa skrev 2012-01-12 00:07:01 följande:
    11+0 idag :D Jag är nog "värst" av alla härinne då det gäller djur... Jag och maken har det som största intresse, har egen gård med nybyggt stall. Vi har hundar, katter, 5 hästar (i alla storlekar) en åsna, 3 lamor och 2 minigrisar :P Underbart att ha. Självklart mycke jobb men för oss är det värt de. Barnen är med på allt och älskar att borsta å rida å mocka bajs :)
    Grattis till v.11+0! Själv är jag i v.10+0 idag ons. Solig

Men herrejösses vad djur då!! Skrattande Jag beundrar dej/er verkligen som orkar och hinner med det!! Jobbar ni dessutom 100% eller på "vanligt" arbete? Hur många barn har ni, åldrar?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina

Hihihi,  vad ni är helt underbara på att skriva här tjejer!! Skrattande

Jag har nästan 100 sidor att läsa ikapp, så jag tror jag ger upp den biten...

Så om nån skrivit nåt till mej och jag råkat missa det, så är jag inte dryg och otrevlig *hehe*, utan har bara inte hunnit sitta så mkt vid datorn den senaste tiden. Så skriv gärna igen om det va nåt särskilt.

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Saaajmon skrev 2012-01-11 15:44:09 följande:
    Min mage blir som en boll på kvällarna... men på morgonen kan man faktiskt se att det finns en liten bebismage redan nu i vecka 11 Solig
    Samma här faktiskt!! Gravid Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Lillismaj skrev 2012-01-11 12:45:00 följande:
    Hej! Kan man hoppa in här?
    Jag har också bf i augusti (vet inte riktigt vilket datum) men är i v 10+2 idag.
    Har en dotter som blir fyra i april, henne fick vi på våran tredje ivf-behandling och nu några år senare gjorde vi en ivf till och plussade på första försöket.
    Och inte nog med det. Det ligger två kottar i magen!

Jag har varit på tre vul och varje gång sett två små hjärtan ticka.
    Imorgon är det inskrivning, ska bli spännande.
    Jag har mått väldigt illa länge nu. Har fått Lergigan comp men jag kräks ändå.
    Har även en urinvägsinfektion som inte vill ge med sig, nu är jag inne på tredje antibiotikakuren. Det känns ju inte alls kul, blir orolig av detta men får se vad bm säger imorgon.

Grattis förresten till er alla! Vad kul vi kommer ha nästa höst!
    Oj, vad jag blev glad att läsa ditt inlägg - underbart för er ju!!! Solig

Hoppas dock att du själv mår bättre snart.

Varmt välkommen hit, hoppas du kommer att trivas i vårt härliga gäng! {#emotions_dlg.flower}
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • astro
    Helenaa skrev 2012-01-12 00:07:01 följande:
    11+0 idag :D Jag är nog "värst" av alla härinne då det gäller djur... Jag och maken har det som största intresse, har egen gård med nybyggt stall. Vi har hundar, katter, 5 hästar (i alla storlekar) en åsna, 3 lamor och 2 minigrisar :P Underbart att ha. Självklart mycke jobb men för oss är det värt de. Barnen är med på allt och älskar att borsta å rida å mocka bajs :)
    Ni slår oss  Vi har fem katter, två hundar, en kanin och två nymfkakaduor.
  • 05091112

Åh ja varför inte, nu kommer jag säkerligen börja kräkas idag också...
    Menmen, nu kör vi !
    Uppdaterar ASAP 

• Ellenbmt

Helena- åh vad härligt!! Vart bor ni?
    Jag bara längtar ihjäl till jag och dottern kan få ha en ponny! (jag är ganska liten så jag kan ha ponny) men ännu är det nog två år bort....

• Naimisen

Idag är jag hemma med en kräksjuk son, inte alls kul. Allt han ätit sedan igår kväll kommer upp på en gång och dessutom är han hungrig.

• villnu

Idag är dagen som jag börjar med gummisnodd. Har kört med baggyjeans tidigare, men nu behöver jag elasticiteten. :) 9+0 idag :)

Svar på tråden Augustibebis 2012