• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • capy
    FruFoxy skrev 2012-01-12 11:44:09 följande:
    Mina tankar är på rullning idag, satt nyss och tänkte på dop...? Herregud. Kan väl få klämma ut barnet innan jag börjar fundera på sånt? Men är man planeringsmänniska så är man!
    Ska ni döpa? Vi har gjort det med de andra tre men denna gång tror vi nog att vi faktiskt skippa det och kör på namnfest istället. Dopklänningen kan ju ändå tas på och brodera in namnet på.
    Inget dop för oss. Eftersom ingen av oss är troende så hoppar vi över det.
  • AnnaSv

Jag ligger faktiskt på -2 kg sen inskrivningen. Känns (tyvärr) bra eftersom min bm sa att de som har BMI över 30 inte bör gå upp mer än jag vet inte om det var 6 eller 9 kg hon sa. Panik! Sist gick jag upp 18 kg!

• AnnaSv

Frufoxy: här blir det inget dop. Hade det inte sist heller. Ingen av oss är troende och jag tycker barnet ska få välja själv när denne är stor nog att förstå innebörden.

• FruFoxy

För oss har det varit pga tradition men det känns inte bra att sjunga och lyssna om Gud m.m när det strider mot allt man tror på.
    Hur har ni gjort annasv? Namnfest? Hur gick det isåfall till?

• Tvåönskarblifler

Skönt med fetaosten. Jag var sugen på det senast i dag, men lät bli att köpa i affären. Ingen fara då alltså, himla tur det :)

• Stövelkatten
    Marmite skrev 2012-01-12 12:05:45 följande:
    Jag drömmer sjukt mycket konstigt, men inte att jag har sex med kändisar :). Inatt födde jag till exempel fyra barn som såg ut som plastdockor. En gul, en grön, en blå och en röd. Jag vidade in dem i aluminiumfolie och la dem på elementet precis som jag läst (i drömmen då...) att man ska göra med små barn! Jag undrar vad mitt undermedvetna vill säga mig.... Häromnatten var det istället att det stack ut ett fullvuxet babyben ur min mage, som inte var större än vad den är nu. Sjukt svårt att gömma ett sparkande ben under kläderna så att ingen på jobbet skulle misstänka något.

(som sagt... vad vill mitt undermedvetna säga mig..?)
    Hahaha, jag drömde förra veckan att jag adopterade en ål, som efter någon månad växte till en go tjejbebis, men med ålsvanstuppkam som hår. Ehum...

Inte drömt om sex ännu, men är övertygad om att det kommer om någon månad.
  • Naimisen

FruFoxy- Vi kommer inte heller ha dop. Hade en namngivningscermoni sist, och har en fadder och så. Men vi vill att barnen ska få välja själva.
    Däremot har jag börjat fundera på fadder till detta barn.

• Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-01-12 11:44:09 följande:
    Mina tankar är på rullning idag, satt nyss och tänkte på dop...? Herregud. Kan väl få klämma ut barnet innan jag börjar fundera på sånt? Men är man planeringsmänniska så är man!
    Ska ni döpa? Vi har gjort det med de andra tre men denna gång tror vi nog att vi faktiskt skippa det och kör på namnfest istället. Dopklänningen kan ju ändå tas på och brodera in namnet på.

mästerkatten:
    Lät gott! Har bara testat med samma röra fast med gräddfil istället för creme fraich, men antar att det smakar nästan likadant?

Inget dop för oss, är helt utan tro så det skulle vara väldigt märkligt för oss. Tror inte vi har någon namngivningsfest heller, men det får vi se. Vet inte om det är en sån där viktig tysk grej, i sånt fall får jag tänka om. :)

Ang. röran så tror jag bara creme fraiche ger lite rundare smak, medan gräddfil är mer syrligt.
  • Sandrina

Jag gjorde någon uträkning om hur mycket jag "bör" gå upp, 6 kg stod de. Har redan nu i vecka 11 går upp 2. Hur ska detta sluta?
    Min mamma gick som sagt upp 25 kg när hon väntade mig, är sånt "ärftligt"?

Förövrigt hatar jag BMI. Det KAN vara så missvisande och inte alls stämma överens med verkligheten.
    Fattar inte att någon BM kan använda sig av de!

• Naimisen

Fru Foxy- Vi hade på sommarn i mina föräldrars trädgård, min pappa sa några ord, vi berättade vilka namn och varför vi valt dom, min pappa som är musiker hade skrivit en låt som min syster sjöng och vi hade valt en låt som min syster och fadderns syster sjöng. Och så hade vi bundit en blomkrans som faddern fick sätta på hans huvud som en liten fin gest.
    Sen lunch och fika där.

Svar på tråden Augustibebis 2012