• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten

Jag mår illa idag... Tänkte i morse att jag kanske borde ta med mig Postafen, men sen struntade jag i det då jag inte mått illa på dagen på länge. Smart... Nu återstår att se om jag dessutom ska iväg på kundmöte med bil under dagen, det blir ju jätteskoj i sånt fall. Hua!

Fick i alla fall höra av min kollega att jag är jättefin idag. :) Han är go.

• mrsnoname

Blä vilken skitdag! :/ Skulle gått upp 06.00 som vanligt men fixade inte att komma upp förrän 7.30, är trött som bara den, hitta inget å ha på mig å inga rena träningskläder fanns det. Har dessutom gått upp 1,5 kg redan! Hur ska detta sluta ;) Inte kan jag skylla på att varken bebis eller mage väger då jag bara e 9+0 idag. Är snarare den ständiga hungern och minskade träning...

Sorry för gnällinlägget men skönt å få skriva av sig lite å kanske få lite pepp av andra som vet hur det.

Hoppas ni andra har en bra dag!

• Augustimamman

Baraen: tycker inte 1,5 kg är så farligt? Har nog själv gått upp ungefär detsamma, 9+4 idag.

• Ellenbmt

Haha!! Jag har gått upp ca 3 kg kanske mer!! Ni ligger i lä ;)
    Normalt så äter jag nyttigt och ganska lite, men nu äter jag fyra bubbelmackor med ost och en liter oboy om dagen. Och dör emellan får jag i mig korv och pasta :)

• 3apåGång

Helenaa: Oj vad många djur, låter härligt och jätte bra för barnen att lära sig ta hand om djur. Vi har en katt som barnen brottar ner hela tiden!

villnu: Ja här är det nog också dags för gummisnodd nu, jag kan liksom inte dra upp jeansen så de åker ner fult i baken

baraen: Åh, 1,5 kg är ju ingenting. Båda mina tidigare graviditeter gick jag upp 2 kg direkt men bara 11 kg totalt första och 9 andra. Nu har jag också gått upp, tror mer än 2 kg.

Det där med molvärk har jag också haft alla gångerna till och från och ibland ganska ont men inga missfall.

• 3apåGång

Finns det någon bildtråd på magar? Hittar inte...

• FruFoxy

Det är riktigt ruskväder här idag! Spöregn och trist. Hur är det hos er?
    Ringde till förskolan och sa att vi stannar hemma idag, vill inte ut i det här, hu! 

baraen:
    1,5 kg är ju inte så farligt! Du har gått 1/4 av graviditeten snart ju.

• FruFoxy

ellenbmt:
    Härligt att se nån med samma goda aptit som en själv!  

Svar på tråden Augustibebis 2012