• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

FruA- Ja, så är de för oss med. För min man spelade det ingen roll om de var en kyrklig vigsel men när de kom till dop satte han bestämt ner foten och jag kan faktiskt hålla med honom i den åsikten.

Jag förstår hur du tänker med traditionen, med dopklänning och allt.

• LillaMy85
    Naimisen skrev 2012-01-12 18:16:33 följande:
    FruA- Ja, så är de för oss med. För min man spelade det ingen roll om de var en kyrklig vigsel men när de kom till dop satte han bestämt ner foten och jag kan faktiskt hålla med honom i den åsikten.

Jag förstår hur du tänker med traditionen, med dopklänning och allt.
    Låter som vi är gifta med samma man Flört
  • FruFoxy

Vilken diskussion det blev om dop, intressant att se allas åsikter och funderingar!
    Och nu när jag tänker efter så gifte sig jag och min man borgligt då vi inte är troende skulle det kännas fel att gifta sig i kyrkan. Men varför i herrens (passande...?) namn har vi valt att döpa våra barn?! Förmodligen för att jag var rätt ung när första kom och gick efter det som alla andra i släkten hade gjort och var kunniga inom. Och eftersom första var döpt så skulle ju nästa och nästa döpas. Trots att vi aldrig riktigt velat, utan det har känts som ett nödvändigt ont och besvärligt.

Undrar just hur reaktionerna kommer bli när jag säger att det inte blir något dop med denna.. ingen är troende alls och ur den synpunkten skulle inget ögonbryn höjas, men rent traditionellt så blir nog halva tjocka släkten besviken.

• LillaMy85
    FruFoxy skrev 2012-01-12 18:24:58 följande:
    Vilken diskussion det blev om dop, intressant att se allas åsikter och funderingar!
    Och nu när jag tänker efter så gifte sig jag och min man borgligt då vi inte är troende skulle det kännas fel att gifta sig i kyrkan. Men varför i herrens (passande...?) namn har vi valt att döpa våra barn?! Förmodligen för att jag var rätt ung när första kom och gick efter det som alla andra i släkten hade gjort och var kunniga inom. Och eftersom första var döpt så skulle ju nästa och nästa döpas. Trots att vi aldrig riktigt velat, utan det har känts som ett nödvändigt ont och besvärligt.

Undrar just hur reaktionerna kommer bli när jag säger att det inte blir något dop med denna.. ingen är troende alls och ur den synpunkten skulle inget ögonbryn höjas, men rent traditionellt så blir nog halva tjocka släkten besviken.
    Kan nog ligga mycket i att man är ung och oerfaren, när man blir äldre börjar man (dock inte alla) liksom inse att man inte måste göra som alla andra runt omkring en och att man faktiskt kan välja själv hur man vill leva sitt liv Flört
  • FruFoxy

FruA85:
    Där slog du spiken i kistan, precis så är det. Med åldern kommer även visdomen!  

• LillaMy85
    FruFoxy skrev 2012-01-12 18:42:35 följande:
    FruA85:
    Där slog du spiken i kistan, precis så är det. Med åldern kommer även visdomen!  
    Och då är jag bara 26.....tänk så vis jag kommer vara när jag är 36 Skrattande
  • FruFoxy

FruA85:
    Du får bli min Guru om du vill? Jag är 30 och har precis börjat inse sånt här.. 

• Saaajmon

Många säger att jag är klok redan nu som 17 åring... Tänk hur vis jag kommer vara om 20 år då? ;) 

7 Augusti ♥
  • Karo77

Hejsan alla augusti mammor! Hoppas att fa haka pa har aven om Jag ar en aningens sen? Jag ar i vecka 10 (9+5)! Har en son som Blir 6 sommaren och efter en MA i maj2010 sa ar Jag antligen gravid igen

• godisbit

Hej på er!
    Här är man borta från datorn ett tag och genast har det rasslat iväg en massa nytt i den här tråden =)

Först - grattis till alla er som fått goda nyheter och grattis och välkomna till de nya! 

Sen kastar jag mig in i dopdebatten och konstaterar att här blir det inte ngt dop. Jag är iofs fortfarande medlem i sv. kyrkan men bara för att jag inte orkat gå ur. Jag är varken döpt eller konfirmerad och har aldrig ångrat att jag valde att inte döpas/konfirmeras. Mina föräldrar döpte mig inte just för att det skulle vara mitt val och även om jag haft många funderingar kring olika religioner har jag alltid kommit tillbaka till att jag är agnostiker. Min sambo är döpt, men annars helt ointresserad av religion och jag gissar att han skulle kalla sig ateist om vi frågade honom. Dop eller inte var aldrig ngn diskussion, det känns inte rätt för oss att döpa vårt barn. Däremot kan det bli en namnfest, för att det för oss blir ett sätt att samla den familj och de vänner som (förhoppningsvis) kommer vara betydelsefulla i vårt barns liv och tillsammans fira och välkomna ett nytt liv. 

Svar på tråden Augustibebis 2012