• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Karo77 skrev 2012-01-12 18:57:47 följande:
    Hejsan alla augusti mammor! Hoppas att fa haka pa har aven om Jag ar en aningens sen? Jag ar i vecka 10 (9+5)! Har en son som Blir 6 sommaren och efter en MA i maj2010 sa ar Jag antligen gravid igen
    Hej! Har också en son som blir 6 nästa år, dock i Oktober. :)
  • Saaajmon
    Marmite skrev 2012-01-12 17:29:55 följande:
    Om du själv är buddhist kommer du väl sannolikt uppfostra ditt barn i den läran? Om barnet ändå skulle välja att bli kristet som vuxen kan det välja att vuxendöpas. Du stänger inga dörrar för att du inte döper ett spädbarn.

Det räcker också att en av de två som gifter sig är medlem i Svenska kyrkan för att man ska få rätt till kyrklig vigsel (varför man nu skulle vilja ha det när man inte är troende)
    Nej, det vet jag. jag kommer uppfostra den i läran, men jag tänker inte tvinga barnet att bli buddhist, utan den kommer få välja hur den vill tro när den blir äldre. Jag tänker inte tvinga mitt barn. Jag får ta en funderare hur jag ska göra med dopet faktiskt. Annars blir det bara att samla ihop människor som jag vet kommer stötta mig och ha en fest för gemenskapen och för att fira att man har fått barn, inte för att namnets skull. :) 
    7 Augusti ♥
  • LillaMy85
    Saaajmon skrev 2012-01-12 19:05:45 följande:
    Nej, det vet jag. jag kommer uppfostra den i läran, men jag tänker inte tvinga barnet att bli buddhist, utan den kommer få välja hur den vill tro när den blir äldre. Jag tänker inte tvinga mitt barn. Jag får ta en funderare hur jag ska göra med dopet faktiskt. Annars blir det bara att samla ihop människor som jag vet kommer stötta mig och ha en fest för gemenskapen och för att fira att man har fått barn, inte för att namnets skull. :) 
    Fira kan man ju göra ändå och det är ju verkligen något att fira Glad.

Jag tänker att man kan ha som ett 0-års kalas, dvs som ett  "vanligt" födelsekalas där man bjuder in närmsta familj och vänner och bjuder på lite mat och tårta. Så kommer nog vi göra iaf Glad
  • Saaajmon
    LillaMy85 skrev 2012-01-12 19:10:52 följande:
    Fira kan man ju göra ändå och det är ju verkligen något att fira Glad.

Jag tänker att man kan ha som ett 0-års kalas, dvs som ett  "vanligt" födelsekalas där man bjuder in närmsta familj och vänner och bjuder på lite mat och tårta. Så kommer nog vi göra iaf Glad
    Jo, det kan man göra. Mitt barn blir den första som inte blir döpt.. Men jag känner att jag är inte kristen överhuvudtaget och gillar inte alls kyrka heller. Jag ogillade till och med att gå på skolavslutningarna i skolan haha. Och att döpa mitt barn i kyrka känns inte så gott i mitt hjärta. Visst det är en tradition, men jag skippar den faktiskt! 

Vilket bra tips att göra så som ett kalas, så kan man smälla två flugor i en smäll Glad
    7 Augusti ♥
  • Lillismaj

Arba - Tack så mycket! Jag kan knappt fatta att jag ska få tvillingar. Vi vill ha många barn och eftersom jag är 37år och vi inte kan få barn utan ivf-behandling så är ju det här höjden av lycka. (Lite orolig är jag också)
    För några år sen trodde vi att vi skulle vara barnlösa (det tog fem år att få dottern) och snart är vi fem i familjen.

Idag träffade jag min bm första gången. En gullig och rar tant. Hon sa att det kommer bli många fler ul eftersom det är två.

Igår och idag har jag orkat vara uppe och lagat mat. Inte mått lika illa (värst på kvällen).
    Efter bm-besöket stannade jag på Body Shop och köpte en bodybutter. Det kändes som värsta lyxen!! Är så glad!
    Har ju legat på soffan/sängen i en månad snart.

Ni diskuterar dop. Vi ska nog döpa, det gjorde vi med dottern. Fast denna gång kanske vi bara har med närmsta familjen.
    Förra gången var vi ca femtio pers och då bjöd vi på mat, fika och sen ett riktigt party då vi passade på att fira min man som fyllde 30.

• Juliette

Vad ni skriver flitigt idag! Hur många sidor som helst att läsa ju.

Grattis alla ni som fått positiva besked.

Angående dop så tänker vi inte döpa. Tror säkert att det blir en del förvånade släktingar eftersom nog alla i bådas släkter är döpta. Men vi är inte troende och mannen har gått ur kyrkan. Har varit på så många dop och känt varje gång att jag inte kan svara "ja" på frågan om jag vill uppfostra barnet i den tron.

Har funderat på nån annan ceremoni men inte kommit fram till något. Om det blir nåt alls lutar det åt en vanlig fika eller så. Bara för att samla alla och fira det nya livet. Kanske en adventsfika? ;)

• Ari Gold
    Karo77 skrev 2012-01-12 18:57:47 följande:
    Hejsan alla augusti mammor! Hoppas att fa haka pa har aven om Jag ar en aningens sen? Jag ar i vecka 10 (9+5)! Har en son som Blir 6 sommaren och efter en MA i maj2010 sa ar Jag antligen gravid igen

Välkommen. Jag har en pojk som blir 6 efter sommaren (sept), + två äldre. De stora bryr sig inte så mycket om planerade lillasyskonet men femåringen är mycket engagerad!
  • 05091112

Vet ni vet ni vet ni?!
    Jag har hela eftermiddagen funderat på varför jag kunde trycka i mig tre fiberrost .
    Och det MÅSTE vara pga postafenen jag tog vid middags.
    Så det blir apoteket imorron, tjoho!

Min äldsta kallar bebisen för "han" redan  

• EttMirakelTack

Här gick jag ner 1,5 kilo första veckan, då jag INTE kunde äta.. 
    Har gått upp dem nu.. Men äter inte speciellt mkt nu heller så kan tänka mig att det är vatten jag samlat på mig.

Ang att döpa eller inte! Här blir det, när det blir, namngivning & senare borgligt bröllop!
    Jag klarar mig så bra utan Gud!!

Jag älskar att vara gravid!!!!  

• Ellenbmt

Fru foxy- haha!! Jag kanske kan kränga på dig min begagnade så kan jag köpa en ny? ;)

Till er alla, kram och godnatt, jag läser ikapp i morgon för nu har jag missat mkt såg jag...
    Vi hade namnfest, med massor av cupcaces

Svar på tråden Augustibebis 2012