• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AnnaSv

Ari gold: haha så blev det här också.. Diskuterade det här med syskon vad han tyckte om det vilket resulterade i att min mamma ringde en dag då hon var barnvakt och frågade om jag var gravid innan vi ens börjat försöka för han hade sagt att vi skulle få en bebis

• minstörstalycka

Jag mår gräsligt över min fula mage!! Jäms med gravidmagen kommer även hängmagen!! Jag tror jag döör!!
    Jag vill inte se fet ut, jag vill ju bara ha en bebismage!!
    Men som min fästman sa "Du skall vara nöjd över magen, vi vet ju att det växer en bebis där inne, och tror andra att du blitt tjock, låt dom tro det då"
    Ja så är det kanske, men jag kan ju inte låta bli!!!
    nån fler som har några kilon extra som också får en hängmage jäms med gravidmagen? Finns bild på bildforumet! :)

• Stövelkatten
    minstörstalycka skrev 2012-01-13 11:57:49 följande:
    Jag mår gräsligt över min fula mage!! Jäms med gravidmagen kommer även hängmagen!! Jag tror jag döör!!
    Men som min fästman sa "Du skall vara nöjd över magen, vi vet ju att det växer en bebis där inne, och tror andra att du blitt tjock, låt dom tro det då"
    nån fler som har några kilon extra som också får en hängmage jäms med gravidmagen? Finns bild på bildforumet! :)
    Jag fick ju inte så mycket hängmage, men visst kan jag dra in musklerna lite från min stora kula, och då hänger den snygga randiga påsen där. :/ Eller när jag böjer mig fram, hua! Och dessutom så har din mage vuxit också, och snart har du fyllt ut det lilla extra! :)
  • Karo77

Vilken "fuldag" i dag!!!! Panik 2kg + pa 2 Dagar!!!!! Det maste vara vatska.... Usch sa plufsig Jag kanner mig idag

• v i r r a

Hej hej!
    Jag hoppar in i den här tråden. BF 28/8 med barn 2. Har en son född januari 2009.

Jag har varit med om en hel del jobbigheter det senaste året med missfall, utomkveds med mera. Jag har varit gravid 5 ggr, inklusive denna gång, sedan okt 2010 och jag hoppas verkligen att detta inte blir den 5e "BF-tråden" jag behöver kliva av. Jag fick veta att det finns ett tickande hjärta igår och känner mig mindre orolig för missfall nu i alla fall

• Ellenbmt

Kim- jag har med fuldag. Magen är plufsig och megastor, ej av bebis ;) och fett hår och så har jag lyckats få en gigantisk innåtfinne mitt på kinden. Vill inte vara vaken idag. Väck mig i morgon....

• Marmite
    minstörstalycka skrev 2012-01-13 11:57:49 följande:
    Jag har kanske 5 kilo övervikt och lite mage, kommer sannolikt komma in i hängbukssvinfasten inom en nära förestående framtid... Jag krisar inte över det än, men känner mig tacksam över att man förhoppningsvis kommer ha en uppenbar bebismage när det är dags att visa sig i badkläder :)
  • Gadget

Det är mitt första barn och jag har ingen hängmage, däremot har jag några kilon extra som framförallt alltid har suttit på min mage. Jag har alltid sagt att jag har en ofördelaktig kropp. Mina ben är ok och resten också, men den där putmagen... Tycker folk som får sina fettreserver på rumpa och lår uppfattas som smalare. Dessutom har jag en ganska känslig mage också som svullnar upp lätt, så nu i början av vecka tolv har jag redan stor mage. Särskilt på kvällen. Ska se om jag kan ta en bild sedan och lägga upp.

• Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-01-13 12:51:06 följande:
    Det är mitt första barn och jag har ingen hängmage, däremot har jag några kilon extra som framförallt alltid har suttit på min mage. Jag har alltid sagt att jag har en ofördelaktig kropp. Mina ben är ok och resten också, men den där putmagen... Tycker folk som får sina fettreserver på rumpa och lår uppfattas som smalare. Dessutom har jag en ganska känslig mage också som svullnar upp lätt, så nu i början av vecka tolv har jag redan stor mage. Särskilt på kvällen. Ska se om jag kan ta en bild sedan och lägga upp.
    Ja, det är faktiskt samma här! Och också sån som får fettreserven på magen, aldrig haft helt platt mage. Eller, på hela framsidan; magen och brösten har alltid varit där den minsta lilla viktuppgång syns med en gång.
  • Kampis

Igår måde jag rent piss och hade ont i magen (nedre dele) hela dagen. Imorse vaknade jag upp supersvullen och jätteöm i hela magen, nu börjar det lägga sig men i morse kunde jag knppt röra mig, så öm var den.

Ang mage så var jag inte särskilt flitig efter första barnet med att träna, så jag har en rätt fin airbag sedan innnan... 

Svar på tråden Augustibebis 2012