• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Mina pojkar är ju 3,5 år och lille är lite mer än 2.. Vi har berättat att jag har en bebis i magen, magen blir större för att bebisen växer och när bebis är klar kommer h*n ut... Pojkarna är helt med på noterna och att jag sen kommer gå till doktorn och plocka ut bebisen hahahah.... Igår sa storebror: Mamma du har en bebis i magen.... Älskade ungar... 

• Karo77

God morgon allihopa!!! Och valkommen mownlaiz!!! Vi har ocksa berattat for storebror . Han tyckte det var sa konstigt att Mamma har sa stor mage och stora tuttar ( gatt fran B-kupa till D-Kupa). Det kanns battre nu for de kanner ju pa sig att nat ar pa gang. Och nu vet ju han varfor Mamma ar sa trott jamt Nu vill han komma och mysa med oss nar det ar vilodags

• mownlaiz

jag ska på inskrivning idag och hoppas kunna få ett vul för att få reda på exakta bf. har väldigt oregelbunden mens, så det kan skilja ett par veckor.
    här har det med pratats väldigt länge om önskemål om syskon, så jag vill såklart berätta fortast möjligt... vill bara vänta till efter vul så man vet att allt e okej för tillfället i alla fall...
    Kan tillägga att vi försökt till syskon i ca 3 år nu vid plusset!

• Naimisen

Min son blir 2 i april så än så länge förstår han inte så mkt av innebörden med en bebis.
    Men vi har sagt att han ska bli storebror, och han har en tendens att vilja dra upp våra tröjor och klappa oss ganska hårt på magarna..då säger jag alltid "du får klappa fint på bebisen". Får se hur han reagerar när magen börjar växa. Men som Ellenbmt säger så vill vi ändå göra honom så förberedd en 2 åring kan va.

• lovisen01

Jag berättade för mina barn i v 11 i förra graviditeten. När jag sedan fick missfall efter några dagar så blev dom så ledsna och dom tänker och funderar fortfarande på det. Därför tänker vi vänta till nästa vecka när jag är i v 13 med att berätta. Vår yngsta dotter sa iofs för några veckor sedan att hon kunde höra bebisen i min mage, att han pratade och gnällde. Haha, hon är lite rolig. Kommer bli superglada när vi väl berättar, dom har frågat många gånger under hösten när det kommer en ny bebis :) v12 idag, snart kan jag kanske pusta ut och känna mig lite mer säker!

• fru Elle

Nu tycker jag att magen har börjat puta ut lite, kan fortfarande ha mina vanliga byxor. Men snart så går det inte utan det blir till att plocka fram gravidkläderna. Är i vecka 10+1 idag.

Ska in till BM idag för att ta blodprov, var för flera olika typer av prover. Blodprovet för KUB-testet, sen skulle hon kolla järndepå, har jag inte kollat tidigare. Innan har jag bara kollat HB för kolla om man behöver äta järntabletter. Kommer att få den BM som jag helst ville ha till KUB-UL och RUL . Hon är väldigt duktig på sitt jobb och är väldigt glad att jag hon kommer att göra UL. På dotterns RUL hade jag en avskyvärd BM. Var inte orolig innan jag gjorde RUL men var det när jag gick därifrån. Enligt henne skulle jag blivit gravid efter jag plussade, rimligt eller hur?! Undersökningen tog nog inte ens 5 minuter. Frågade om allt såg bra ut med hjärtat, BM svarade då inte vet jag jag är ingen hjärtexpert. Frågade även om vi kunde få bilderna och filmerna från UL på skiva. Jag hade med mig skiva. Men BM sa att det inte gick på den maskinen. Var dock samma maskin i samma rum som jag hade fått skiva med bilder och filmer på KUB-UL några veckor innan. Enda skillnaden var att det var en annan BM.

Hon jag kommer få nu på KUB och RUL, visade mig alla delar av hjärtat och zoomade in och bekräftade att allt såg perfekt ut. Sen så frågade hon om det var något speciellt vi ville veta. Min man föddes med läppspalt och då zoomade hon in ansiktet och kollade hur läppen och näsan såg ut.

• astro

Jag har inte direkt pratat om graviditeten med mina småttingar än, men de har plockat upp vad som är på gång i alla fall. Lillgrabben (3 år) inhandlade en bebidocka som han klär av och på, lägger i lillasyrrans vagga, bär runt och pussar på och så vidare. Hjärta

• fru Elle

Kommer vänta att berätta efter vi gjort KUB, mest för att vi då har en UL-bild som ser ut som en bebis och inte bara en böna som på bilden vi har nu. Sen så har jag passerat vecka 12 då och när vi berättar för dottern snart 4 så kommer alla hon träffar veta om det. Väldigt pratglad liten tjej vi har !

• mownlaiz
    fru Elle skrev 2012-01-13 09:19:11 följande:
    Kommer vänta att berätta efter vi gjort KUB, mest för att vi då har en UL-bild som ser ut som en bebis och inte bara en böna som på bilden vi har nu. Sen så har jag passerat vecka 12 då och när vi berättar för dottern snart 4 så kommer alla hon träffar veta om det. Väldigt pratglad liten tjej vi har !
    lite så går mina tankar med... är jag redo för att resten av världen ska veta om det, för dottern kommer inte vara tyst en sekund!
  • FruFoxy

mownlaiz:
    Åh, då är det extra roligt att ha syskon i magen! Fick ni någon hjälp eller gick det av sig själv? 
    Vi hade svårt att få till tvåan och det tog 2,5 år innan plusset äntligen kom.
    Som tur är har de andra tre varit någelunda lätta att få till, ettan är oplanerad, tvåan 2,5 år, trean oplanerad och fyran tog sig på 9 månader.

Svar på tråden Augustibebis 2012