• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oxle bo

måste boka om min inskrivning igen, har på torsdag men jobbar då. är ledig på onsdag, förstår inte hur jag tänkte.. v13 nu

blir till o vara hemma o vabba idag, min lilla kille är sjuk, feber o så har han spytt 2 gånger nu, bara saliv typ, men de e väll för att magen är tom, måste vara magsjuka :/

jag har aldrig vabbat, vet inte hur man gör :P

• godisbit

Så var jag då vaken igen och kan inte somna om... suck! Är för trött för att kunna använda den här tiden produktivt och dessutom sover sambon så jag kan mest bara tassa omkring för att inte störa varken honom eller grannarna. Har en hel del jag behöver få gjort, men som det är nu är jag för trött både på nätter och dagar =(

Såg ett inlägg om bröst här ovan - Inte heller jag har fått större bröst, vilket iofs nog är tur med tanke på att de är stora nog som de är! Jag undrar redan nu var jag ska hitta bh sen? Kan det vara så att om brösten redan är stora så växer de inte lika mkt (hoppas, hoppas)? Redan nu får jag gå till underklädesbutiker för att hitta bh, har inte kunnat hitta ngt hos de vanliga klädkedjorna på åratal! Fast även nu är utbudet ganska skralt med färger och modeller... nu har jag 75i och tittar jag hos t.ex. Change så har de amning-bh  "bara" i storlek upp till j-kupa!

Nä, nu ska jag få i mig lite yogurt och se om det går att somna om sen! Nattinatt =)

• Grisefia
    Augustimamman skrev 2012-01-15 22:06:06 följande:
    Alltså jag måste säga att jag är lite besviken på mina boobisar, trodde de skulle bli lite större nu men tycker ingenting har hänt på den fronten! Är det bara jag?

Såg några snacka om en rand på magen. Vadå för rand?!
    Jag tycker inte mina har vuxit det minsta heller. Hade också hoppats på lite förändringar. Inga blodkärl, inga större eller mörkare bröstvårtor. Har inte tyckt det varit ngn större skillnad på magen heller, men nu när jag la in magbilderna för de senaste två veckorna och jämförde med de första veckorna var det lite skillnad ändå =D Är i v 11+0 nu (eller 11+1 beroende på var man kollar =P) 
  • Grisefia

Tyckte förresten att jag kände lite pirr i magen i morse när jag låg i sängen, blev genast klar vaken. Låg kvar säkert en timme och kände efter, testade att vända mig på rygg och allt, men kände inget mer. Är säker på att det inte var gaser men det kan ha varit små ryckningar i huden. Får det ibland. Det var liksom precis under naveln lite till vänster. 

• lillaMiaa

God morgon tjejer!

Jag har inte heller fått större bröst, och inte ömmar dom något heller. När jag va gravid med dotterna så ömmade dom från v. 6 och blev stora direkt..  Men det är ju så himla olika det där har jag hört..

Imorse vaknade jag halv 5 för jag va kissnödig sen kunde jag inte somna om, och sen vaknade lilltjejen kl 5 så det blir ingen sovmorgon här inte =P Däremot somnar jag kl 8 på kvällarna. hihi.

Ninni13: Vilken fin mage :) 

• NiniMe
    Karo77 skrev 2012-01-15 22:00:30 följande:
    Ninni13: jattefin mage!!! Jag vill ocska ha!! Min ser mer ut som en julmats mage
    De kommer  

Jag mår bra nu, har inget illamående, är inte trött, det ända som är kvar nu är mina bröst som fortfarande känns som cementbröst, tunga och ömma, fast det värsta är nog över.. Kan inte minnas att mina bröst gjorde så här ont i mina andra grav..... Jag är i v.13 imorrn och jag tycker tiden spinner på...

Ni som varit gravida innan, märker ni någon skillnad på era grav? Matsug osv? Jag ÄLSKADE all fet mat i mina andra grav men icke denna gången, är inte alls sugen på skit, nu stoppar jag i mig sallad och citron istället hahahah... 
  • lillaMiaa

Nja, jag har ingen matlust och kan bara äta det jag är sugen på annars går det inte alls. Men ingen större skillnad från förra gången. Fast det är lite värre denna gången. Beror nog på att jag mår mer illa den här graviditeten.. Så för mig är det nog mest allt annat som är annorlunda nu, illamåendet (mer), brösten(mindre) och magens storlek (större, eller ja mer svullen iaf) :D

Hur har ni andra det om ni jämför?  

• babyhummingbird

Nu är min blogg "officiell" som sagt. Nu ska man bara försöka vara lite mer aktiv i sina inlägg.. men när man kommer hem efter jobb 8,00 - 17,00 är inte det direkt första prio, haha. Väntar ivrigt på brevet gällande datum för RUL :)

• Helenaa

Hej tjejer :) 2 dagar kvar tills jag kommit till de magiska 12+0 :D Känns wonderful!!!! Inskrivning på fredag, 12+2. Spännande. Skulle helst däremot inte jobba just nu...är så ofantligt trött. Jobbigt när de är så här. Illamåendet är som borta, men kan känna av de om jag är dålig på att hålla mattiderna ;) Spyr dock inte längre för ingenting. Brösten gör riktigt ont och dom har ökat 1 storlek.

• Sandrina

Jag märker inte heller så stor skillnad på mina bröst, har också ganska stora sen innan så jag är glad att dom inte blir större!
    Kan de vara så att det märks mindre om man redan har stora bröst, eller kommer dom bli större med tiden tro?!

Svar på tråden Augustibebis 2012