• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Karo77

Skulle sa garna vilja njuta men... Sist fick Jag missfall 2dagar innan kontroll. Gamla spoken kan nog borja njuta efter vecka 12!!!

• Albasmamma

Naimisen: Usch då, krya på dig. Prova väskeersättning teskedsvis.

Anneh: Jag har också klåda, mest på ryggen så jag håller på bli tokig ibland.  

• Stövelkatten
    anneh skrev 2012-01-15 19:45:21 följande:
    Naimisen: krya på dig!

Nån mer än jag som har fått typ klåda/eksem? Jag har nästan rivit sönder mina knäveck! Och det är bara på kvällarna det kliar, och bara i knävecken och på låren.. Blir tokig snart!
    Uh. värsta! Smörj mycket fett och ofta! Jag får alltid så så snart det blir kallt, och kliar värre än vanligt nu som gravid. Usch... det är verkligen hemskt, eftersom huden är så tunn i knävecken också!
  • Lullaby
    Saftmedbulle skrev 2012-01-15 17:54:38 följande:
    Du måste tala om för tandläkaren att du är gravid, så får du ett skyddsskynke för magen.
    Jag var hos tandläkaren förra veckan och de tog inte ens någon röntgen denna gången för att de skulle vara så känsliga sa hon. Så för säkerhetsskull tog de inget alls på gravida där.
  • Lullaby

Har ni fått dålig andedräkt förresten? Sambon sa att det stack i ögonen hahah :P Pinsamt! De sura uppstötningarna har en konsekvens jag inte tänkt på. Tur jagi nte träffat någon mer än honom och djur på några dagar xD

• 3apåGång
    anneh skrev 2012-01-15 19:45:21 följande:
    Naimisen: krya på dig!

Nån mer än jag som har fått typ klåda/eksem? Jag har nästan rivit sönder mina knäveck! Och det är bara på kvällarna det kliar, och bara i knävecken och på låren.. Blir tokig snart!
    Jag har haft klåda under båda mina tidigare graviditeter. Mest på armarna, jätte jobbigt ibland, mest på hösten efter sommarens solande men jag tror ändå det hade med graviditeten att göra. Har hört att det kan ha med levervärden att göra. Ett tag då jag väntade dottern kunde jag inte sova av klådan, jag strök på kortisonkräm och det hjälpte lite men inte helt. Hursomhelst jätte jobbigt. Än så länge har jag inte så mycket kli denna gången.

Någon mer än jag som fött flera barn och redan börjar få lite svårt att hålla tätt då ni t ex nyser? Jag tycker det är SÅ jobbigt och i slutet av förra graviditeten var det ett av de värsta problemen, lär ju inte bli bättre nu Har ändå varit duktig med knipövningar och allt.
  • Stövelkatten
    3apåGång skrev 2012-01-15 20:50:59 följande:
    Jag har haft klåda under båda mina tidigare graviditeter. Mest på armarna, jätte jobbigt ibland, mest på hösten efter sommarens solande men jag tror ändå det hade med graviditeten att göra. Har hört att det kan ha med levervärden att göra. Ett tag då jag väntade dottern kunde jag inte sova av klådan, jag strök på kortisonkräm och det hjälpte lite men inte helt. Hursomhelst jätte jobbigt. Än så länge har jag inte så mycket kli denna gången.

Någon mer än jag som fött flera barn och redan börjar få lite svårt att hålla tätt då ni t ex nyser? Jag tycker det är SÅ jobbigt och i slutet av förra graviditeten var det ett av de värsta problemen, lär ju inte bli bättre nu Har ändå varit duktig med knipövningar och allt.
    JAG! Jag har alltid haft svårt att hålla tätt när jag nyser eller kräks. Tror dock inte det blivit värre efter jag fött barn. Men jobbigt i slutet av graviditeten var det verkligen.

Idag körde jag två pilatespass hemma i sovrummet, kändes jätteskönt för ryggen och inte alls så tungt som jag trodde. Kanske inte är SÅ ofit ännu. :)
  • Aprilia1977
    Karo77 skrev 2012-01-15 19:47:58 följande:
    Skulle sa garna vilja njuta men... Sist fick Jag missfall 2dagar innan kontroll. Gamla spoken kan nog borja njuta efter vecka 12!!!

Åh, jag känner exakt så. Även jag har gamla spöken. Idag är det exakt ett år sedan jag fick missfall (15/1-11). Det var en lördag och jag skulle på RUL fyra dagar senare.

På tisdag ska jag skriva in mig och jag tror dessvärre att de inte tittar efter bebisen, men jag är oxå så otroligt orolig. Det är ingen som direkt kan glädjas åt vår graviditet, som förra gången. Jag vet inte om det är så med dig. Men just nu så håller svärföräldrarna och mina föräldrar tillbaka glädjen. Själv vet jag inte när jag kommer att kunna njuta, när man rott i land, eller? Nä, man måste ta vara på varje dag och njuta av livet. Att oroa sig vet ju alla, är ju inte bra.

Jag håller verkligen tummarna för dig!

Svar på tråden Augustibebis 2012