• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • verro

Hej tjejer.. Mina symptom verkar som bortblåsta ida.. Mina tuttar har helt slutat ömma, å illamåendet e borta.. Är i v. 8+3.. Ngt man ska vara orolig över?

• Gadget

Idag har jag ont på blygdbenet, mest lite till vänster om det. Någon som har så? Ibland molar det lite och ibland nästan hugger det till. Blir ju förstås genast orolig....

• Ari Gold
    Gadget skrev 2012-01-15 17:32:11 följande:
    Idag har jag ont på blygdbenet, mest lite till vänster om det. Någon som har så? Ibland molar det lite och ibland nästan hugger det till. Blir ju förstås genast orolig....

Ja jag har likadant! Idag har jag inte kännt något men igår ganska mycket. Först till höäger och sen till vänster, även sticker/hugger.
  • Saftmedbulle
    godisbit skrev 2012-01-15 11:48:27 följande:
    kan tillägga att jag idag är v. 8+0...
    Jag är oxå 8+0 idag och är trött jämt... Mitt tips är att gå och lägga sig tidigt... SÅ skönt!
  • Saftmedbulle
    novaunique skrev 2012-01-15 13:28:47 följande:
    Förresten - hur är det med röntgen av tänder när man är gravid - nån som vet? Har tid på onsdag och läste just (igen - oöppnade posten haha) att det ev blir röntgen...
    Du måste tala om för tandläkaren att du är gravid, så får du ett skyddsskynke för magen.
  • Augustimamman

Ari Gold och Gadget: hugger å sticker lite här med. Tänker att det är väl nåt fuffens som händer som jag inte förstår mig på. Orkar inte oroa mig för allt längre.

• fru Elle

Ari Gold och Gadget; har för mig att fogarna fram kan kännas så, kan vara foglossning ni känner av.

• 05091112

Det låter som foglossning, så kände jag iallafall. Gör fortfarande vetinte om det är pga nya bebisen eller sen förra graviditeten för det tog jäääkligt lång tid för det att försvinna och jag vet som sagt inte om det gjorde det helt.

Well well, jag funderade på en sak.
    Tror ni man kan fråga barnmorskan under ultraljudet om hon vill visa där vid könet så vi själva kan se?
    Vi är så kluvna gällande om vi ska ta reda på det eller ej och vi har gjort väldigt många ultraljud så det hade ju varit kul att gissat själv  

• Aprilia1977
    Gadget skrev 2012-01-15 08:56:26 följande:
    Får du i dig ägg? Eller kanske keso och/eller kesella även om du inte kan dricka mjölk? Känns som om kroppen din behöver lite protein, även om jag inte tror det är någon fara om det inte sitter i hela graviditeten förstås.

Men mina favoritmellanmål just nu är just antingen ett kokt ägg, eller lite keso på hårt bröd eller den bästa - en halv burk kesella (gärna 1%, det är proteinet jag vill åt inte fettet här) i vilken jag mosar lite upptinade hallon. Supergott och fräscht. 

Ja, ägg får jag i mig, men så fort det magiska orden "mjölk" ringer i mina öron, blir det bläää..... keso, kesella, yoghurt, etc, det bara går inte! Kesella med lite funlight jordgubb i var min favvo när jag tränade. Nu har jag inte tränat på 3 månader (mår illa).

På tisdag ska jag skriva in mig hos BM och jag har en mängd frågor till henne, då kommer jag att ta upp det här med maten.
Svar på tråden Augustibebis 2012