• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Hej alla!

Här är en till som gärna hoppar in i tråden, har smygit in då & då sedan början på december men inte velat skriva innan vi gått ut med det för närmsta familj & vänner

Är iallfall i vecka 11 och har BF den 11 augusti, första barnet. Fortfarande mycket oro för om det ska gå vägen, men försöker släppa på det lite och njuta.

Angående trimestrar, kollar man på graviditetsuträknaren här på FL så börjar andra trimestern i vecka 14, till v 27. Ska se om jag kan länka; http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetskalender.php.

Ser ut att bli många augustibebisar i Sverige i år!

• Augustimamman

Hmmm står olika överallt. Fritt fram att själva välja när man byter trimester tjejer :D

Nu på morgonen låg vi i sängen och kunde tydligt känna bebismagen. Min man pussade den för första gången och sedan satte han örat till och sa "Hallååå?", haha som om han skulke kunna höra nåt liksom... :D men mysigt var det!

• LillaMy85

Så mysigt när man märker att det växer i magen. Jag är i vecka 12 nu och det har redan börjat synas lite, men är ganska liten och smal så det kanske är därför Glad

Köpte mina första mammabyxor i går, funderar på när man ska börja våga använda dem? 

• astro
    Gulli skrev 2012-01-19 09:15:18 följande:
    Godmorgon alla fina :)

Jag har en fråga gällande spjälsäng och vi har ju många som har barn sedan tidigare här i tråden...

Jag söker en spjälsäng som man kan ta av ena långsidan på.
    Den ska dessutom kunna höjas/sänkas i mer än bara två lägen.
    Tanken är att ställa spjälsängen i samma nivå som vår säng så att bebisen sover i sin säng men ändå har man nära att bara stoppa in armen om han/hon vaknar på natten.
    Någon som vet vad jag menar och vet om det finns olika modeller...(?)

Stor kram till er alla
    Jag har en som man hänger fast på sängen, det trivs jag väldigt bra med. Men den går inte alls att höja/sänka så det är nog inte riktigt vad du letar efter, slår det mig.
  • fru Elle

Tifan, inte kul med problem med foglossning så tidigt i graviditeten. Hade du problem din förra graviditet med?

Min första graviditet hade jag inga problem med foglossning. Min andra graviditet så började jag känna av problem runt vecka 15 - 16. Sen bara problemen tilltog, hade ont av foglossning både i fogarna fram och bak. Fogarna bak mer som ett konstant molande och fogarna fram var mer en ilande smärta. Fick även låsningar i bäckenet som gjorde fruktansvärt ont. Då fick jag bara se till att vila i den ställningen som kändes bekvämast. Men när det var som allra värst hade jag även problem att sova, kunde vakna av att det gjorde skitont. Har en ganska hög smärttröskel men till sist gick det inte. Pratade med min BM ang mina problem och hon såg till att jag fick en läkartid. Blev sjukskriven 100 % från vecka 25 fram till BF. Tror jag besökte läkare allt för sent den gången.

Har känt av fogarna denna gången till och från sen vecka 5. Sen någon vecka tillbaka känner jag av det varje dag, men än så länge är det bara molandet i fogarna bak jag känner av. Försöker tänka på vilka rörelser jag gör och låter bli att gå längre sträckor och försöker vila. Är fortfarande föräldraledig och behöver inte gå till jobbet, väljer lekplatser nära hemmet mm. Håller på att skola in sonen på en förskola som ligger 5 minuter bort, vissa dagar har den promenaden varit alldeles för mycket. Det känns inte så roligt. Men nu så funkar det ändå hyffsat. Men kommer säket förvärras när jag börjar jobba och inte har samma möjlighet att vila. Men kommer inte vänta lika länge på att besöka läkare för sjukskrivning denna gången.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • 3apåGång
    Ellenbmt skrev 2012-01-18 20:19:46 följande:
    April- en bra sak med sömnen när man fått sin bebis är att hormonerna man är fullproppad av som nybliven mamma, gör att man är jättenöjd med bara fem vakpass/matpass el liknande :) får man en hel natts sömn så då jäklar Käns det som man inte behöver sova på en vecka ;)
    JA precis så är det. Nu blir man jätte irriterad om något av barnen vaknar men med en nyfödd är det annorlunda liksom.
  • Augustimamman

Grattis alla som går in i v 13 nu! :) Drygt en vecka kvar för egen del... hoppas det går fort! Blir ul då också! Glad

FruA85: Jag har haft mammabyxor på mig sen vecka 10! Glad Stormtrivs i dom! Magen svullnar fortfarande upp lite framåt kvällen och då kan jag inte ha mina gamla tajta jeans så nu har jag dessa på mig hela dagarna. Jättesköna! Skulle kunna ha dom när jag är ogravid också! Tyst

• Gadget

Är också 12+0 idag. Som man längtat efter denna dagen. Och imorgon har vi läkartid och hoppas få se eller åtminstone höra skrutten. Sen ska jag banne mig inte oroa mig en massa givet att det inte finns något verkligt skäl till det.
    Känner också att jag fått växtvärk på ett nytt sätt sista tiden. Är mer öm i magen/livmodern(?).

Svar på tråden Augustibebis 2012