• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mownlaiz

Godmorgon alla!
    Har en ilande obehaglig känsla i bäckenet, vad är det?

Igår kom första kräkningen, på jobbet dessutom! Jobbar som personlig assistent, brukaren sa inget, men det känns som om det kanske är läge att berätta...

• Naimisen

Godmorgon! Nu va de massa att läsa ikapp igen.

Idag tycker jag att man kan ana en liten bebismage. Självklart inte med kläder på. Känns mysigt, att de inte bara ser ut som en bilring. Glömde såklart ta bild i morse, men ska försöka göra de imorn bitti.

Satt igår och spanade på klänningar och skor till kick-of:en, den jag fastnade mest för var självklart ett fodral, vet inte hur bra de kommer va om 2 veckor. Får testa och köra shape strumpbyxor till i så fall, och ha en plan b klänning med mig.

Idag tänkte jag lyxa till de och köpa med mig frukost från espresso house. Känns som man kan få göra de som preggo.

Hur mår ni andra? Nån mer än jag som mår bättre än på länge?

• mrsnoname

God morgon tjejer!

Naimisen: Jag börjar också må bättre, känner mig lite piggare och har inte vart lila illamående på ett par dagar. Känns lite tidigt dock. V 10 idag... Men är väl som allt annat olika. Är dock fortfarande väldigt uppblåst om magen å känner mig konstig i magen.

I övrigt så har jag valt att byta mvc redan innan inskrivningen eftersom jag prioriterat om lite. Blir inskrivning i nästa v. Känns konstigt å gå dit och ändå inte vet om det verkligen finns en levande liten bebis i magen.

Hoppas det e bra med alla!

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-01-18 21:45:14 följande:
    April- jag avundas er förstagångsmammor så mkt för jag är så rädd att mista den där tiden man hade med bebisen. Jag minns att jag satt många nätter och ammade och var så salig över att bara vi var vakna i hela stan (kändes ju så!) det var en sån magi! Nu är jag orolig att man stressar förbi det för att hinna vara mamma på samma bra sätt till min bästa finaste unge i världen!! Blir helt gråtmild av att tänka på att hon kanske blir avis på bebisen.... Oj blev mkt nu! Sorry :)
    Åh, jag känner nästan tvärt om! Det var bara kaos första tiden med sonen, så jag hoppas att vi får njuta denna gången av de beryktade första månaderna. Amningsbubbla och allt det där. Sånt får mig väldigt känslosam... Känns som att jkag missade så mycket med sonen.

Det här med trimestrar... 16 kan det ju inte vara, eftersom varje trimester ska vara en tredjedel av full graviditet. 13 Fulla veckor per trimester är ju däremot logiskt, blir 39 sammanlagt.

Hur som helst.... framåt går det ju hur man än räknar! :D
  • Augustimamman

Läste om trimestrar nu. Det delas ju eg in i mån 1-3, 4-6 o 7-9. 12+0 går man in i andrs trimestern. Lustigt att min app säger v 16!

• FruFoxy

bullen:
    Går man inte in i andra trimenstern i v. 14+? Det har jag för mig att man gör, men jag kan ju ha fel  

• Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2012-01-19 09:07:33 följande:
    Läste om trimestrar nu. Det delas ju eg in i mån 1-3, 4-6 o 7-9. 12+0 går man in i andrs trimestern. Lustigt att min app säger v 16!
    Ja, knasigt! Men som sagt, apparna är ju oftast amerikanska och även veckorna räknas annorlunda, vilket blir fel när man då översätter en app till svenska. Sen så är ju detta med 9 månader också lite tokigt, eftersom man är gravid i 10 28-dagars månader.
  • oxle bo

enligt familjeliv så är jag i trimester 1 v14 13+1 hmm.
    men någon app (kommer inte ihåg vilken) står det att i v14 så är man i 2/3 av graviditeten. måste ju vara trimester.
    men det spelar ju ingen roll, men nyfiken är man :D

svärmor ska ha stora tjejen 3år, hon har feber. så jag kan jobba, varit hemma med sonen hela veckan..

• Gulli

Godmorgon alla fina :)

Jag har en fråga gällande spjälsäng och vi har ju många som har barn sedan tidigare här i tråden...

Jag söker en spjälsäng som man kan ta av ena långsidan på.
    Den ska dessutom kunna höjas/sänkas i mer än bara två lägen.
    Tanken är att ställa spjälsängen i samma nivå som vår säng så att bebisen sover i sin säng men ändå har man nära att bara stoppa in armen om han/hon vaknar på natten.
    Någon som vet vad jag menar och vet om det finns olika modeller...(?)

Stor kram till er alla

Svar på tråden Augustibebis 2012