• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman
    Gadget skrev 2012-01-19 10:39:13 följande:
    Är också 12+0 idag. Som man längtat efter denna dagen. Och imorgon har vi läkartid och hoppas få se eller åtminstone höra skrutten. Sen ska jag banne mig inte oroa mig en massa givet att det inte finns något verkligt skäl till det.
    Känner också att jag fått växtvärk på ett nytt sätt sista tiden. Är mer öm i magen/livmodern(?).
    Tack! Äntligen nån mer än jag som är öm! Var så orolig över det ett tag eftersom det var en ny känsla, men nu verkar det poppa upp fler med samma känsla.

Grattis till v 13! =) 
  • LillaMy85

Bullen85: Då åker de nog på snart. Kan inte knäppa mina vanliga jeans längre utan att de sitter så hårt så jag får ont Glad

Ni som har barn sen tidigare, när beställde ni barnvagn? Jag pratade med en tjejkompis igår och hon sa att man måste beställa vagn jättetidigt eftersom det är så långa leveranstider på dem....hur tidigt är jättetidigt och är det så långa tider på alla vagnar? 

• annika81

Grattis Gadget!

Angående mammakläder  har jag fortfarande inte börjat handla några. Gick ner lite i vikt innan jag blev gravid så nu har jag några kilo att gå upp och fortfarande passar mina kläder. Strechjeans är bra!

Någon tipsade om hm:s mamma kläder på nätet och där tyckte jag det fanns en del fint, kommer nog beställa där såsmåningom.  

Hur ser ni inför att vara höggravida på sommaren? Min barnmorska kommenterade det som om det skulle bli jobbigt men jag tänker ligga i skuggan och läsa.  Hur länge får man bada utomhus innan man ska föda?

• fru Elle

Vi har en säng från Brio som man kan ha i tre lägen. Går att höja och sänka ena långsidan. Tänkte att det var en bra funktion när man skulle bädda sängen osv. Men det var sån dålig konstruktion så det blev inte att vi använde den så mycket. När man skulle höja och sänka så hängde sig i princip alltid en sida. Sen när sonen började klättra över spjälsängen så plockade vi bort den sidan man kan höja och sänka och satte en skyddsbräda man har till IKEAs juniorsängar så att han inte skulle ramla ur. Tror inte det var tänkt att man skulle ta loss sidan på sängen som man kan med vissa sängar men det funkade, var väldigt stabil trots att vi tog bort en sida. Sängen vi har säljs inte längre och heter Blio Moon lux om jag inte minns fel.

Ikeas brukar man kunna ta bort ena sidan på men de brukar bara finnas två lägen på de sängarna. Du kan ju kolla Brio, de har några nya modeller. Troll har jag för mig att de gör bra sängar. Men har fakstiskt inte så bra koll på marknaden idag vi köpte vår säng 2008.

Skulle själv vilja ha en gammal dansk barnsäng som kallas junosängen. Som att vinna på lotto att lyckas hitta en orginal. Men den nytillverkas med så den går att få tag på. Men vet inte om jag kan motivera mig eller min man för den delen att vi behöver en sån säng till kommande barnet, kostar runt 7000 kr och madrass till blir ytterligare 1300 kr. http://www.blaelefant.se/sv/artiklar/barnsang-i-klassisk-dansk-design-fran-sebra-vit.html

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • LillaMy85

Jag får ont i höfterna och ryggen när jag suttit still för länge, är det någon fler som har så? Väldigt jobbigt när jag sitter på föreläsningar och lektioner i skolan. 

Vad kan det bero på? Är ju tidigt i graviditeten så kan ju inte direkt bero på att man är stor och tung... 

• astro
    LillaMy85 skrev 2012-01-19 10:47:29 följande:
    Jag får ont i höfterna och ryggen när jag suttit still för länge, är det någon fler som har så? Väldigt jobbigt när jag sitter på föreläsningar och lektioner i skolan. 

Vad kan det bero på? Är ju tidigt i graviditeten så kan ju inte direkt bero på att man är stor och tung... 
    Kan vara tidig foglossning. Jag får ruskigt ont i höften om jag ligger på samma sida för länge. Det är fogarna.
  • LillaMy85
    astro skrev 2012-01-19 10:49:32 följande:
    Kan vara tidig foglossning. Jag får ruskigt ont i höften om jag ligger på samma sida för länge. Det är fogarna.
    Oj nu blir jag rädd.....det vekar ju jättejobbigt!!! Hoppas inte det blir värre, är ju bara i vecka 12 Rynkar på näsan
  • astro
    LillaMy85 skrev 2012-01-19 10:51:01 följande:
    Oj nu blir jag rädd.....det vekar ju jättejobbigt!!! Hoppas inte det blir värre, är ju bara i vecka 12 Rynkar på näsan
    Det behöver inte förvärras bara för att det dyker upp tidigt. Men roligt är det förstås inte.
  • fru Elle
    Har för mig att man inte ska sola magen så mycket. Har inte hört att man inte ska bada, inte vad jag kommer ihåg i alla fall. Sen är det många som tycker att det är jobbigt att vara så stora just när det är varmt, bara graviditeten gör att man blir varmare. Tror det är ganska många som samlar på sig mycket vätska i kroppen när man är högravid på sommaren. Det är i alla fall då jag har sett gravida kvinnor med tofflor på fötter på yttersta läget och fötterna ser ut som bollar.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • LillaMy85
    astro skrev 2012-01-19 10:52:13 följande:
    Det behöver inte förvärras bara för att det dyker upp tidigt. Men roligt är det förstås inte.
    Det var ju bra iaf...hoppas det håller sig på den här nivån då...
Svar på tråden Augustibebis 2012