• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

April- en bra sak med sömnen när man fått sin bebis är att hormonerna man är fullproppad av som nybliven mamma, gör att man är jättenöjd med bara fem vakpass/matpass el liknande :) får man en hel natts sömn så då jäklar Käns det som man inte behöver sova på en vecka ;)

• Stövelkatten

Tränade 3 pilatesdelar nyss, så skönt för ryggen som var alldeles stel av pillandet i Excel.

Jag älskar verkligen den träningen, perfekt för mig som inte tränat alls innan. Bara skönt för kroppen utan att man blir slut. Fast nu är jag väldigt skönt trött i alla fall. :)

Jag drömde en sån fruktansvärd dröm i natt igen, att vi fick missfall såklart, och nu såg jag lilla bebisen. :( Vaknade av att jag gnydde och "ropade" NEJ NEEEEJ!!!
    Blä.

Eh... HEJ alla nya, förresten! Glad

• Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-01-18 19:53:31 följande:
    Säljs det märkesvagnar på Ullared? Gekås?

Ja! Tyckte oxå att det var konstigt. Nu var det flera år sedan jag var där och då var det inte så jättemycket kvalité på saker och ting. Men tydligen har de alla möjliga märkeskläder och andra märkessaker!

Jag får väl åka ner dit någon gång i vår för att kolla in läget!   
  • Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-01-18 20:19:46 följande:
    April- en bra sak med sömnen när man fått sin bebis är att hormonerna man är fullproppad av som nybliven mamma, gör att man är jättenöjd med bara fem vakpass/matpass el liknande :) får man en hel natts sömn så då jäklar Käns det som man inte behöver sova på en vecka ;)

Tack! Det behövs... har inga barn sedan tidigare och absolut inga erfarenheter av de små liven! Glad 
  • Ellenbmt

Åh skulle ju såklart vara en glad mun ;)

• Aprilia1977
    Marmite skrev 2012-01-18 20:05:46 följande:
    Jag har ett levande 11-veckors foster i mig, med hjärtslag! Vi fick se den röra sig massor, en helt otrolig känsla!!! Nu har jag berättat för min chef (som jag tycker mycket om) och det känns superroligt!!!

Hjärta Grattis!
  • Juliette
    Lillismaj skrev 2012-01-18 19:15:17 följande:
    Ja tack för tipset! Sitter just nu och kollar på Mamalicious och hittade ett par byxor.

Så bra :)
    Marmite skrev 2012-01-18 20:05:46 följande:
    Jag har ett levande 11-veckors foster i mig, med hjärtslag! Vi fick se den röra sig massor, en helt otrolig känsla!!! Nu har jag berättat för min chef (som jag tycker mycket om) och det känns superroligt!!!

Härligt!
  • Mamilla

Hej alla!

Gissa vad? Ännu en blivande augusti mamma som hittat hit ;) ! Jag tänkte bara lämna ett "avtryck", så slipper jag sitta här och läsa i "smyg". Så, här är jag! Lagom ung, blivande 2 barns mamma och fru!

Hoppas det är ok att jag tittar in ibland?!

• Ellenbmt

April- jag avundas er förstagångsmammor så mkt för jag är så rädd att mista den där tiden man hade med bebisen. Jag minns att jag satt många nätter och ammade och var så salig över att bara vi var vakna i hela stan (kändes ju så!) det var en sån magi! Nu är jag orolig att man stressar förbi det för att hinna vara mamma på samma bra sätt till min bästa finaste unge i världen!! Blir helt gråtmild av att tänka på att hon kanske blir avis på bebisen.... Oj blev mkt nu! Sorry :)

Svar på tråden Augustibebis 2012