• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jannonym

Joinar här med... Hur många trådar har vi som ska få bebis i augusti?
    Vill inte missa någon ;)

• Aprilia1977
    Saaajmon skrev 2012-01-18 14:49:04 följande:
    Har vart vaken sen halv 5 och jag skulle gå upp 2 timmar senare. Var meningslöst att sova... Hade sovit i 4 timmar ca... MYSIGT eller inte!
    Och jag som trodde att man får mindre tid att sova när man väl får barn. Men det börjar tydligen 7-8 månader innan förlossning...

Usch. Låg i sambons knä, sov i 45 minuter och han satt tyst som en mus och pillade mig i håret. Så jag får väl glädjas åt mina små eftermiddagslurar som jag har ibland. ;)
  • oxle bo

hämtade boxen på apoteket idag, nappar, sked, tuggumi, fiskolja tabletter, sött bad gris, bad oljor.mm
    toppen o GRATIS är gott   :D

• novaunique

Usch inatt vaknade jag av att det skar som knivar i magen! Ooooont. Trodde på allvar det var MF på gång. Ont liksom vid blygdbenet och ut-uppåt åt vänster. Sen gick det över. Knäppt! Ska till läkare imorrn (på BMs inrådan) - får se om de vill kika in med ett VUL eller inte.

• Aprilia1977
    babyhummingbird skrev 2012-01-18 16:03:34 följande:
    Måste bara göra ett inlägg om det här med vagn.. efter många diskussioner fram och tilbaka kom min sambo i förra veckan och sa "Okej.. Vi köper en sån där BUNGALOW" Hahaha.. Han menade självklart en Bugaboo.. och igår när jag sa att jag hittat en bra vagn på blocket så säger han "En sån där Bungabunga?" Snacka om att vara helt hopplös! Haha!!

ÅH, förra året var min bästa vännina i Ullared och köpte sig en Bugaboo för bara ett par tusen. Hon tycker absolut att man ska ta sig en tur dit ner (som en liten utflykt) och kolla in läget på priserna. Hon menar att allt var superbilligt till hennes bebis!

Skrattande
  • Aprilia1977
    novaunique skrev 2012-01-18 19:25:07 följande:
    Usch inatt vaknade jag av att det skar som knivar i magen! Ooooont. Trodde på allvar det var MF på gång. Ont liksom vid blygdbenet och ut-uppåt åt vänster. Sen gick det över. Knäppt! Ska till läkare imorrn (på BMs inrådan) - får se om de vill kika in med ett VUL eller inte.

Det där lät riktigt läskigt. Jag hoppas verkligen att det inte var något!
  • novaunique

April1977: Ja jag med Är i 12+0 idag så det vore väl typiskt om det skulle skita sig nu! Inga av er andra som kan ha så ibland? Jaja... det visar sig imorgon...

• Augustimamman
    novaunique skrev 2012-01-18 19:48:45 följande:
    April1977: Ja jag med Är i 12+0 idag så det vore väl typiskt om det skulle skita sig nu! Inga av er andra som kan ha så ibland? Jaja... det visar sig imorgon...
    Inte riktigt samma men här om dagen liksom högg det verkligen till i magen. Och igår var jag helt jätteöm och hade ont. Men när jag tänker efter så kunde sånt där hända innan jag var gravid också så man kanske inte ska bry sej så mycket om det. Man blir ju helt knäpp av det här. Tror att minsta lilla som känns i magen e pga bebben, finns ju andra anledningar till smärta än att man är på tjocken...
  • Ellenbmt

Säljs det märkesvagnar på Ullared? Gekås?

• Marmite

Jag har ett levande 11-veckors foster i mig, med hjärtslag! Vi fick se den röra sig massor, en helt otrolig känsla!!! Nu har jag berättat för min chef (som jag tycker mycket om) och det känns superroligt!!!

Svar på tråden Augustibebis 2012