• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman
    annika81 skrev 2012-01-19 10:44:58 följande:
    Grattis Gadget!

Angående mammakläder  har jag fortfarande inte börjat handla några. Gick ner lite i vikt innan jag blev gravid så nu har jag några kilo att gå upp och fortfarande passar mina kläder. Strechjeans är bra!

Någon tipsade om hm:s mamma kläder på nätet och där tyckte jag det fanns en del fint, kommer nog beställa där såsmåningom.  

Hur ser ni inför att vara höggravida på sommaren? Min barnmorska kommenterade det som om det skulle bli jobbigt men jag tänker ligga i skuggan och läsa.  Hur länge får man bada utomhus innan man ska föda?
    Finns väl fördelar och nackdelar med alla årstider. Jag ser fram emot att vara höggravid på sommaren. Lättare med kläder och man kan ha tunna svalkande klänningar på sig. Min kompis som var höggravid förförra vintern (då det också var kallt å jävligt å massa snö i södra Sverige) tyckte det var jobbigt med alla kläder som skulle på och så blev allt så trögt och jobbigt i snön. 
    Inte vet jag. Tycker det ska bli härligt med ett sommarbarn. :) Jag som pluggar kommer knappast få nåt sommarjobb de juni och juli så jag ska vara ledig då och bara ta det lugnt, det hjälper väl med antar jag.  
  • astro
    fru Elle skrev 2012-01-19 10:55:15 följande:
    Har för mig att man inte ska sola magen så mycket. Har inte hört att man inte ska bada, inte vad jag kommer ihåg i alla fall. Sen är det många som tycker att det är jobbigt att vara så stora just när det är varmt, bara graviditeten gör att man blir varmare. Tror det är ganska många som samlar på sig mycket vätska i kroppen när man är högravid på sommaren. Det är i alla fall då jag har sett gravida kvinnor med tofflor på fötter på yttersta läget och fötterna ser ut som bollar.
    Problemet med solandet är att man kan få mörka fläckar som inte försvinner sedan. Inte bara på magen. Så viss försiktighet och riktigt bra solkräm kan kanske vara en god idé.
  • LillaMy85
    Augustimamman skrev 2012-01-19 10:59:55 följande:
    Finns väl fördelar och nackdelar med alla årstider. Jag ser fram emot att vara höggravid på sommaren. Lättare med kläder och man kan ha tunna svalkande klänningar på sig. Min kompis som var höggravid förförra vintern (då det också var kallt å jävligt å massa snö i södra Sverige) tyckte det var jobbigt med alla kläder som skulle på och så blev allt så trögt och jobbigt i snön. 
    Inte vet jag. Tycker det ska bli härligt med ett sommarbarn. :) Jag som pluggar kommer knappast få nåt sommarjobb de juni och juli så jag ska vara ledig då och bara ta det lugnt, det hjälper väl med antar jag.  
    Bullen85: Jag pluggar också och kommer inte heller jobba i sommar. Jag kan jobba på mitt gamla jobb om jag vill men jag tänker faktiskt unna mig själv att ligga på soffan hela sommaren Glad

För oss som pluggar är ju sommarbarn perfekt eftersom det är mellan två terminer. På mitt program får man inte ta studieuppehåll mitt i utan man måste ta hela terminer så vi passade in det väldigt bra tycker jag Flört
  • Lullaby

En som brukar vara på samma kalas för sambons syskon barn såg ut som hon hade flug-glasögon-deluxe i juli förra året och fräknar i resten av ansiktet. De såg ut som albino-ringar typ. Men det har med hormonerna att göra på någotvis så det kanske är annorlunda när det blir vita cirklar än mörka fläckar, eller bara en annan variant kanske.. Önskar mig verkligen inte såna... uscha

• oxle bo

när vi titta efter syskonvagn, UJ ville vi ha du så var leverans tiden 10v o ville vi ha den nya modelen så kom den efter bebisen.
    men vi beställde från utlandet någonstans, tog 1-2v o mycket billigare.. men vi köpte den efter RUL så den stog här hemma o frestades ett tag :)

• Stövelkatten

Är det någon annan som är riktigt HEMSK på grund av hormoner?

Jag är väldigt tempramentsful i vanliga fall, har svårt att fatta undertoner osv (ADHD) och nu vet jag inte riktigt hur det står till med mig. Min sambo tycker jag är skitjobbig och bara gnäller och kritiserar hela tiden. Känner mig skitrutten. Och fet dessutom! Och allt man vill ha är en stor kram och tillåtelse att gråta. :/

• Sandrina

Vilken dag!!

Har passerat den magiska veckan, 12+0 idag!
    Har varit på inskrivning och träffat min BM för första gången, tyckte så mycket om henne!
    + att vi fick lyssna på hjärtat!!!!

Äntligen känner jag mig gravid på riktigt, och såå lycklig!! :)

• Stövelkatten
    LillaMy85 skrev 2012-01-19 10:47:29 följande:
    Jag får ont i höfterna och ryggen när jag suttit still för länge, är det någon fler som har så? Väldigt jobbigt när jag sitter på föreläsningar och lektioner i skolan. 

Vad kan det bero på? Är ju tidigt i graviditeten så kan ju inte direkt bero på att man är stor och tung... 
    Samma här. Och verkligen med första barnet, OJ va ont jag hade då! Hade föreläsningar i kyrkor, så vi satt på träbänkar. Aj aj aj. Ta med en kudde att sitta på, det hjälper lite.

Nu får jag ont ändå, bara av att sitta länge. Tunnelbanan i morse var inte kul, försökte sova med var tvungen att byta ställning hela tiden. Plocka saker upp och ner gör också ont, samt att dammsuga och skjuta tung kundvagn som drar åt endera hållet.
  • FruFoxy

Mästerkatten:
    Här är en till som kan vara riktigt hemsk ibland Min man har ett tålamod större än jorden, tack och lov. Men brukar be om ursäkt flera gånger om dagen när jag väl är på mitt snälla humör

Svar på tråden Augustibebis 2012