• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anni 79

Blir impad av er blivande fyrbarnsmammor:)
    Själv har jag börjat drömma mardrömmar hur vi ska lyckas rodda allt med tre....

Börjar också känna av fogarna. Har haft jättebesvärligt under båda graviditeterna så det är väl inte helt oväntat...

• Sandrina

Ni som vart och hört små hjärtan ticka, hur snabbt har hjärtat slagit?

Vi fick höra våran lilla idag och hjärtat slog 160. Tyckte det lät högt men min BM sa att det var normal då den rörde väldigt mycket på sig!

• jannonym

Här e en till som väntar nr 4 :)

Har tre pojkar äldsta är 11 år och de två yngre fyller snart 8 år.
    Så det här blir en liten sladdis :)

Tror att det är en pojke till... Försöker intala mig det för att inte hoppas för mycket på en tjej. För om jag ska vara helt ärlig så önskar jag mig faktiskt en tjej :/ (nu blir jag väl lynchad).

Hehe....I'm only human....

• Saaajmon
    jannonym skrev 2012-01-19 17:14:36 följande:
    Här e en till som väntar nr 4 :)

Har tre pojkar äldsta är 11 år och de två yngre fyller snart 8 år.
    Så det här blir en liten sladdis :)

Tror att det är en pojke till... Försöker intala mig det för att inte hoppas för mycket på en tjej. För om jag ska vara helt ärlig så önskar jag mig faktiskt en tjej :/ (nu blir jag väl lynchad).

Hehe....I'm only human....
    Klart du vill ha en liten flicka som du kan pyssla om. Det är mänskligt att tänka så! :) 
    7 Augusti ♥
  • TheMaraja

Mästerkatten: haha min man tycker också att jag bara använder graviditeten som en dålig ursäkt. Men shit va jag kan vara arg! Känner inte igen mig själv...

• FruFoxy

Jannonym:
    Klart man får hoppas lite mer på ett speciellt kön! Vi hoppas på en kille men för det skulle vara roligt med två av varje. Ska ni ta reda på könet vid ul om det går?

Anni 79:
    Så kände jag också när trean låg i magen, och gör så även nu denna gång. Men allt går bara man vill!

• 3apåGång
    FruFoxy skrev 2012-01-19 18:08:22 följande:
    Jannonym:
    Klart man får hoppas lite mer på ett speciellt kön! Vi hoppas på en kille men för det skulle vara roligt med två av varje. Ska ni ta reda på könet vid ul om det går?

Anni 79:
    Så kände jag också när trean låg i magen, och gör så även nu denna gång. Men allt går bara man vill!
    Känner verkligen oro inför en tredje jag med! Tycker det är mycket nu då vår äldsta precis kommit in i trotsåldern och allt! Idag har det varit jobbigt!
  • LindaPernilla
    Hej & hå!

Jag hoppar med här och i bildtråden för augustibebisar! :)
    Jag går in i vecka 11 imorgon - spännande!!

Jätteroligt att läsa om hur det går för er :)
Svar på tråden Augustibebis 2012