• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lillismaj

Näe fy för detta illamående.
    Sitter här mitt i natten, mår illa och äter corn flakes. Undra hur länge man orkar med att må så här. Snart får jag väl något utbrott (fast det orkar jag inte heller).
    Vill bara kräkas hela tiden! Usch, nu sitter jag här och tycker synd om mig själv.
    Imorgon måste jag orka ta hand om dottern.

På tal om kön så vill min man ha en pojke. För min egen del spelar det faktiskt inte någon roll men för dotterns tänker jag att det nog skulle vara kul med en tjej. Så en pojke och en flicka vore väl trevligt.
    Sa också till min man att vara beredd på två tjejer (känner mig som en tjejmamma om ni förstår vad jag menar), "Du, någonstans går gränsen", sa han bara

• oxle bo

v14 13+2 trimester 2 enligt familjeliv idag :D

jag mår skit,inte sovit en blund, ont i huvudet, tryck i bihålorna.. fy, o ingen alvedon har vi hemma. hur fan gick de till?? börjar jobba kl14 bara bita i hopp..

• Hejåhå

Jag ser fram emot att vara gravid på sommaren, förra vintern var inte kul med ishalka och foglossningar. Inte få på och av vinterskorna utan hjälp, köpa dyr vinterjacka. Jag tänker att det bara är att hoppa i flop-flopen, luftiga klänningar och hålla sig i skuggan. Nätterna lär dock spenderas med ett kylblock invirat i ett örngott nere vid fötterna.

Bada kan man göra tills slemproppen gått.

Vi åker till Kanarieöarna över påsk. Resa bokad och betald. Det lär inte bli så mycket pressande som förr i solen, lillan kommer vara 13 månader och det blir lite skönt poolhäng i skuggan för vår del. Vi ska gifta oss där. Det är dags nu efter 14 år! :) Så nu är jag en bridecilla för fullt, kollar klänning, hår, bokar frisör, make-up, restaurang, tårta osv. Mycket som ska göras!

• novaunique

Hejåhå:
    Åh vad roligt med bröllop!
    Och det lät riktigt kul med utlandssemestern också.. ska försöka övertala min man till det.. och försöka skrapa fram pengar ur nåt hål nånstans

• Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-01-20 07:31:53 följande:
    Jag ser fram emot att vara gravid på sommaren, förra vintern var inte kul med ishalka och foglossningar. Inte få på och av vinterskorna utan hjälp, köpa dyr vinterjacka. Jag tänker att det bara är att hoppa i flop-flopen, luftiga klänningar och hålla sig i skuggan. Nätterna lär dock spenderas med ett kylblock invirat i ett örngott nere vid fötterna.

Bada kan man göra tills slemproppen gått.

Vi åker till Kanarieöarna över påsk. Resa bokad och betald. Det lär inte bli så mycket pressande som förr i solen, lillan kommer vara 13 månader och det blir lite skönt poolhäng i skuggan för vår del. Vi ska gifta oss där. Det är dags nu efter 14 år! :) Så nu är jag en bridecilla för fullt, kollar klänning, hår, bokar frisör, make-up, restaurang, tårta osv. Mycket som ska göras!
    Va roligt! Gratulerar! Och skönt med resa.. Mmmm!
  • Gadget

Kl 9 har vi tid hos läkaren. Varför ska jag alltid bli livrädd lagom till besöken och säker på att han ska säga att vår skrutt har givit upp? Och efter varje gång säger jag: om bara allt är bra nu ska jag sluta oroa mig. Men så går det fyra veckor och lagom till nästa besök är jag livrädd igen. Vill börja känna sparkar så jag själv kan få livstecken varje dag...

• Gadget

Och ändå vet jag ju att jag gör många fler undersökningar än de flesta av er eftersom man här i Tyskland går var fjärde vecka från början.

• Albasmamma

Nu har jag bokat tid till RUL, 8 mars...det känns ju som en evighet dit. Men då kommer jag vara 18+1. Längtar såå!

Hejåhå: Vad kul med bröllop och skönt med en resa.

Gadget: Du ska se att allt är bra! Men jag förstår din oro. Vissa dagar känns bra och andra oroar jag mig jättemycket.

Nej, dags att slita sig från datorn. Jag och barnen ska åka till IKEA och sen fixa tårtor tills imorgon. Ha en fin dag alla fina!  

• Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-01-20 08:01:22 följande:
    Kl 9 har vi tid hos läkaren. Varför ska jag alltid bli livrädd lagom till besöken och säker på att han ska säga att vår skrutt har givit upp? Och efter varje gång säger jag: om bara allt är bra nu ska jag sluta oroa mig. Men så går det fyra veckor och lagom till nästa besök är jag livrädd igen. Vill börja känna sparkar så jag själv kan få livstecken varje dag...
    Jag vet hur det är! Jag tänker att det gått åt pipan varje morgon när jag går på toaletten. Ibland tycker jag mig känna bäsen böka runt, men det kan ju vara inbillning. Får du UL nu också?`
Svar på tråden Augustibebis 2012