• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Haha! Hur många cravings kan man ha egentligen?! Nu är det fisk som gäller! Vill ha fisk i alla dess former. Jag som aldrig varit speciellt förtjust i fisk... Och så dricker jag hur mycket mjölk som helst! Fisk, mjölk och sura grejer alltså! Och absolut inte för söta saker som choklad å glass å sånt. Och köttförs börjar med bli svårt...

• Ellenbmt

Åt sushi nyss. Så gott att jag ville gråta!! Så gott! Soya med wasabi, ingefära, å herregud! :)

• capy
    LillaMy85 skrev 2012-01-26 18:04:03 följande:
    Capy: Grattis till bra resultat! 

Jag ska på KUB-UL i morgon och är så nervös, kommer inte kunna sova en blund i natt. Är så rädd att något ska vara fel, att fostret inte lever eller att det ska vara stor risk för kromosomfel. Ska försöka tänka positivt men vågar inte riktigt glädja mig helt och graviditeten innan jag vet att allt är bra...
    Tack!

Jag var också jättenervös innan så jag vet att det är svårt, men försök tänka på att de allra flesta graviditeter går jättebra och att det faktiskt är ovanligt med kromosomfel.
    Var också rädd att fostret inte skulle leva, men igår hittade jag hjärtljuden med doppler från Teknikmagasinet, så den oron hade släppt lite.

Håller mina tummar för dig i morgon! 
  • Saftmedbulle
    Juliette skrev 2012-01-26 10:55:28 följande:
    Min kollega hade möte med två elevers föräldrar idag. De pratade om mig och då utbrast den ena föräldern: "Jaha, är det hon som alla tror är gravid?"

Jaha... Ingenting kan man dölja för 14-åringar.
    Oj, oj... blev lite skraj här... jobbar oxå med 14-åringar... vaddå? Hjälp, tänk om de spekulerar? Går i stora tröjor och skjortor, så jag tror ju själv att jag är "safe"...
  • Augustimamman
    Ellenbmt skrev 2012-01-26 18:30:08 följande:
    Åt sushi nyss. Så gott att jag ville gråta!! Så gott! Soya med wasabi, ingefära, å herregud! :)
    Hihi! Jag åt med det förra helgen. HIMMELSKT!! Och jag som trodde att jag inte fick äta laxen men det var inget problem. Har ett gammalt stammisställe i Malmö där jag bodde innan, ska ner nästa helg igen och då blir det definitivt en elvabitars till! =) ingefäran är det bästa, ska ta extra nästa gång haha! :D
  • DetGodaLivet

Köptips:

På LIDL har de just nu sådan där "långkudde" som är skön att luta sig mot när man sover på sidan...typ .samma modell som den som säljs på Babyproffsen för runt 300 men Lilds kostar 119. Bästa köpet jag gjort!

Är magsovare i vanliga fall och det är inte bekvämt nu så jag sover mycket sämre än vanligt tyvärr.  

Har också börjat vakna vid 5 och inte kunna somna om ibland. Minns att det var samma förra grav.  

• Randiga Rut

Jag har börjat kräkas mycket igen trots att jag tar medicin mot det. Tror det är förkylningen som bidrar så jag hoppas att det lugnar sig snart igen. Även jag blev så sjuuukt sugen på SUSHI!!! Tvekade länge för det känns sorgligt att behöva slänga den om den inte går ner, men så tog jag mod till mig å skickade ut min man! ;) Omg vad gott det var!! Nu väntar de sista bitarna på mig i kylen. :)

• Augustimamman
    DetGodaLivet skrev 2012-01-26 19:22:20 följande:

Har också börjat vakna vid 5 och inte kunna somna om ibland. Minns att det var samma förra grav.  

Me too. Vaknar med runt den tiden och sover sedan väldigt dåligt tills det är dags att stiga upp.
  • Stövelkatten
    DetGodaLivet skrev 2012-01-26 19:22:20 följande:

Vad är det med just klockan fem? Samma för mig! Ibland lyckas jag då somna om efter en halvtimme eller så (om jag går upp och kissar) men då är det bara någon kvart kvar tills jag måste upp. Så jag har börjat strunta i det och går upp tidigare. Synd bara när man känner att man är helt dödstrött....
Svar på tråden Augustibebis 2012