• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Det är nog olika hur man känner inför KUB och inget är väl rätt eller fel. Vi ska göra vårt imorgon, känner mig inte så orolig, ska mest bli skönt att (förhoppningsvis) få se ett friskt barn där inne som sprattlar runt. Jag hoppas på att kunna sluta oroa mig så mycket då. Trots vul i v 9 så vågar jag inte tro på att vi ska få det här barnet och ja jag vet ju att ett bra kub inte är en garanti men jag tror i alla fall att jag kommer släppa oron till stor del och må bättre. 

Jag är ju också så stissig över alla mediciner och sjukdomar jag dras med så det är med en anledning till att jag vill göra kub. Däremot vet jag inte hur jag kommer reagera eller vad jag kommer vilja göra ifall resultaten är dåliga. Jag ber nog till gudarna att de inte är det helt enkelt. Jag vet i alla fall att OM de är dåliga så vet jag det helst nu så tidigt som möjligt så jag kan förbereda mig.

För min del väntar massa kontroller, extra ultraljud i slutet av graviditeten samt att de ska typ titta på hjärtat på bebisen. Kan man verkligen titta på det innan den kommit ut? Vet inte ifall hon menade titta som i att lyssna kanske... Jaja massa extra här i alla fall. Känns som man kommer springa på mvc och sjukhuset en gång i veckan på slutet!

• Ellenbmt

Anneh, jag menar högrisk som de som tidigare fått downs barn eller har det i generna

• Marmite
    Juliette skrev 2012-01-30 20:12:03 följande:
    Kolla 2:an nu. Om hur osannolikt det är att ett barn blir till :).
    jag vet... egentligen är det ju helt otroligt att barn överhuvudtaget överlever befruktningen! Att sen alla miljarders DNA-bitar sen faktiskt hamnar rätt i nästan alla fall är inget annat än ett mirakel...
  • fru Elle

Sommaren12; BM som gjorde mitt UL kollade idag att delarna i hjärtat finns på plats, att det fins en skiljevägg osv. Men det är ju ganska litet nu i vecka 13 +0. Men på RUL brukar de kunna se lite bättre.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • anneh

Ellenbmt: Ah ok. För du skrev vi gör inte kub/nupp i Sörmland.. Jag bor också i Sörmland nämligen, och det är inte enbart dom som har det i generna eller så som får kub..

• Juliette

Försöket läsa ikapp nu medan jag kollar dokumentären. Väldigt spännande faktiskt, även om man ju vet hur det går till. Visst är det ett mirakel!

Ska inte heller göra KUB men hade nig gjort det om jag var äldre.

Haha, Gadget. Tyska bebisar större. Fniss!

• Tindrisen

Hej på er! Är ny här :) Vi kommer inte heller göra KUB.. De erbjöd tydligen inte de i mitt landsting utan särskilda skäl, men i mars skulle de införa nya rutiner så att alla som ville skulle få möjlighet att göra det, lite surt då är det försent för mig :/ Jag bryr mig egentligen inte så mycket om själva ruskbedömningen utan hade velat göra det mest för att få se den lilla/lille :) Ha de fint alla blivande augustimammor!

• Marmite
    Sommaren12 skrev 2012-01-30 19:48:20 följande:
    För min del väntar massa kontroller, extra ultraljud i slutet av graviditeten samt att de ska typ titta på hjärtat på bebisen. Kan man verkligen titta på det innan den kommit ut? Vet inte ifall hon menade titta som i att lyssna kanske... Jaja massa extra här i alla fall. Känns som man kommer springa på mvc och sjukhuset en gång i veckan på slutet!
    Jag vet en familj som fick besked på RUL att deras barn hade ett svårt hjärtfel, så det går nog att se stora fel med ultraljud. (De valde att behålla barnet och flickan fick opereras flera gånger som liten men lever nu ett bra liv med ett tvåkammarhjärta även om hon som läkarna formulerar det aldrig kommer bli maratonlöperska... men det kommer inte jag heller bli :) )
Svar på tråden Augustibebis 2012