• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Babyhummingbird: jag har inte heller gjort KUB och kommer inte göra. Vet faktiskt inte vad som gäller i mitt landsting och det var ingenting min barnmorska tog upp överhuvudtaget vid inskrivningen heller. Vänner med barn i min ålder (24-25) har inte heller gjort det. Visst skulle jag vilja på sätt

• Ellenbmt

Vi gör inte kub/ nupp i Sörmland. Bara högrisk grupper.

Vi får heller inte höra hjärtljud eller vul innan rul?! Väntade dottern i Göteborg, dör var det skillnad!! Man fick välja och vraka på vul och tester och hjärtljud hörde jag på inskrivningen och sedan på varje besök!!

• LillaMy85
    Sasse skrev 2012-01-30 14:50:13 följande:
    Vad menas med sifforna från KUB-resultaten? Ska på kub den 7feb, vet ju inte alls vad som väntar. Som ett vanligt UL typ? :)
    Har du inte fått info om det från din barnmorska när ni bestämde er för KUB? Märkligt i så fall, de ska ju informera om vad det är så man vet vad det är man väljer att göra och vad det resulterar i. 

Vi fick jättebra info från vår barnmorska när vi sa att vi ville göra KUB.  
  • LillaMy85
    babyhummingbird skrev 2012-01-30 16:29:08 följande:
    Är det bara jag som inte gjort/kommer göra KUB. I vår kommun får man inte göra detta om man är under 32.. Samma som med NUPP. Är det verkligen så olika från ett kommun/landsting till ett annat?
    Verkar väldigt olika, vi sa bara att vi ville göra det och så fick vi en remiss. Bor i Stockholm. 

Jag är så glad att vi valde att göra KUB. Jag vill göra det som går för att ta reda på om barnet är friskt och känner mig så mycket lugnare och mindre orolig nu när vi fått veta att allt är bra. 
  • lillakotten

Vi tänker inte heller göra kub. Det gjorde vi inte med dottern heller. Jag vet inte hur jag skulle ställa mig om jag skulle få "dåliga" siffror.

• Naimis

Jag gör inte KUB, trots att vi får de gratis. Var helt säker på att ja skulle göra de innan jag blev gravid, men sen när vi fick vul kändes de onödigt. Jag är ju bara 23 och jag kommer nog överanalysera alla siffror oavsett om dom är jätte bra.
    Vi skulle ju behålla bebis ändå.

Ellenbmt- Hjärtljud får vi inte heller höra, men å andra sidan är ju inte nästa kontroll förän efter rul ändå.

• Saftmedbulle
    Stövelkatten skrev 2012-01-30 08:59:47 följande:
    Huh, v.15! Va fort det gått.

Som en extra påminnelse kräktes jag lite på marken i Vällingby Centrum...

{#emotions_dlg.flower}Glad måndag alla!!! {#emotions_dlg.flower}
    Ok, så det var du ;) Såg spyan och undrade just vem som skräpade ner...
  • Saftmedbulle
    lillakotten skrev 2012-01-30 17:32:21 följande:
    Vi tänker inte heller göra kub. Det gjorde vi inte med dottern heller. Jag vet inte hur jag skulle ställa mig om jag skulle få "dåliga" siffror.
    Samma här.
  • Stövelkatten
    Saftmedbulle skrev 2012-01-30 17:41:10 följande:
    Ok, så det var du ;) Såg spyan och undrade just vem som skräpade ner...
    Hahahaha! SORRY!
    Sasse skrev 2012-01-30 14:50:13 följande:
    Vad menas med sifforna från KUB-resultaten? Ska på kub den 7feb, vet ju inte alls vad som väntar. Som ett vanligt UL typ? :)
    ang. KUB ska vi inte göra det, trots att det "ingår" här. Av den enkla anledningen att vi läst på vad man kan få veta, och heller är utan de fingervisningarna nu. Jag håller med om att ni nog borde googla lite och sedan ta ställning till vad ni vill. Vad gör ni tex. om resultatet inte alls blir så positivt?
Svar på tråden Augustibebis 2012