• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sasse

Vad menas med sifforna från KUB-resultaten? Ska på kub den 7feb, vet ju inte alls vad som väntar. Som ett vanligt UL typ? :)

• Augustimamman

Sasse: kub är inget vanligt ul, har inte din bm informerat dig? De mäter nackspalten för att kunna ge dig en fingervisning om hur stor risken för kromosomavvikelser är. Att få titta på bebisen är inte huvudsyftet och ska ses som en bonus. Läs på innan så du är förberedd på eventuellt sämre siffror. Det är nog bra att veta vad det handlar om.

• Sasse

ja men tänkte eftersom alla laddar upp så fina bilder efter KUB. det enda dom sagt är att det är nackuppklarningstest och man kollar risken för down syndrom genom UL..

• fru Elle

Siffrorna från kub läser man att 1: 6000 att det är en chans på 6000. Skulle man få siffran 1:2 är chansen/risken 50%. Man brukar bli erbjuden tex FVP om man får en risk på 1:200. Men risken är ganska liten om du får siffran 1:200. Konstigt att de inte informerar så man vet vad man ska göra och sen ta ställning till.

• natlup
    Naimis -  Ja det var helt underbart och se den. Ja vi kommer att vilja kolla upp könet vid RUL.

Det spelar ingen roll för oss om det är en liten flicka eller pojke. Men jag är så nyfiken, tror inte jag skulle inte klara av att vänta så länge tills födseln.

• Sommaren12

Blev påkommen av en snokare i en annan tråd här på FL så kändes bäst att byta namn. Jag är gamla bullmamma (hann dock pga paniken byta namn en gång till emellan så tror mina tidigare inlägg står som augustimamman)...

• babyhummingbird

Är det bara jag som inte gjort/kommer göra KUB. I vår kommun får man inte göra detta om man är under 32.. Samma som med NUPP. Är det verkligen så olika från ett kommun/landsting till ett annat?

• Tesdy

Jag kommer inte heller göra KUB trots att jag är 36, men detta för att jag var för sent ute med att fråga efter detta.

• fru Elle

Är nog väldigt olika i olika landsting. Här i Göteborg blir man erbjuden från att man är 35. Men har gjort mina privat och betalat, nu kostade det 1500 kr. Tidigare var det dyrare.

Svar på tråden Augustibebis 2012