• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy
    ellenbmt:
    Min äldsta tjej är också som din tjej, gärna byxor och bryr sig inte så mycket om hur hon ser ut i håret osv. Att ta hål i öronen totalvägrar hon och vill inte sitta och pyssla med nagellack och sånt (hon är 9 år). Hon har inte en endaste dag i sitt liv lekt med dockor. Men sen kommer det små stunder då hon flätar sitt hår, tar på sig en kjol och är lite mer flickig. Det är bara sån som hon är. 
    Medans min yngsta är flickig ända ut i fingerspetsarna! Som 2 åring (3 år nu) kom hon och krävde nagellack och visste exakt hur man skulle ha fingrarna och att man skulle vänta en stund så lacket torkade. Klänning föredrar hon att ha på sig och vill ha det jämt, precis som halsband och klackskor. Dockor har hon i överflöd och hon leker med alla. 

Jag tycker det är jätteroligt att få tre olika barn med såna olika personligheter. Varför trycka undan något som gör dessa barn just till det dem är? Obegripligt!
    Blir ledsen över det du skriver om 6 åringen, att han inte ens kan ha rött (??) på sig! Även om man skulle ta upp detta i skolklassen och försöka ställa allt till rätta, så är det oftast nått som sitter i ryggmärgen hos dem barnen som mobbas, förmodligen för att de fått höra sen de var bebisar att vissa saker var rätt eller fel...
  • FruFoxy

natlup:
    Vad bra att bebis mår bra! Och vad stor den var! Var det huvud till rumpa? 

• Grisefia

Ni som inte är gifta, har ni registrerat faderskap (eller föräldraskap kanske?) än? Vi fick papper från barnmorskan under hälsosamtalet och hon sa att man kunde registrera redan nu, men när vi gick in på hemsidan stod det att man skulle göra det när halva graviditeten har gått. 

Vi tänkte nog ändå vänta tills vi har varit på RUL så vi ser att allt är som det ska och att där verkligen finns en liten.  

• Marmite

Jag har tänkt hitta en stor, fin mangelkorg att bädda till bebisen i, mest för att få boa iordning lite och för att känna mig som en god förälder som get barnet en säng;). Planen är egentligen att samsova i min dubbelsäng...

Jag hade egentligen tänkt vänta till 12+0 innan jag började berätta utanför familjen men jag var på en möhippa i helgen (11+5 idag) så det blev bara löjligt att låtsasdricka där... så nu vet familjen, min chef och de flesta av mina nära vänner. Kollegorna får vänta till efter RUL, minst!

• natlup
    FruFoxy skrev 2012-01-30 11:03:56 följande:
    natlup:
    Vad bra att bebis mår bra! Och vad stor den var! Var det huvud till rumpa? 
    aa jag har för mig det... 
  • Millas

Fick jätte bra siffror på kub 1:15717 för ds. Dom andra sa hon inget om men de var också bra resultat! Hon gick igenom allt jätte noga och visade oss alla kroppsdelar! blev flyttad från vecka 12+1 till 13+1 (precis som jag trodde!) bf 4 augusti och 5 bilder fick vi.. Åhhh lyckliga jag

• Tesdy

FruFoxy: tyvärr kan barn vara fruktansvärt elaka redan i tidig ålder.

Idag är jag i v 13+0 och tycker också att tiden flyger. Dock har tiden som jag redan misstänkte flygit förbi och jag kommer inte kunna göra KUB. Men samtidigt så känner jag ju guldklimpen varje dag så h*n mår nog toppen.
    Barnmorskan sa att jag får ställa in mig på att bebisen bara mår bra helt enkelt.

Så jag får snällt vänta på RUL för att få sen bebisen igen.

• sowe81
    Ellenbmt skrev 2012-01-26 18:30:08 följande:
    Åt sushi nyss. Så gott att jag ville gråta!! Så gott! Soya med wasabi, ingefära, å herregud! :)

Jag med igår... såååå underbart gott. Hade gått o längtat efter det i en vecka =)
  • godisbit
    Tesdy skrev 2012-01-30 11:26:38 följande:

Idag är jag i v 13+0 och tycker också att tiden flyger. Dock har tiden som jag redan misstänkte flygit förbi och jag kommer inte kunna göra KUB. Men samtidigt så känner jag ju guldklimpen varje dag så h*n mår nog toppen.
    Barnmorskan sa att jag får ställa in mig på att bebisen bara mår bra helt enkelt.

Så jag får snällt vänta på RUL för att få sen bebisen igen.

Varför kan du inte göra kub? det är väl tom v 13+6 (11-14 står det i infot jag fick hos bm på hälsosamtalet)?
  • fru Elle

Millas vad kul att testet gick bra, jättebra siffra.

Allt såg bra ut på Kub-UL här med och fick bra siffror. Fick en cd med bilder och filmer, ska se om jag kan lägga upp någon bild i bildtråden sen.

Svar på tråden Augustibebis 2012