• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Grisefia
    Jloow skrev 2012-01-31 14:40:49 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har hållt mig väldigt mycket i bakgrunden eftersom vi inte trott att denna graviditet ska gå hela vägen. Jag är fortfarande orolig och kommer vara det resten av graviditeten också men idag var jag på Spec MVC och fick se den lilla krabaten röra sig där inne (v 13+0 enligt läkarn). Allt ser bra ut o överläkarn jag träffa var kanon och ingav förtroende.

Jag har en sjukt avancerad sjukhus historia som gör att jag kommer gå på fler kontroller och kommer göra ett Tillväxt UL i vecka 32.
    Välkommen hit! Hoppas att graviditeten går bra hela vägen! Vad skönt att få sett den lilla! Vi kommer nog inte få se vår förräm RUL och kommer förmodligen inte tro på att det finns ett litet liv där inne förrän då.
  • FruFoxy

Skulle haft inskrivning imorgon, men får snällt vänta tills nästa torsdag, då v. 13+4. Sonen blev hastigt febrig och fick hämta han (och syrran) tidigare från förskolan. Får se om det är någon annan i familjen som blir sjuk också, hoppas inte. Maken åker till Boston hela nästa vecka med jobbet och det skulle ju vara typiskt om det vore så.  

• Kampis

Men hörni tjejer, så här står det tom här på familjelivs grvidtetskalender

BF är i vecka 39+6.

OBS: En del BM börjar räkna från vecka 0+1 och anger 40+0 som BF men då de flesta räknar på vårt sätt har vi valt att använda detta

• A R

Usch, har en riktig illamåendedag idag, fick inte behålla lunchen och nu vill jag inte tänka på middag.
    Fast det känns ändå som ett gott tecken på liv där inne så mitt i allt illamåendeelände så ler jag inombords.

Fick tid på klinisk genetik på torsdag för att diskutera ev genetisk utredning, yngsta sonen (10år) har neurofibromatos 1 som antagligen är en spontanmutation men det har aldrig gjorts någon utredning och nu undrar vi ju hur det går för pyret i magen. Samma dag har sonen sin sista cytostatikabehandling (hjärntumör), han har gått på behandling i ett och ett halvt år och äntligen ser vi slutet. Ska tillägga att han är normal i utvecklingen och enda men han har av sin tumör är lite påverkan på synen och lite "klen" men i övrigt är han en go och glad kille som utvecklas normalt. 

Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på Downton Abbey och sticka lite Glad

• Saftmedbulle
    A R skrev 2012-01-31 17:40:14 följande:
    Usch, har en riktig illamåendedag idag, fick inte behålla lunchen och nu vill jag inte tänka på middag.
    Fast det känns ändå som ett gott tecken på liv där inne så mitt i allt illamåendeelände så ler jag inombords.

Fick tid på klinisk genetik på torsdag för att diskutera ev genetisk utredning, yngsta sonen (10år) har neurofibromatos 1 som antagligen är en spontanmutation men det har aldrig gjorts någon utredning och nu undrar vi ju hur det går för pyret i magen. Samma dag har sonen sin sista cytostatikabehandling (hjärntumör), han har gått på behandling i ett och ett halvt år och äntligen ser vi slutet. Ska tillägga att han är normal i utvecklingen och enda men han har av sin tumör är lite påverkan på synen och lite "klen" men i övrigt är han en go och glad kille som utvecklas normalt. 

Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på Downton Abbey och sticka lite Glad

Mysigt :) Jag stickar oxå... bebiskläder, så klart!
  • FruMii
    Jloow skrev 2012-01-31 14:40:49 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har hållt mig väldigt mycket i bakgrunden eftersom vi inte trott att denna graviditet ska gå hela vägen. Jag är fortfarande orolig och kommer vara det resten av graviditeten också men idag var jag på Spec MVC och fick se den lilla krabaten röra sig där inne (v 13+0 enligt läkarn). Allt ser bra ut o överläkarn jag träffa var kanon och ingav förtroende.

Jag har en sjukt avancerad sjukhus historia som gör att jag kommer gå på fler kontroller och kommer göra ett Tillväxt UL i vecka 32.

Vad skönt att det har gått bra och att du fick se din lilla skrutt idag =)
    Jag kommer också få göra massa extra kontroller och bla hjärt ul och tillväxt ul. Min son var både prematur och tillväxthämmad när han föddes, troligen pga min sjukdom, så man är lite nervös att det ska bli samma igen.. Det är mycket oro med en vanlig graviditet, sen när man har komplicationer så blir det inte lättare precis.. 
    Håller mina tummar för att allt ska gå bra för dig
  • Sommaren12
    Jloow och FruMii: Får man lov att fråga vad det är för sjukdomar ni har? Jag har också en sällsynt sjukdomshistoria med i bagaget så kommer också få massa besök och ul. Var så mycket så jag kommer inte ihåg allt. Men blir två ul till v 28 och 32 tror jag + vanliga rul. Sen några läkarbesök och ev träff med barnläkare.
    Känner med oro men försöker njuta så gott jag kan. Går för det mesta bra men man har ju sina ups and downs... 
  • FruMii
    Sommaren12 skrev 2012-01-31 18:30:43 följande:
    Jloow och FruMii: Får man lov att fråga vad det är för sjukdomar ni har? Jag har också en sällsynt sjukdomshistoria med i bagaget så kommer också få massa besök och ul. Var så mycket så jag kommer inte ihåg allt. Men blir två ul till v 28 och 32 tror jag + vanliga rul. Sen några läkarbesök och ev träff med barnläkare.
    Känner med oro men försöker njuta så gott jag kan. Går för det mesta bra men man har ju sina ups and downs... 

Jag är bla reumatiker och bär på speciella antikroppar som gör att barnet kan riskerar att få hjärtfel, så jag måste gå på täta kontroller, speciellt mellan vecka 18-24, för att kontrollera hjärtljuden. Sen så gör även min sjukdom att jag kan få små (tillväxthämmade) barn och för tidigt födda.. Så oron släpper inte här bara för att man passerar de magiska 12 veckorna utan då har man nästa sak att oroa sig för.. Men men, jag är glad att dom har så bra koll på mig, känns lite lugnande. Hur är det med dig? Vad har du för "bekymmer"?
Svar på tråden Augustibebis 2012