• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Bellatrixx
    Juliette skrev 2012-01-31 19:51:02 följande:
    Jag är absolut ingen expert men det är väldigt intressant med genetik. Vad jag har lärt mig så är grönt också dominant. Har dock inte hört att det är en mutation utan bara att det finns olika varianter av brunt och blått, exempelvis grönt och grått.

Det är ju så att brunt är dominant och att två blåögda föräldrar inte borde kunna få brunögda barn. Detta stämmer dock inte till 100%, det finns undantag. (Tur att jag sa det till en klass där en brudögd kille räckte upp handen och sa att både mamman och pappan hade blå ögon! Flört)

Lockigt hår ska vara dominant men den röda färgen är jag osäker på.
    Mm det är spännande! Min kompis läser på universitet om lite sånt just nu och han sa att gröna ögon och rött hår är mutationer (sen kan ha förenklat det väldigt då han sa det) men att människan ifrån början är en mutation ifrån apan eller något sånt där om jag fattade rätt. Mm, jag har med för mig att brunt är dominant. Haha vad häftigt ändå att man kan få en annan ögonfärg osv än vad ens föräldrar och sådär här. Skrattande
    Sommaren12 skrev 2012-01-31 20:02:47 följande:
    Om jag inte missminner mig så tror jag att det räcker att det finns rödhåriga på mammas sida för att barnet ska få rött hår. Nåt sånt hehe. Min brorson har rödblondt hår men på vår sida finns inga rödhåriga. Har för mig att hon sa det då, men är inte helt säker.
    Mm, min farmor är rödlätt och hon har 5 barn varav det enda blev rödlätt som hon och de andra blonda men jag har väldigt mycket koppar i håret och röda toner (ser ut som en liten kräfta på sommaren, haha) så skulle inte bli ett dugg förvånad om det tittade ut en liten rödhårig, hihi! Solig

Det är bara roligt att fantisera hur ens framtida barn kommer se ut, har ni några funderingar på hur er lill* kommer se ut? Skrattande
  • Jloow

Sommaren12: jag har haft en ganska ovanlig lymfom cancer, giftstruma och en blödningsrubbning som gör att EDA mer eller mindre är uteslutet.

Cellgifterna i kombination med massa som jag fick i samband med behandling av cancern har jag stora risker att få tidig foglossning, och problem med nerver ner i ben o fötter, förra gången blev jag sjukskriven på heltid redan i vecka 19 pga av det. Sen finns det risk för att blödningar som inte kroppen klarar och stoppa själv eftersom kroppen prioriterar fostret..

Det finns så klart de som har det mycket värre men det är som det är och jobbigt för mig i min situation. Toppa allt med svårt förlossningsångest o stor avsky för sjukhus.. :/

• Sommaren12

Bellatrixx: ja jag funderar också. Vi har båda fina ögon så vems h*n än får så blir nog det bra. ;) hoppas att den får hans lite lockiga hår och inte min "mussepigg-lugg". Och blir det en tjejja hoppas jag hon slipper de breda låren som både jag, mamma och mormor har. :) kul att fantisera. Min brorson är jättelik mig som barn, häftigt att se likheterna!

• Sommaren12

Är det helt omöjligt att man känner bebisen i v 13 som förstföderska? I ca tre dagar tycker jag att jag då och då känner nåt där nere. Kan ju va tarmarna som rör sig men tycker detta känns annorlunda ändå. Känner det mest på morgon och kväll när jag ligger på rygg. Känns nästan som nåt vibrerar till, eller typ fladdrar eller vad man ska säga. Antar att det säkert är nåt annat, för det verkar ju alldeles för tidigt. Men ändå, man börjar ju fundera...

• Blomsterfröna

Sommaren12-
    Jadu jag tror bara de.. Jag har svårt och se kön på ul bild. Men väntar man en pojk ska stumpen man ser stå halvrakt upp och väntar man tjej ska de vara raklång:) och jag tycker den står halvrakt upp:)

• Sommaren12

Hihi ja men du det syns inte så bra men "stumpen" man ser är navelsträngen. :) ifall du menar det precis till vänster om det utsträckta benet.

• Bellatrixx
    Sommaren12 skrev 2012-01-31 20:46:18 följande:
    Bellatrixx: ja jag funderar också. Vi har båda fina ögon så vems h*n än får så blir nog det bra. ;) hoppas att den får hans lite lockiga hår och inte min "mussepigg-lugg". Och blir det en tjejja hoppas jag hon slipper de breda låren som både jag, mamma och mormor har. :) kul att fantisera. Min brorson är jättelik mig som barn, häftigt att se likheterna!
    Haha mm, då blir det nog fint oavsett vad!! :) Men vaddå, breda lår är ju snyggt tycker jag. "Kvinnligt" och snyggt Skrattande Mm verkligen, kul att fantisera som sagt och föreställa sig hur den kommer se ut. Vad det kommer bli för kön, om den kommer ärva personlighetsdrag ifrån mig/killen osv osv.. Mycket roligt att tänka på Skrattande
Svar på tråden Augustibebis 2012