• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

På tal om gener tror jag min man har väldigt starka sådana. Min son är mörkblond, ljus hy och lockigt hår som min man. Han är i dragen väldigt lik min man, och de är tom folk som ser ut som frågetecken när dom får reda på att de är jag som är hans mamma.

De han fått av mig är bruna stora ögon (föddes med blåa) och mörka långa ögonfransar.

Jag har svart rakt hår, väldigt mörkbruna ögon som nästan var svarta när jag föddes och brun hy.

Behövdes inga faderskapstest här inte.

• Sommaren12

Osäker om det känns så... Hur vet man då? Om det är bebben, tilltar det efterhand då så man fattar att det var det man kände från början liksom?

• Naimis
    Kampis skrev 2012-01-31 21:44:10 följande:
    Imorgon ska vi på Ul + kub. Fast det känns inte så roligt.

I morse dog en av mina bästa vänners 5 åriga son. 

Beklagar verkligen! Inget man önskar sin värsta fiende.
  • lillakotten

Sommaren12: ja det blev liksom oftare och mer ihärdigt. När jag verkligen förstod att det var bebben så fladdrade det i ca 10 min på samma ställe strax höger nedanför naveln för min del.

• Grisefia

Asså det här med navelsträngen som trillar av bebisen när den har läkt ordentligt. Det verkar så sjukt äckligt! En kompis mamma har sagt att hon nästan kräktes när hon öppnade blöjan och den lilla svarta navelbiten låg när. 

Är det så äckligt som det låter? Rutten navelsträng låter ju inte så kul liksom...

Skumma saker man funderar över när man väntar barn haha.  

• Saaajmon
    Kampis skrev 2012-01-31 21:44:10 följande:
    Imorgon ska vi på Ul + kub. Fast det känns inte så roligt.
    I morse dog en av mina bästa vänners 5 åriga son. 
    Usch, hemskt det där! Beklagar sorgen över din väns son! Skickar styrkekramar till din vän!
    7 Augusti ♥
  • Sommaren12

Lillakotten: tack, bara att känna efter vad som händer då! :)

Kampis: Helt fruktansvärt! :( stackars familj och andra anhöriga. Måste vara det värsta man kan vara med om.

• Issan8

I morgon går jag in i vecka 14. Jag och mannen bor utomlands och här kostar det att göra KUB, 8000 kr så därför tänker jag inte göra det. Tycker ni det är något att oroa sig över?Jag är 28 år, han är 31, båda fullt friska.

På ultra-ljudet som gjordes v.12 här sa läkaren att alla fysiska drag hos bebisen tyder på ett fullt friskt barn. Läkaren menade på att man redan i v.12 kan se vissa drag, t ex liten och platt näsa och för kort nacke på bebisar som kan ha downs syndrom. Blodproven var även dom bara bra, även där menade läkaren att blodproven kan ge indikationer på om bebisen skulle ha kromosonavvikelser.

Hur skulle ni ha gjort? Är det dumt att "snåla" eller borde man inte hålla på och oroa sig så mycket?

• Naimis
    Grisefia skrev 2012-01-31 22:02:05 följande:
    Asså det här med navelsträngen som trillar av bebisen när den har läkt ordentligt. Det verkar så sjukt äckligt! En kompis mamma har sagt att hon nästan kräktes när hon öppnade blöjan och den lilla svarta navelbiten låg när. 

Är det så äckligt som det låter? Rutten navelsträng låter ju inte så kul liksom...

Skumma saker man funderar över när man väntar barn haha.  

De luktar ju inte speciellt mysigt. Men den läker ju ganska fort.

Inget man behöver oroa sig för
Svar på tråden Augustibebis 2012