• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Juliette

Bellatrixx: aha. Ja, de flesta utvecklingar är ju egentligen mutationer. Bra sådana, som på något sätt gynnat arten. Det är jättespännande! Längtar till vi kommer till det avsnittet på jobbet :).

• Saaajmon
    Bellatrixx skrev 2012-01-31 21:03:13 följande:
    Haha mm, då blir det nog fint oavsett vad!! :) Men vaddå, breda lår är ju snyggt tycker jag. "Kvinnligt" och snyggt Skrattande Mm verkligen, kul att fantisera som sagt och föreställa sig hur den kommer se ut. Vad det kommer bli för kön, om den kommer ärva personlighetsdrag ifrån mig/killen osv osv.. Mycket roligt att tänka på Skrattande
    Stackars mitt lilla barn om den får min envishet ojojoj Flört
    7 Augusti ♥
  • Sommaren12

Haha ja när du säger det så! :D den sov när vi var där men när de buffade på den sträckte den på sig och gnuggade ögonen. Sen såg det ut som den vinkade till oss hihi, så bestämde vi oss för att tolka handvevandet iaf! ;)
    Får se ifall jag hunnit ändra mig till rul och vill veta könet. Har börjat vela lite i frågan, sambon vill def veta!

• Saaajmon

Jag har börjat bli så hårig på armar och mage.. Mysigt eller inte. Kommer se ut som en pälsboll till slut haha :D

7 Augusti ♥
  • Sommaren12

Saaajmon: min mage har blivit fjunig, som tur väl ljust hår och jag ser det knappt själv om jag inte tittar noga. Annars tror jag, peppar peppar, att finnarna börjar avta. Är iaf lite finare sen i förgår, men kanske lite tidigt att säga än.

Nu ska jag klunka mjölk! Går nog åt minst tre gånger så många paket i veckan som förr. Är bara jag som dricker det, tippar på 5-6 liter i veckan ungefär! :D

• Sommaren12

Blomsterfröna: HAHA! Ja jag kommer på mig själv att säga det hela tiden. Helt ogrundat, men magkänslan säger pojk. Går liksom inte att tänka tjej!

• lillakotten

Sommaren12: jag kände dottern redan i v 14 det kändes som kolsyra på samma ställe i magen. :) mysigt!

• Kampis

Imorgon ska vi på Ul + kub. Fast det känns inte så roligt.
    I morse dog en av mina bästa vänners 5 åriga son. 

Svar på tråden Augustibebis 2012