• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Ni måste hjälpa mig! Igår fick jag för mig att jag inte är gravid längre. Allvarligt alltså! Bara fläsket. På magen som växer, känner ingen livmoder, var länge sedan jag kände något som skulle kunna vara bebisen i magen. Jag kan ligga på mage igen, utan att det är obekvämt (lite i brösten bara)...

Kan dra in magen så man bara ser fläskvalken längst ner?

Dock grinar jag och kräx fortfarande....

Snälla hjälp?! Kan det vara så att jag och sambon läste Stickan med två sträck fel och att jag bara varit skendräktig, eller är jag så dum i huvet som jag låter?!

• Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-02-01 06:30:01 följande:
    Ni måste hjälpa mig! Igår fick jag för mig att jag inte är gravid längre. Allvarligt alltså! Bara fläsket. På magen som växer, känner ingen livmoder, var länge sedan jag kände något som skulle kunna vara bebisen i magen. Jag kan ligga på mage igen, utan att det är obekvämt (lite i brösten bara)...

Kan dra in magen så man bara ser fläskvalken längst ner?

Dock grinar jag och kräx fortfarande....

Snälla hjälp?! Kan det vara så att jag och sambon läste Stickan med två sträck fel och att jag bara varit skendräktig, eller är jag så dum i huvet som jag låter?!

Åh, jag är inte rätt person att ge dig några som helst tips. Men är man orolig, så ta saken i egna händer. "Kissa på stickan" kontakta din barnmorska etc. Jag är orolig hela tiden. Och MÅSTE verkligen sluta oroa mig. Alla säger att det inte är bra.

Allt händer av en orsak. Det är först nu jag förstår vad det var jag gick igenom.

Det bästa du kan göra är att ringa mödravårdcentralen och uttrycka dina känslor där, och stå på dig!!!!

Lycka till! Jag håller tummarna för dig!     
  • Ellenbmt

Har hört att om man kissar på en sticka såhär sent så kan det visa neg. ?

• fru Elle

Issan 8, du är bara 28 och det är främst när man är lite äldre som risken ökar. När jag gjorde KUB så kollade hon även om det fanns ett näsben. Är en sak man ibland kan se saknas om barnet har Downs så här tidigt i graviditeten. På mitt Kub mätte hon även hjärtfrekvens. Har du mätt hjärtljuden? I de veckorna som kub görs kan ett högt hjärtljud på 180-190 indikera på en av de svårare trisomierna.

Svårt att råda någon annan tror det är ett beslut man måste ta själv.

• fru Elle

Känner att jag behöver förtydliga en sak då jag vet att många har lyssnat med angelsound och liknande. När hjärtat börjar slå är det inte ovanligt med höga hjärtljud, men om barnets hjärtljud fortfarande ligger på 180-190 runt vecka 13 kan vara en indikation på att det är en svårare trisomi. Kommer dock ihåg om det var 13 eller 18. Det var därför hon mätte det, det mätte de inte 2008 när jag gjorde KUB första gången.

• Naimis

Ellenbmt- Jag förstår hur du känner. Så var de för mig förra gången. Min mage hade ju inte växt något när vi skulle göra RUL i v 19.
    Jag va så nervös att jag nästan kräktes påväg, orolig att de skulle vara tomt.
    Men de va de ju inte.
    Nu känner jag inte heller livmodern, men den ska ju trots allt precis nått över blygdbenet än, jag kan ligga på mage utan problem, min mage syns inte alls, jag mår bara illa nät jag blir för hungrig.
    De är klart de känns jobbigt när man inte känner sig gravid.
    Men snart kommer vi ju känna av våra bebisar dagligen och våra magar kommer växa.

• lills

Aprilia: jag känner så ibland oxå och jag har ändå sett liten. Men känns lite bättre efter ultraljudet. Se till att göra ultraljud el lyssna på hjärtat hos bm. Mitt tips. Hjälpte mig. Tror det oxå är hormoner som spökar....

• Naimis

14+0 idag, känns som de går ganska fort. Om 6 veckor är halva tiden avklarad. De är väl då jag lär börja stressa över allt som ska fixas. Tur att de inte är lika mkt denna gång som sist.

• FruFoxy

Kampis:
    Åh, vad hemskt!  Det är en mardröm man aldrig vill uppleva!

Ni som inte går privat, har ni redan fått tid till rul? 

Svar på tråden Augustibebis 2012