natlup skrev 2012-05-21 11:13:28 följande:
Idag var jag å sambon i stadshuset för att fylla i faderskapspapprerna. Så nu har han samma rättigheter som jag har till barnet. Det var med ett leende han skrev på alla pappren.
Kan man göra sånt i förväg? Kanske man skulle då...
LiJon skrev 2012-05-21 10:56:21 följande:
Sommaren12; ja jag har pratat med BM nu och det var tydligen jättemånga som ville gå i sommar så de skulle göra en extragrupp, så jag får gå dit och kika om ett par dagar om det finns en ny att anmäla sig till. Nej fyy, rollspel och grejer? Haha det är INTE min grej heller. Nej det kostar inte för oss heller, sen kunde man välja att gå på föreläsningar också men det känns som att det kan bli mer segt att sitta och lyssna på än att sitta tillsammans i grupp och diskutera. Dock är våra bindande så har man väl anmält sig 'måste' man gå.
Nu tycker jag min mage stannat av i växten litegrann här! Tycker den varit lika i storlek säkert tre senaste veckorna... Bebisen kickar på för fullt så jag är inte orolig så, kanske exploderar den i storlek igen snart. Däremot förstår jag inte hur den lilla ligger!? Är säker på att fötterna är långt ner ut åt höger, nästan ute i ryggen och det kittlas så in i h-e när hon kickar där. Samtidigt rör det sig som tusan både över och under naveln åt vänster sida - en dec. ovanför naveln buktar det ofta ut en stooor hård knöl som jag tänker är huvudet, kan de pressa ut huvudet så? Haha, det märks att de är stora nu iaf när det känns som att de är "all over the place" :P
Såg i min gravidapp en film från en profylaxkurs där en av killarna i ringen fick "ta hand om" kursledaren när hon låtsades föda barn. Hon skrek typ "ajaj det gör ont" och han strök henne på ryggen och bad henne att andas djupt haha. Min man skulle ALDRIG ställa upp på sånt haha, såg urblåst ut btw...
Min mage växte med dunder och brak v 10-14 sen har det verkligen segat sig fram, jag ser ingen skillnad alls vecka från vecka men när jag tittar på en bild från nu (v 29) och tex v 22 så är det ändå lite skillnad. Framförallt känner jag skillnaden. Har ganska ont i revbenen för att magen ständigt trycker uppåt mot dom. Kan inte böja mig ner heller så knyta skorna är nästan omöjligt, snart kan jag inte alls längre. HAHA skulle prova ett par skor i butiken och kunde inte nå mina fötter över magen så efter lite stånk och stön gav jag upp och gick därifrån