Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Hur har ni det med sexandet nuförtiden? Här är det väl sådär. Obestämd Lusten finns men jag känner mig osmidig och inte speciellt het i sängen med denna magen. Dessutom börjar ju bebisen böka runt och sparka massor så fort jag lägger mig ner så jag känner det hela tiden när vi har sex vilket känns... fel typ. 
    Så det är inte mycket liv i luckan i sänghalmen här hemma och jag får nästan lite skuldkänslor över det, men vi har pratat och han förstår så det är väl okej. 

• Sommaren12

Novixi: alltså jag är inte lat eller så men har faktiskt ingen lust att jobba i sommar. Såg fram emot sommarlov eftersom jag fokuserat så mycket på skolan och känner att jag har haft svårt att hinna njuta av graviditeten. Jag är en sån som hela tiden är igång med något och som alltid har fullt upp så nu vill jag för en gångs skull bara va lite ledig. Jag har inte haft semester alls på sommaren de senaste två åren.

Astro: ska sätta mig in i mozarellavärlden lite. Hittade ett gott recept som innehåller det.
    Skönt att nån mer än jag inte är på topp i sängen. Tröstar lite...

• Sommaren12

Ullis1990: tyvärr skulle du varit inskriven redan från idag. Helger räknas också. :( men skriv in dig genast på mån och ring FK. De tillämpar ibland en tre månaders överlappningsperiod.

• Sommaren12

Åh va glad jag blir Angelica! STORT grattis till ert lilla underverk! Ha nu en mysig stund när du ska få hålla om henne. :)

Borde vi inte ha en lista för våra nyfödda? Haha älskar listor... Tungan ute 

• Sommaren12
    Gadget skrev 2012-05-12 20:34:33 följande:
    ikväll har det liksom huggit till lite i mitt urinrör ett par gånger, men det gör inte ont när jag kissar och det kommer inget heller när jag provar kissa.
    Är det bebisen som på något vis sparkar runt där nere tro eller är det UVI? Håller på och nojar nu bara för att att jag åker till Sverige en vecka på tisdag. Nästa besök hos BM är nästa onsdag, om en och en halv vecka alltså. Någon som känt samma?
    Jag känner med nåt liknande ibland men det känns ganska tydligt att det är bebisen som sparkar och inte riktigt som uvi. Det känns som för en halv sekund att man ska kissa på sig typ, vilket i praktiken mest känns som ett slags stick. 
  • Sommaren12

Detgodalivet: sån plastad frotté, har du nåt tips på var man kan köpa det?

Gadget: jag vet inte om det kan kännas olika för olika personer men jag känner direkt om jag har uvi. Då känner jag mig knipkissinödig hela tiden och det blir värre när jag kissar fastän det knappt kommer nåt. Men är du orolig så kolla för säkerhets skull, det är ju snabbt gjort hos bm. Och drick massor vatten för det hjälper faktiskt himla bra om det inte riktigt brytit ut. Alltså flera liter typ. Vatten är ju aldrig fel att dricka. I vanliga fall när jag haft uvi har jag klarat mig helt på vatten med pressad citron i.

• Sommaren12

Anneh: jag blir med riktigt svullen så nu får han sällan va i mig längre. :( men det är nog inget konstigt. Har läst att blodkärlen typ blir fler eller expanderar eller nåt sånt i underlivet vilket gör att man blir känsligare.

Kampis: nä du har nog rätt, viktigt ju att sängen andas det har jag inte tänkt på.
    Jag läcker tydligen lite också. Har inte märkt nåt förrän igår när jag såg två halvstora fläckar i behån.

Jag vaknade precis! Synd att inse att man sovit bort halva den soliga dagen men å andra sidan har jag varit uppe tidigt även helgerna i flera veckor nu så det var skönt. :)

• Sommaren12

Försöker med förstå Gadget! Svårt!
    Jag behöver visserligen inte buffa för hon är igång 24/7 ändå men han som gör mina ultraljud sa att de ligger väldigt bra skyddade och att det inte är nån risk med buffandet för att få dom att flytta sig.

Fransyskan: Som jag uppfattat det delar sig magmusklerna på alla och min pt sa att nu är det ingen mening att jag försöker träna magen för de är ändå delade. Fast jag har inte undersökt nåt vidare och det är inget jag kan känna om de delat sig eller ej.

• Sommaren12
    A R skrev 2012-05-13 13:26:35 följande:
    Mina magmuskler är delad och det syns och känns tydligt. När jag ligger ner och ska resa mig upp (som sit up)
    blir magen typ trekantig med en ås mitt på magen och även om jag spänner magen så finns där ingen muskel som tar emot mitt i. Ser faktiskt helt knäppt ut Rynkar på näsan 
    Ahh men då är nog min med delad för min mage ser likadan ut när jag reser mig och jag har också tänkt att det ser lite mysko ut.
Svar på tråden Augustibebis 2012