Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Angelica1991: oj! Hoppas hon håller sig därinne så länge som möjligt! Vilken v är du i? Lycka till!

• Sommaren12

Huu!! :S hade min första otäcka babydröm när jag tog en tupplur innan. Drömde att jag fick sex st barn och fortfarande väntade ytterligare tre eller fyra, man visste inte säkert. De var små som en hand och en av dom som ett litet odjur som bara bet och sparkade våldsamt hela tiden. Fick panik när jag insåg att det var närmre tio barn istället för ett och började fundera på hur det skulle gå med bara en barnvagn å såna grejer. Ville ge bort dom men ingen ville ha dom.

Helknäppt!

• Sommaren12

Jguz: haha vilken dröm!! :D

Ok nu är jag besatt av Nuna Leaf! Men den gungar ju liksom i sidled. Vad tror ni?

• Sommaren12

kampis: hiss! :)

Jag tecknade gratis gravidförsäkring tidigt hos Länsförsäkringar där vi har övriga försäkringar. Hade nog inte gjort det om det inte varit gratis. Efter att ha läst på lite så verkar inte den man betalar för va så givande så jag håller mig till den som är gratis. Gratis är gott! ;)

• Sommaren12

Lijon: Skönt att allt såg bra ut! Som din läkare sa så kan man kräva att få göra nåt annat. De måste ge dig några andra arbetsuppgifter som inte äventyrar graviditeten. Vet att det i praktiken är svårt med själva "krävandet" men har du en bra och förstående chef så löser ni nog det.

• Sommaren12

Anneh: daisy är jättefint!! Förstår att du är besviken. Hur nära är kollegorna? Förstår att det inte känns lika kul när deras heter det men ni hade ju redan tänkt på det namnet. Vad är oddsen förresten?! Har aldrig hört nån Daisy i Sverige förrän nu.

7ehimlen: första här med och jag är inte heller ett dugg nervös! Ser enbart fram emot det. Jag har varit med om ganska smärtsamma saker tidigare och på nåt sätt har det härdat mig, iaf i sinnet. Inser ju givetvis att jag kommer äta upp allt det här när jag väl ligger där och kvider men än så länge finns det inget som kan skrämma upp mig! Jag är normalt sett inte så hokuspokus av mig men tänkte köpa en cd i mindfullness och lyssna på i sommar. Sen vill jag gärna prova akupunktur för det har botat mig förr och så badar jag gärna om inte vattnet hunnit gå. Lustgas vill jag också ha. Epidural i värsta fall men inget annat. Tycker biverkningarna för alla verkar så obehagliga. Jag är kontrollfreak och nog mer rädd för att tappa kontrollen än vad jag är för smärtan.

Idag är för övrigt en bra dag! :) FK ringde och bekräftade att det blir sgi baserad på min förra lön och inte lägsta nivå. Fast tyvärr måste jag skydda den i sommar genom att va jobbsökande! Ska bli spännande att söka jobb som höggravid i tre veckor... Vem vill ha en liksom?! Skrattretande.
    Är bara knappt tre veckor kvar av skolan nu. :) och jag har väl gnällt av mig lite här om min hemske föreläsare? Gick så dåligt i den kursen och jag mådde helkass, har drömt om kursen i flera veckor! Så när jag loggade in i registret idag för att se om jag ens klarat kursen så blev jag hiiimla snopen när jag såg att jag fått VG!! Alltså högsta betyg på universitetet... Helstört, men man tackar! Haha!

• Sommaren12

Anneh: ajdå ja då förstår jag. Trist. :(
    Tänkte med att jag får skriva nåt liknande. Stava dåligt, massa utropstecken och skriva att jag är gravid och trött typ, haha! ;) bara jag ser till att söka nånstans där jag inte vill ha jobb i framtiden. :O

• Sommaren12
    Bellatrixx skrev 2012-05-11 22:38:23 följande:
    Sommaren12-skriver du in dig via arbetsförmedlingen då? Och hur länge innan bf bör man vara inskriven för att skydda sitt sgi?

Jobbar nämligen på en skola 75% och det är bara tills 14 juni och efter det blir det att jobba lite extra på ett annat ställe.. Så skulle behöva skydda mitt med..
    Hela tiden när man inte har en sysselsättning så måste man vara inskriven hos Arbetsförmedlingen. Så för min del som har studiemedel fram till och med 3 juni måste vara inskriven från och med 4 juni fram tills dess att jag börjar ta ut föräldrardagar. Du måste ha jobbat minst ett halvår för att få din sgi baserat på den lönen. Det är SUPERVIKTIGT att det inte blir några glapp, en enda dag och din sgi går förlorad = lägsta nivå. 
    Kom ihåg att det är ju en liten procedur att skriva in sig, inte bara att gå dit. Jag har förberett mig redan genom att skriva in alla uppgifter jag kan via nätet, sen går jag dit och "aktiverar" min inskrivning nån dag i förväg för säkerhets skull.  
Svar på tråden Augustibebis 2012