Sandra1983 skrev 2012-05-19 18:38:58 följande:
Vi har också funderingar här hemma på tvättmaskin. Tror vi skulle få plats med en, men då måste vi flytta på vårt skåp med alla "våra" saker i. Och vi har inte direkt stort badrum.... Men funderar på att inte ha skötbord i badrummet utan istället i det som sedan kommer att bli barnets rum. Sen tänker jag att jag verkligen behöver en tvättmaskin eftersom vi bor på tredje våningen utan hiss, dock med en grym tvättstuga som är lätt att få tid samma dag... Men var ska man hänga blöta kläder i lägenheten? Kanske kan vara en idé att köpa en kombo tvätt/torktumlare? Någon som har erfarenhet av det?
Min sambo gjorde värsta researchen på kombinerade tvättmaskin/torktumlare men de är helt enkelt inte lika bra och har inte samma kapacitet. Dessutom tycker jag mycket av våra kläder är sånt som inte ska torktumlas. Torkrummet i källaren är ganska kasst och brukar alltid resultera i att hälften av kläderna är blöta fastän de hängt där flera timmar, de brukar vi hänga på tvättställ från IKEA i vardagsrummet och det funkar bra (även om det är irriterande att det inte kan bli torrt direkt istället) så vi ska bara ha tvättmaskin. Vi kommer fortsätta tvätta i tvättstugan också men skönt att ha tvättmaskin i badrummet också nu när det blir mer att tvätta.
Har hittat lite olika exempel på skötbäddar till tvättmaskiner som folk snickrat ihop själva, bland annat denna
www.ensidaomallt.se/Emilie/2011/06/19/skotbord-over-tvattmaskin/
Tycker det var snyggt gjort. Ska försöka hitta nån händig som kan göra nåt liknande åt mig, tyvärr har ju sambon tummen mitt i handen....