• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Idag kände jag bebisen för första gången , är i vecka 14 + 5 idag (om BF är 6/8 som BM sa på KUB-UL). Sen kände jag sammandragningar för första gången, tycker jag inte är lika roligt som att känna bebisen.

Är inte heller så orolig, tänker njuta av denna graviditeten. Är sista gången jag är gravid, min man var ganska nöjd efter två barn men sen kunde han tänka sig en trea. Jag ville ha tre barn så jag är så glad att han ändrade sig. Men känner att det här är sista gången, så jag planerar att njuta av graviditeten. Hoppas hemska sammandragningar och foglossning håller sig långt borta.

Fry Foxy, låter inte som en rolig dröm och du får krya på dig!

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • Tina lind
    fru Elle skrev 2012-02-11 13:58:50 följande:
    Idag kände jag bebisen för första gången , är i vecka 14 + 5 idag (om BF är 6/8 som BM sa på KUB-UL). Sen kände jag sammandragningar för första gången, tycker jag inte är lika roligt som att känna bebisen.

Är inte heller så orolig, tänker njuta av denna graviditeten. Är sista gången jag är gravid, min man var ganska nöjd efter två barn men sen kunde han tänka sig en trea. Jag ville ha tre barn så jag är så glad att han ändrade sig. Men känner att det här är sista gången, så jag planerar att njuta av graviditeten. Hoppas hemska sammandragningar och foglossning håller sig långt borta.

Fry Foxy, låter inte som en rolig dröm och du får krya på dig!
    Åh vad roligt grattis, man blir så glad när man känner bebisen :)

Jag fick också min första sammandragning idag, imorse innan jag gick upp. Så tidigt fick jag inte när jag väntade första, minns du om du kände mer sammandragningar med din nummer 2 än nummer 1?

Skoj att det blir en trea, då måste du passa på att njuta för fullt denna gång ju! :)
  • 3apåGång
    jannonym skrev 2012-02-10 21:33:31 följande:
    Hejåhå:
    Känner man av GBS? Alltså har man några symptom?
    Om så många som 1/3 har den bakterien så borde väl alla testas om komplikationerna kan bli så allvarliga :/
    Jag fick ganska starka och onda sammandragningar i v. 27 då jag väntade vår första. Det var på natten och jag ringde förlossningen på morgonen och var lite orolig. Jag fick komma in direkt och det visade sig bero på GBS. Jag fick antibiotika och blev sjukskriven i 2 veckor. Skulle helst inte röra mig sa de. Sen gick det över och allt gick bra. Jag skulle få en spruta med mer antibiotika 3 timmar innan förlossningen men jag kom in 2,5 timmar innan han föddes och fick därför stanna på bb i 3 dygn för uppsikt. Det blev aldrig några problem och med dottern testades jag men då hade jag inte GBS.
  • Tesdy

Jag har känt klimpen röra sig men igår när jag var på jobbet så bluffade det till ordentligt så jag hajade till!! Vad var detta, men det måste ju ha varit klimpen somgjorde sig till känna. Men sen dess har jag bara känt igen hur h*n rör sig där inne ingen mer knuff inte.

• Saaajmon

Bebisen har disco i magen. Bubblar och rör på sig ordentligt haha :D

7 Augusti ♥
  • babymarie

Jag har lite dåligt samvete idag. Har mått illa hela förmiddagen. Men när illamåendet väl gick över har jag mest bara ätit en massa onyttigt, för det är det enda jag är sugen på. Rostat bröd, semla, coca cola, delicatoboll och nu ikväll blir det bakpotatis och chips sen. Usch, stackars lilla bebis som bara för en massa skitmat! =/

Är det bara jag som får dåligt samvete för att man äter dålig mat? 

• Grisefia
    babymarie skrev 2012-02-11 17:54:09 följande:
    Jag har lite dåligt samvete idag. Har mått illa hela förmiddagen. Men när illamåendet väl gick över har jag mest bara ätit en massa onyttigt, för det är det enda jag är sugen på. Rostat bröd, semla, coca cola, delicatoboll och nu ikväll blir det bakpotatis och chips sen. Usch, stackars lilla bebis som bara för en massa skitmat! =/

Är det bara jag som får dåligt samvete för att man äter dålig mat? 
    Jag kan också ha lite dåligt samvete. Brukar aldrig ha det annars, utan tycker att man ska äta det man känner för och inte må dåligt över det. Kan alltid ta en promenad sen... Men nu går det liksom inte att träna bort på samma sätt. När jag har ätit något onyttigt tycker jag det var så fruktansvärt onödigt! Och att jag hade kunnat äta ett äpple eller nåt istället. Men så längesen det bara är nån enstaka gång då och då så spelar det nog inte så stor roll. 
  • Gadget

Babymarie: visst ska man tänka på att äta näringsrikt, men en skräpdag skadar inte. Och grädden till semlan är ju full av kalcium.

• Ellenbmt

Om jag ligger på rygg så bränner det som Satan i svanken!! Är det foglissning?

• Saaajmon
    Ellenbmt skrev 2012-02-11 21:59:33 följande:
    Om jag ligger på rygg så bränner det som Satan i svanken!! Är det foglissning?
    Jag har samma, jag kan inte ligga på rygg alls :O 
    7 Augusti 2012 ♥
Svar på tråden Augustibebis 2012